"לאהבה אין גיל ואין גבול. כשזה צריך לקרות זה יקרה, ובזמן הנכון זה יגיע לכולם"

ניר שבר לה את הלב אבל אחרי הצילומים היא הבינה שההפסד כולו שלו • מאיר לא התנהג יפה בתקרית הקפה ואז צילם והפיץ שיחה פרטית שנערכה ביניהם • תומר קפא מול המצלמות ומרום חזר לאקסית • יובל מאור מסכמת עונה שלישית של אהבה חדשה ומסבירה למה היא לא נלחצת מהרווקות, מה למדה על עצמה בתוכנית ומה ההבדל בין הגברים התל אביבים לחיפאים | ריאיון

יובל מאור
יובל מאור | צילום: רן יחזקאל

כל רווקה יודעת שכיום, הסיכוי שגבר ייגש ויתחיל איתה כך סתם בפאב או חלילה פתאום ברחוב הוא כמעט ולא קיים. שלא לומר, אפסי. המציאות הזו שייכת לעבר או נותרה נחלתן של קומדיות רומנטיות. כיום, עולם ההיכרויות הוא וירטואלי ברובו ומתנהל ברשתות ובאפליקציות. ואולם, מסתבר שישנה עיר אחת, לא רחוקה מדי, שבה עדיין קורה הפלא: חיפה. "בחיפה גברים ניגשים לנשים", אומרת לנו יובל מאור, משתתפת אהבה חדשה שאף נולדה בעיר הזו, ומתעקשת: "אני לא צוחקת, באמת".

מהמם, כי בתל אביב זה לא קורה.
"נכון! אני לא ראיתי דבר כזה. בתל אביב, גבר יכול לעשות לך עיניים במשך שעתיים והוא מצפה שאת תבואי אליו. עכשיו, אין לי בעיה להתחיל עם מישהו אבל אל תעשה לי עיניים, זה התפקיד שלי! גם בלי קשר, גברים - בואו תיגשו אלינו, זה ממש כיף. אין לכם מושג כמה זה כיף שאתם באים לאישה ואומרים לה שהיא מוצאת חן בעיניכם ובא לכם להכיר אותה. גם אם היא תפוסה. אתם יודעים מה עשיתם לבחורה כשבאתם ואמרתם לה, 'משהו בך משך אותי?'. תתחילו להעלות את הביטחון אחד לשנייה, זה מדהים. גם גברים וגם נשים".

אני שמחה שאת מבינה על מה אני מדברת. כשראיינתי את דניאל, חברתך לעונה, היא טענה שגברים ניגשים אליה כל הזמן.
"לאן היא יוצאת אז? אנחנו צריכות לצאת איתה".

 

"אנחנו ב-2023, לא נראה לי שגבר צריך לעמוד ולצחקק לאישה שמנקה"

אז עד שנתארגן על יציאה משותפת, ישבתי עם יובל לשיחת סיכום הדרך שלה באהבה חדשה לרגל סיום העונה. היא הגיעה לשם כבדרך אגב, אחרי שקיבלה הצעה מההפקה. "אחת המלהקות פנתה אליי באינסטגרם ושאלה אם אני רווקה", היא מספרת. "עניתי לה שכן ומשם זה התגלגל. אתוודה ואגיד שהלכתי לאודישן סתם בשביל לראות מה זה אודישן, סקרן אותי להבין מה קורה שם. כשהתקבלתי, אמרתי לעצמי שלא יכול לצאת מזה משהו רע. אין לי שום דבר להסתיר, אין לי שלדים בארון או משהו שאני מתביישת בו, כך שמקסימום לא אמצא אהבה, ואם אמצא - מדהים, אז למה לא לנסות?".

לכתבות נוספות:

 

איך היית מכירה בחורים לפני כן? 
"דרך חברים וחברות, אבל גם לא כל כך הכרתי. כאילו, לא ממש רציתי לצאת לדייטים. זה קצת הבהיל אותי, בעיקר אחרי מערכת היחסים האחרונה שהייתה לי. חששתי. אחד הדברים שאמרתי לעצמי שיהיה טוב באהבה חדשה זה שלא אוכל לברוח. לא אוכל להפסיק לענות להודעות ולסנן, לא אוכל לברוח לטלפון בזמן שיחה אם לא רצה להתמודד כפי שאני עושה בדרך כלל. אהיה חייבת להתמודד וזה משהו שמאוד אהבתי".

יובל מאור, אהבה חדשה

והיא בהחלט נאלצה להתמודד עם לא מעט: עם ניר ששבר לה את הלב; עם תומר שהעביר ימים שלמים מבלי שהשמיע קול; ועם מאיר, הבחור הראשון שנכנס לדירתה וזכור בעיקר בתור מי שאחראי ל"תקרית הקפה" שהרגיזה אותה במיוחד. הריב הזה, אגב, זכה בתואר "הריב ההזוי של העונה" בהצבעה שערכנו כאן באתר רשת 13. כעת, יובל מגיבה: "עשו מהעניין הזה הרבה יותר ממה שזה. נשפך קפה, הבן אדם לא ניקה את הקפה של עצמו וצחקק בזמן שאני עמלתי, אוקיי?

"באיחוד הוא פתאום אמר שיש לו פוסט-טראומה ושהוא מצחקק כשהוא בלחץ, אז התנצלתי. עכשיו, לא אמרתי משהו לא יפה ולא צעקתי עליו, רק ביקשתי ממנו לצאת מהדירה כי ניקיתי את מה שהוא לכלך, זה הכול. אנחנו ב-2023, לא נראה לי שגבר צריך לעמוד ולצחקק ככה לאישה בגלל שהיא מנקה. חוץ מזה, שביני לבין מאיר לא היה קליק, לא הרגשתי בנוח לידו וזהו. זה בסדר גמור. אנשים עשו את זה יותר ממה שזה בשביל הפאן".

יכול להיות שקרה שם משהו שנפל בעריכה?
"אנחנו מצולמים 24/7, לא מראים את כל מה שהיה. לא מראים שבסדנת העץ עמדתי 40 דקות ובהיתי בו בזמן שהוא שייף בשביל הכיף שלו. לא מראים את כל זה וזה בסדר שלא. אני אגיד לך יותר מזה: יש דברים שלא הראו ואני שמחה שלא הראו כי הוא לא היה יוצא מזה טוב. אני מעדיפה שהאש הייתה מופנית כלפיי, באמת אני אומרת".

וואלה.
"כן. זה לא עבד פשוט. הכול טוב, נשפך קפה, אני ניקיתי והוא צחק. לעשות מזה עניין? שלכם. כנראה שאתם אנשים משועממים, מה אני אגיד לכם".

הייתם בקשר אחרי הצילומים?
"לא. שלחתי לו הודעה כשעלתה התוכנית".

היה ביניכם דם רע? 
"לא היה דם רע עד שהוא התארח בתוכנית אירוח ואמר דברים שלא קרו ושיקר. הוא פשוט שיקר בעיניי. שלחתי לו הודעה, אמרתי לו את כל מה שאני חושבת והבן אדם שלח את ההודעה הזאת ליח"צ. אני מבחינתי לא שומרת טינה, אני לא מאמינה בזה. אני מאמינה בקארמה. שרק יהיה מאושר".

"אני מעדיפה שניר של אחרי הצילומים לא יהיה חלק מהחיים שלי"

הבחור השני שדפק לה בדלת היה ניר אליאור. אי-אפשר היה לפספס את המבט הסמי-מאוהב שלה בעיניים כשהוא נכנס, ובכל זאת היא טוענת שזו לא הייתה אהבה ממבט ראשון. "ניר מאוד מצא חן בעיניי בהתחלה, אבל זה לא שהתאהבתי בו ישר. זה לקח זמן". תשעת הימים שלהם יחד לוו בעליות ומורדות, עד שלבסוף הגיעה הפרידה ואיתו גם שברון הלב. "מאוד כאב לי שהוא הלך", היא משחזרת. "הרגשתי שהוא לא נלחם וויתר עליי. ניר לא אוהב שאני אומרת את זה אבל הרגשתי כאילו נטשו אותי. זה לא אומר שהוא באמת נטש אותי אבל הרגשתי לבד. הייתי עצובה".

יובל מאור, אהבה חדשה

למה ניר הגיע לתוכנית טלוויזיה אם מלכתחילה קשה לו עם המצלמות והאינטנסיביות של הפורמט?
"אין מה לעשות. זה לא מצב שאתה יכול לצפות לו מראש. אתה לא יודע איך תתנהג באמת מול המצלמות. גם תומר קפא. זה לא שהוא היה שתקן. בהפקה אמרו לי שהוא לא היה כזה בתהליך, הוא פשוט קפא מול המצלמות וזה קורה".

למה בכל זאת נשארת בתוכנית אחרי שניר עזב? רועי פרש כי לי-ים נפרדה ממנו.
"הייתה לי מטרה".

אבל באמת האמנת שאחרי שפיתחת רגשות לניר תוכלי לפתוח את הלב לבחור אחר?
"כן. לצערי, אני לא חושבת שהראו את מרום כמו שצריך אבל הוא בן אדם מדהים. הוא מאוד עזר לי".

אם ניר היה מציע לך לעזוב את התוכנית יחד איתו ולנסות לפתח קשר בחוץ, היית מסכימה?
"יכול להיות שכן אבל לא בטוח. אני חושבת שחלק ממערכת יחסים זה להתגבר על קשיים יחד. יש הרבה קשיים במערכת יחסים ולא קמים ועוזבים בכל פעם שקשה, זה לא מחזיק מים. לכן לשאלתך, אולי כן ואולי לא, אני לא יודעת. לא עמדתי בסיטואציה כזו אז אני לא יודעת להגיד לך".

דיברתם אחרי התוכנית?
"כשנגמרו הצילומים והחזירו לנו את הפלאפונים, הייתי בטוחה שתחכה לי הודעה ממנו - אבל לא חיכתה, אז אני שלחתי לו 'היי, מה קורה?'. נפגשנו, וניר התנהג בצורה לא חברית. נפגעתי ממנו מאוד. לקח לי שנייה להתגבר על זה ואז הבנתי שזה הפסד שלו. אם הוא רוצה לוותר על הפיס זה שלו וזהו. אמרתי לו את כל מה שאני חושבת. במהלך החודשים שעברו קיבלתי ממנו הרבה הודעות, אבל ביקשתי ממנו כמה וכמה פעמים get out of my life, מה שנקרא.

"אני אשמח בעתיד לשבת איתו וללבן את העניינים באמת. כרגע לא. אמרתי לו כמה פעמים שאת ניר של התוכנית אני שומרת מאוד קרוב ללב שלי. לא הראו את זה אבל הוא אמר לי בתוכנית דברים מדהימים, הוא נתן לי ביטחון כמו שמעט מאוד גברים שפגשתי בחיים נתנו לי. באשר לניר של אחרי הצילומים - אני מעדיפה שהוא לא יהיה חלק מהחיים שלי".

יש שמועות שהוא יצא עם לי-ים. 
"זה שלהם, אני לא יודעת".

 

"לאהבה אין גיל ואין גבול. כשזה צריך לקרות זה יקרה"

יובל (29) נולדה כאמור בחיפה. כשהייתה בת שנתיים עברה עם משפחתה לאיטליה למשך כמה שנים בעקבות שליחות של אביה ("הייתה לי ילדות מדהימה כמו באגדות"). לאורך חייה היו לה כמה קשרים רציניים, על חלקם דיברה במהלך התוכנית. באחד מהם חוותה אלימות, קשר אחר הסתיים בבגידה. "בגידה זה משהו שהוא לא כזה נדיר, זה קורה. הרבה אנשים בוגדים באמון, למשל, ובגידה היא לא רק בגידה פיזית. לצערי אני שומעת על זה הרבה".

את בת 29. אני מניחה שיש לך הרבה חברות נשואות, חלקן עם ילדים. קשה להביט בהן מהצד?
"פעם זה היה לי הרבה יותר קשה. כשהייתי קצינה היה מצב שרק אני נשארתי בצבא וכל השאר היו באמצע התואר או מאורסות, והרגשתי תקיעות. אמרתי לעצמי שמשהו לא בסדר איתי. אתה מרגיש את הלחץ הזה אבל ברגע שאתה משחרר אותו אתה מבין שכל דבר בעתו. לכל אחד יש את הקצב שלו וזה בסדר להיות בזמן שלך, זה בסדר שאתה לא במקום של אנשים אחרים כי יכול להיות שבדברים אחרים אתה מתקדם מהם אז זה בסדר".

אבל עד שהגעת לתובנה הזאת עבר זמן, זה תהליך שמלווה בהמון תסביכים.
"ברור שזה תהליך. זה לא קורה ביום שאתה משחרר ואומר, 'טוב, זה לא מפריע לי'. לוקח הרבה מאוד זמן. זה משפיע עליך מאוד וגורם לך לחשוב הרבה, אבל אני יכולה להגיד שברגע שאתה משחרר את זה אז אתה הרבה יותר שלו. אתה מבין שאתה זה אתה והתהליך שלך זה שלך ושלהם זה שלהם, וזה בסדר גמור".

באחת מהשיחות שלך עם המומחים בתוכנית אמרת "אני משווה את עצמי לאחרות. אם יש להן אהבה ולי אין - סימן שאני לא ראויה". 
"נכון, זו תחושה כזאת. אתה אומר לעצמך שכבר סטטיסטית משהו לא בסדר. אני חושבת שגם התהליך שעשיתי בתוכנית פשוט גרם לי להבין שאני ממש בסדר. זה בסדר שאני מי שאני, זה בסדר לקבל את עצמי ולהרגיש ראויה. לדעת שאני ראויה. כשצריך זה מגיע".

עובר לך בראש לפעמים שאם עדיין לא מצאת אהבה זה כבר לא יקרה? חלקנו נופלות לפסימיות ברגעים קשים.
"המחשבה הזאת בחיים לא עברה לי בראש. אני רואה אנשים בני 70 שפתאום מוצאים אהבה חדשה בחיים שלהם. אני חושבת שלאהבה אין גיל ואין גבול. כשזה צריך לקרות זה יקרה. יש אנשים שחושבים שהם מתאהבים ופתאום בגיל מבוגר מגלים שהם לא היו מאוהבים, כי הם התאהבו במישהו אחר וזה הרבה יותר חזק. לאהבה אין גיל, כשזה מגיע זה מגיע. בזמן הנכון זה יגיע לכולם.

"וכן, יש המון רגעים של בדידות, יש רגעים שאני עצובה. אני רוצה שמישהו יחבק אותי וזו אחת הסיבות שהלכתי לתוכנית כי אמרתי שאני לא מצליחה למצוא את זה. אתה רוצה גם להיות שם בשביל מישהו, אתה רוצה לדעת שאתה התרופה לבדידות של מישהו אחר, שמישהו צריך אותך ברגע של קושי ואתה תהיה שם בשבילו".

יובל מאור, אהבה חדשה

כמה פעמים ביום שואלים אותך "איך זה שאת רווקה?"
"אנשים שואלים את זה או 'איך אף אחד לא תפס אותך?'. אלה שאלות חצופות בעיניי. אתם לא יודעים עם אילו שדים או קשיים אנשים מתמודדים. לכו תדעו אם הבחורה שאתם שואלים אותה את השאלה הזאת עברה אתמול פרידה וכואב לה הלב. אני חושבת שבכללי אנשים צריכים להפסיק לדחוף את האף שלהם לעניינים לא שלהם".

ויש גם את "את בררנית". 
"יש כאלו שאומרים 'יש לך סטנדרט גבוה מדי'. נשמה, גם אם כן - עדיף, לא? מה, אני צריכה ליפול על מישהו לא טוב? אני צריכה ליפול על מישהו שיכה אותי או שידבר אליי לא יפה? מישהו לא ברמה שלי שלא יאתגר אותי? אנשים אומרים דברים מבלי לדעת מה מתחולל בתוך הבן אדם. לכו תדעו אולי הוא עדיין מתמודד בלאחות את הפצעים שלו? וזה חץ. כשאומרים דברים כאלה זה כמו חרב".

בדיוק. נראה שלסביבה קשה לקבל את העובדה שיש בנות שהן פשוט רווקות.
"אני חושבת שהיום יש קצת יותר קבלה ועדיין מצופה מנשים לעבור את התהליך הקבוע של להתחתן, להביא ילדים ועכשיו בנוסף לזה גם לפתח קריירה. מצד אחד מקבלים את זה יותר, אבל מצד שני אנחנו לא מקבלות חמלה. להפך, מצופה מאיתנו ליותר. אנחנו צריכות להוכיח את עצמנו בכל תחום".

 

יובל 2.0

את התוכנית היא סיימה יחד עם מרום סיני, אבל כמה דייטים אחרי הם נפרדו כידידים ("יצאנו קצת, זה התמסמס ואז מרום חזר לאקסית שלו"). כיום היא רווקה עם אינבוקס מפוצץ בפניות - אלא שלדבריה היא הייתה מעדיפה להכיר בחור שלא בצורה וירטואלית. "שולחים לי הודעות אבל הייתי מאוד רוצה לפגוש מישהו שיראה אותי פנים מול פנים. בסוף, אתה רואה מישהו בטלוויזיה אבל אתה לא באמת מכיר אותו. זה ערוך. אתה לא יודע מי זה באמת מאחורי המסך. אנשים אומרים לי, 'איזו טהורה את, איזו מקסימה', אבל תקשיבו, מסתתרת פה גם לפעמים מיזנתרופית לא קטנה. יכול להיות שאני מכשפה והוציאו אותי ממש טובה".

קודם כל, אני בטוחה שאת לא מכשפה. דבר שני, היכרות ברשתות זו דרך לגיטימית להכיר - ואולי גם הכי נפוצה. 
"נכון, זו דרך, ואני גם נותנת צ'אנס אבל לא תמיד בלב שלם. וגם הייתי קצת באפליקציות אבל אני חושבת שיש משהו בלראות בן אדם ולהרגיש את ההילה שלו. כשאתה פוגש מישהו שאתה רוצה אותו, יש משהו בו שממגנט אותך אליו. אי-אפשר להרגיש את המיגנוט הזה דרך תמונה. זה משהו שמרגישים כשהאדם שמולך צוחק, כשאתה רואה את העיניים שלו. ככה הייתי רוצה להכיר".

את מאוכזבת שיצאת מהתוכנית בלי אהבה?
"בכלל לא. אני חושבת שעברתי תהליך מדהים. נכנסתי יובל ויצאתי יובל 2.0. יצאתי עם ראש מורם, יצאתי הכי שלמה וגאה שהרגשתי בחיים שלי. כן התאהבתי וכן עשיתי את מה שלשמו התכנסנו. בסדר, גם נשבר לי הלב אבל פתחתי את הלב, ניסיתי, נתתי צ'אנס למישהו שידעתי שהוא לגמרי שונה ממני כשבחוץ כנראה שזה לא היה קורה ולא היינו מנסים. ניסיתי ואני ממש גאה בעצמי. הייתה לי באמת חוויה מדהימה. יצאתי מהצילומים כל כך מועצמת".

יובל מאור, אהבה חדשה
צילום: אהבה חדשה, רשת 13

"בערך חודש אחרי שהכול נגמר, המנהלת שלי בעבודה אמרה לי שחזרתי שונה. חזרתי עם יותר ביטחון, כאחת שלא מפחדת לעשות טעויות ועושה דברים עם חיוך. גם אימא שלי אמרה לי שחזרתי יובי אחרת. אני מסתכלת בדיעבד ובאמת שזה היה אחד הדברים הכי טובים שעשיתי לעצמי. למרות שברון הלב והקשיים יצאתי יובל טובה יותר".

מה השתנה בך למשל?
"נפתחתי הרבה יותר. אני כבר פחות מפחדת להגיד את מה שאני חושבת, פחות מפחדת להגיד על משהו שהוא לא מתאים לי. אני הרבה יותר משתפת גם. פעם, אם מישהו היה מעצבן אותי, הייתי נאטמת ולא מדברת במשך יומיים. הייתי שומרת הכול לעצמי אבל עכשיו אני לומדת לאט לאט לשתף, לשחרר. למדתי שזה בסדר. זה בסדר שאני אתמודד עם קושי של מישהו אחר ושיתמודדו עם הקושי שלי".

אז בואי ננסה כאן על גבי האתר, אולי אחד הקוראים יחליט לעשות מהלך: איך כובשים את ליבך? 
"אני חושבת שעם הרבה הומור. פשוט לדבר. אני אוהבת שמישהו חם. זה לא צריך לבוא כ'חיים שלי, מאמי, אהבה שלי'. זה צריך לבוא בהרגשה שאני בטוחה אצל אותו בן אדם, שיש לי בסוף היום מישהו שיעטוף אותי. זהו, אני לא צריכה הרבה".