פגוש את ההורים: איך תעברו את המפגש הראשון בשלום

יש המון סיבות שיכולות לגרום ללחץ לפני הפגישה הראשונה עם ההורים של בן/בת הזוג. ברור שאתם לא יכולים לגרום להם מיד לאהוב אתכם, אבל יש כמה דברים שחשוב שתדעו כדי לא להיכשל במבחן

Shutterstock 1287677839

1.כלל ראשון: ערב טוב

ארוחת ערב ראשונה אצל ההורים של בן הזוג היא בדרך כלל מלחיצה ויש בה לא מעט מקום לטעויות. נכנסת אל בית הוריו? תתחילי בברכת "ערב טוב" מלאת כוונות והגישי לאמא את היין או הפרחים שהבאת לה בתקווה שזה יגרום לה להתרכך. מיד אחר כך תתכונני לדבר על נושאים פשוטים ויומיומיים, כאילו לא עשית עליהם עבודת סמינר מעמיקה לפני עם בן הזוג כדי להגיע מוכנה. נסי להשתלב עם שאר המשפחה ואל תשכחי לחייך.

מפגש עם ההורים
הכי חשוב לא להגיע בידיים ריקות ולבוש מרושל | צילום: Shutterstock

2.כלל שני: איך אפשר לעזור?

אין דבר שאמהות מתמוגגות ממנו יותר מאשר הבעת נכונות לסייע בהכנות לקראת ארוחת הערב. גם אם יש חלוקת תפקידים ברורה, שאלו מנימוס מי אחראי על מה ובקשו הנחיות איך אפשר בכל זאת לעזור. נפנפו אתכם התעקשו שבכל זאת אין צורך בעזרה? שבו בזמן ההגשה, אבל בפינוי השולחן תפסו צלחת או קערה וצעדו לכיוון הכיור בנחישות.

3.כלל שלישי: וואו! איזה טעים!

טעים לכם? תחמיאו. לא טעים לכם? גם תחמיאו. אולי תרגישו קצת שקרנים, אבל יעזור אם תגידו לעצמכם בלב שטעם זה עניין סובייקטיבי ואם אחרים מתענגים על כל ביס, אולי זה לא כל-כך נורא. המחמאות על המטעמים יעזרו לכם להתחבב על האמא השפית ובפעם הבאה שתגיעו לארוחה אולי כבר ישאלו אתכם מראש איזה מאכל אהוב עליכם ויכינו לכם במיוחד.

Shutterstock 1032951628
תחמיאו, אבל בפרופורציה, כן? | צילום: Shutterstock

עוד בנושא:

על טעויות משלמים: כל מה שאסור שתעשו אחרי פרידה קורעת לב

תופעת ה-FOBO: "רגע, אולי אני יכולה להחליף ליותר טוב?"

"הייתי צריכה את החיבוק מההורים שלי, הם חסרים לי פה"

אהבה חדשה, עונה 1, פרק 9: הצעה חסרת תקדים

4.כלל רביעי: תרגישו בנוח

אחרי שהמתח שליווה את הכניסה הדרמטית שלכם קצת התפוגג, הגיע הזמן שתתרווחו ותרגישו קצת יותר בנוח, אבל לא ברמה של להסתובב בלי נעליים ולהימרח על הספה אחרי הארוחה. תתחילו בלקחת חלק פעיל בהעברת המאכלים בשולחן ולבקש שיעבירו אליכם גם. שאר בני המשפחה יעשו הכל כדי לגרום לכם להרגיש בנוח בסיטואציה וזה כנראה רק ייגרום לה להיות מאולצת יותר. ועדיין, למרות המאמצים של כולם, חשוב שתזרמו ונסו להיות מי שאתם.

Shutterstock 1675876351
שימו לב שבטעות לא התיישבתם במקום הקבוע של שאר בני הבית

5.כלל חמישי: הלוחשים לזקנים

עם זקני השבט צריך לדעת איך להתנהג. הם אולי יהיו פחות ביקורתיים מההורים וככל הנראה האינטרקציה איתם לא תהיה ארוכת טווח לאורך הערב, אבל את הכללים הבסיסיים אסור שתפספסו: לכבד אותם כשהם קמים, לנשק על הלחי ולהיות מתוקים ועדינים בכל מפגש עיניים מקרי. ידוע שהם יותר רגישים לניואנסים הקטנים שאפשר בקלות ליפול בהם.

6.כלל שישי: תודה

סוף-סוף הערב נגמר ומגיע הרגע המביך הזה שאתם קמים לכיוון הדלת ולא יודעים מה להגיד ורק בא לכם לברוח החוצה כאילו דרקון יורק אש רודף אחריכם. חכו רגע ואל תשכחו בדרך החוצה לעצור אצל ההורים ולהגיד תודה על האירוח, על ההשקעה בארוחה והרצון שלהם לגרום לכם להרגיש בנוח בסיטואציה שהגיעה סוף סוף לסיומה. אל תשכחו שמפגש ראשון עם ההורים יש רק פעם אחת (בהנחה ואתם פוראבר) והמינימום שתוכלו לעשות זה להודות להם (ולעצמכם) שהערב עבר בשלום ובלי פדיחות מיותרות.