"אני מפחדת להרוס את הקשר" | מלכודת הפחד המשתק במסע אחר זוגיות

לאחר שכבר מצאנו זוגיות שאנחנו חושבים שהיא מושלמת, יש את הפחד הקטן שמא טעות אחת תהרוס אותו, כיצד ניתן להתגבר על הפחד? ומה הדרך הטבעית ביותר לצאת ממנו? דור הררי, פסיכולוג ומומחה "אהבה חדשה" מסביר על המשתנים המעורבים במסע אחר מציאת זוגיות חסרת פשרות

יש את הרגע שאת אומרת לעצמך "מה עשיתי שמגיע לי כל הטוב הזה" ובו ברגע מזדחל הפחד שמא אני אעשה טעות איומה ואני אאבד את זה. והפחד הזה משתק, ומתחיל לייצר שרשרת תקלות שסופן להגשים את הנבואה.

הטוב הזה מגיע לך מעצם היותך. החיבור המסעיר שמקפל בתוכו הבטחה לקשר טוב מביא איתו באופן טבעי את הפחד לאבד. כשאת מנוהלת פחד שום דבר טוב לא ייצא מזה. כשתחושת הערך שלך מבוססת, ואת מאמינה שאת ראויה, וזאת עם מודעות לקיומם של חסרונות, הרי שכל שנותר הוא להביא את עצמך כמו שאת. אסטרטגיות וטקטיקות משרתות את הפחד. הפשטות והכנות, החיבור אל עצמך והאומץ לפגוש כל מה שיגיע הם בבסיס קשר טוב מתמשך. כשהידיים רועדות זה בסוף נופל. ההבנה שנוצרת כאן ישות חדשה, צעירה, שמחייבת הדדיות בלימוד צעדי הריקוד, עם רצון טוב, הקשבה וגמישות, נכונות לויתור והכרה שלעולם לא נקבל בקשר את כל שנרצה, אלה ישחררו אותך מהפחד לעשות טעות הרסנית. האם זה מבטיח שתצעדו יד ביד לעבר השקיעה בלי להיתקל באתגרים? לא. אבל זה גם סוד הקסם. כל כך הרבה עניינים כל אחד מבני הזוג מביאים איתם ליצירה החדשה המתהווה, לא כולם מודעים,  המתבררים תוך כדי תנועה, שהאומץ לפגוש אותם הוא הדבר הנכון ביותר שאת יכולה לעשות כדי להגדיל את הסיכוי שהאהבה תפרח. אם תזכרי שבראשית הקשר כל אחד מביא את מיטבו, ולאט לאט נחשפים עוד ועוד חלקים של כל אחד מכם, ותהיי מוכנה לראות בגילויים אלה הזדמנות לצמיחה, הרי שאת בדרך הנכונה.

"אהבה חדשה", הערב אחרי החדשות בערוץ 13