מציאות שבה נערות צעירות מצויות בסכנה מתמדת להפיכה לקורבן, היא בלתי נסלחת

"ההפגנות, העיתונים, הרשתות החברתיות, כולן הדהדו מספר אחד- "30". אבל המספר הוא פשוט לא העיקר באירוע. המקרה שהתרחש והבחורים שלקחו חלק בפשע הזה- ומספרם בהחלט לא משנה- חייבים להפוך לסמל לכל מה שאנחנו כחברה מחויבים להוקיע": שר התיירות אסף זמיר על התוכנית האופרטיבית להגברת הביטחון האישי ומניעת אלימות מינית בבתי מלון בישראל

אסף זמיר
אסף זמיר | צילום: צילום איציק הררי

קשה למצוא אדם אחד במדינת ישראל שלא הזדעזע ממקרה האונס בעיר אילת לפני כשבועיים. הגלים שהאירוע הדהד היו עוצמתיים: קמפיינים חריפים, תומכים שהפגינו למען הנערה, עוד ועוד נשים שהעזו לספר לראשונה על אירועי זוועה דומים שחוו בעבר. ההפגנות, העיתונים, הרשתות החברתיות, כולן הדהדו מספר אחד- "30".

אבל המספר הוא פשוט לא העיקר באירוע.

מציאות שבה נערות צעירות נוסעות לחופשת קיץ תמימה בעיר נופש ומצויות בסכנה מתמדת להפיכה לקורבן, היא בלתי נסלחת. המקרה שהתרחש והבחורים שלקחו חלק בפשע הזה- ומספרם בהחלט לא משנה- חייבים להפוך לסמל לכל מה שאנחנו כחברה מחויבים להוקיע.

עוד בנושא:

נורות אזהרה: כך תזהי כבר בתחילת הקשר שאת נמצאת בזוגיות אלימה

לכל אישה יש שם: מקרי רצח של נשים בידי בני זוגן או קרובי משפחתן

לישון עם האויב: נשים שניצלו מרצח ע"י בני זוגן - שוברות שתיקה

את לא לבד - איגוד ומרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית

אחרי המקרה הזה החלטנו להקים צוות שיגבש תכנית אופרטיבית להגברת הביטחון האישי ומניעת אלימות מינית בבתי מלון בישראל, יחד עם התאחדות המלונות, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, שדולת הנשים, ויצ"ו ואנשי המקצוע של משרד התיירות. תכנית שמטרתה להגביר את המודעות למצבים שנחשדים כמקרי אלימות מינית, לגבש תכני הדרכה ולייצר הכשרות ייעודיות לכל צוותי המלונות בישראל, שיעניקו להם כלים להתמודדות עם סיטואציות מורכבות שמתרחשות בשטחם ועוד. בסוף, יפרסם משרד התיירות רשימה של המלונות שלוקחים חלק בתכניות אלו, כדי שכל הורה וכל צעירה שמעוניינת לנפוש בעיר אילת, ידעו אם הם שוהים במלון שלוקח אחריות על השוהים בשטחו.

אעשה כל מה שביכולתי כדי להבטיח שהשהייה במלונות בישראל תהיה בטוחה ומוגנת עבור נערים נערות ונשים. אסור לעבור על מקרה כזה לסדר היום. מאז המקרה ננקטות יוזמות רבות ומשרדי ממשלה שונים כבר הודיעו שבעקבות המקרה יקדמו רפורמות ושינויים בתחום אחריותם. גם אנחנו במשרד התיירות לא נעמוד מנגד ונעשה את המוטל עלינו בכדי שאירוע נוראי כמו האונס באילת לא יקרה שוב.

עוצרים את האלימות נגד נשים - הצטרפו למאבק