כנאפה אל ג'מילה: המתכון הסודי מטורקיה

יש דומות לה אבל אף אחת אינה בדיוק כמוה – כנאפה אל גמילה. לאחרונה הגיעה אל שולחן המערכת שלנו שמועה על מקום מפתיע בתל אביב. קיבלנו דיווחים כי מדובר בכנאפה עוצרת נשימה במקום שנמצא ממש בכניסה לנמל. החלטנו לצאת לשטח והבנו מיד כי פרט לכנאפה המדהימה שתתקשו לשכוח, אתם גם תזכו לבלות באחד האזורים הכי יפים בעיר, זאת לצד אווירה אותנטית

בשיתוף - כנאפה אל ג'מילה

 

צילום: כנאפה אל ג'מילה

 

כנאפה אל גמילה נפתחה לפני שנה בתל אביב, אחרי כמעט שנתיים שבעליה, חליל חלאף, עוסק בתחום והביאו את המתכון שלה מטורקיה, שם קיבל השראה למאכל הנהדר. הוא וחבריו היו בפגישת עסקים באיסטנבול, שם הם ישבו וטעמו על הדרך כנאפה טורקית שהיתה מאד טעימה. הוא חזר לארץ וראה כי מדברים על הכנאפה בתדירות גבוהה. ''זה עלה בכל מקום כמעט, אז החלטנו שנחזור ללמוד את המתכון הטורקי" אמר חליל והוסיף: "נסענו לשם שוב פעם, למדנו את המתכון וכאשר חזרנו לארץ ראינו שאין עוד טעם כזה פה''.

האווירה הביתית במקום, שנוצרה בזכות צורת הישיבה האינטימית, והיחס שחליל נותן ללקוחות, תוך הסבר על ייחודיותה של הכנאפה שלו, הפכו את המקום לאבן שואבת, לא רק לקונים בצפון תל אביב אלא גם למי שמגיעים לשם במיוחד או מסיימים אצלו ביקור במסעדות הסמוכות בשביל הקינוח. בחירת השם באה בעקבות הולדת ביתו של חליל, בדיוק ביום בו הוא פתח את המקום. עם זאת, בחירת המיקום היתה חלק מהחזון להחייאת הנמל, חזון שחליל הוא אחד ממאמיניו הגדולים: ''זיהיתי שצריך משהו שונה, כי עד עכשיו לא נתנו במה מספקת לקינוח הזה. עם הכנאפה אפשר להגיע לרמות הרבה יותר גבוהות – גם בטוויסט, גם בהגשה וגם בחוויה של האכילה. כמו כן, המיקום הוא טוב מאוד ונגיש. ראינו שאין חנות למתוקים כמו כנאפה ובקלאוות של המגזר באיזור הזה, אז החלטנו לפתוח מקום קטן בכניסה לנמל, עשינו את זה ולשמחתנו זה הצליח''.

צילום: כנאפה אל ג'מילה

המקום אשר נמצא ברחוב יורדי הסירה 12 פינת הירקון 296, מציג מגוון מנות של קינוחים מהמטבח הערבי. את התהילה ומירב החשיפה מקבלות בו כמובן הכנאפה והבקלאוות, אך בנוסף תוכלו למצוא גם עטייף באגוזי מלך - קפה טורקי אותנטי ותה מיוחד. בבדיקה שערכנו מצאנו כי הכנאפה עשויה מחומרי גלם מוקפדים, טריים ומשובחים. זאת לצד מכשור מתקדם במטבח, במיוחד גריל הפחמים שיש במקום.

צילום: כנאפה אל ג'מילה

התרשמנו משירות אדיב, מהיר, קשוב וחשנו כי באמת עושים שם הכל כדי שתצאו מאושרים. התחושה במקום ביתית ונוחה, כאשר כמעט כל הקהל מתביית על מגשי הכנאפה. בתכניות של חליל קיימות מחשבות להתרחב לסניפים נוספים אך עד שזה יקרה אתם מוזמנים ליהנות ממתוקים ערביים אמיתיים ברמה הכי גבוהה, במשלוחים לכל אזור המרכז.

צילום: כנאפה אל ג'מילה

להזמנות: 03-6230981

כתובת: יורדי הסירה 12 פינת הירקון. תל אביב

שעות פעילות: ב-ד בן 11:00-00:00

יום חמישי - 11:00-01:00

יום שישי - 13:00-01:00

יום שבת – 10:00-00:00

עמוד הפייסבוק

עמוד האינסטגרם