התפתחות אישית ומימוש הפוטנציאל - אלו הקורסים שמחכים לכם ב"מכללת עובדים לומדים"

במוסדות האקדמיים בישראל תמצאו מגוון רחב מאוד של תחומי לימוד, אך מה לגבי לימודי פיתוח אישי והעצמה? הכירו את מכללת ''עובדים ולומדים'' המאפשרת לסטודנטים ללמוד כיצד להפוך את חייהם לטובים, מאושרים, ומוצלחים יותר

זמן צפייה: 06:01

אתה בעל ניסיון של 20 שנים בעולם הלימודים, מה הוביל אותך להקים את מכללת ''עובדים ולומדים''?

אני נמצא כ- 20 שנה בעולם הלימודים, ולאורך שנותיי ראיתי את הרצון העז של אנשים למימוש עצמי, ולפיתוח עצמי כי זה מאוד חסר להם בחיים, מלכתחילה הקמנו את המכללה במטרה לאפשר לאנשים שעדיין עובדים ללמוד, במקביל לעבודה, לימודים מעצימים לפיתוח אישי. לאפשר היפתחות והתמקצעות בתחומיי חיים שנוגעים בחיים עצמם. והביקוש כ"כ גדל שעכשיו אנחנו גם פונים ונותנים מענה לקהל הרחב.

 

מהם תחומי הלימוד והקורסים הנלמדים במכללה?

במכללה אנחנו מנסים לתת כלים פרקטיים לשיפור החיים והעצמה בכיסוי של  360 מעלות - בכל תחומי החיים שאדם מתמודד איתם כל יום. יש לנו קורסים בתחומים רבים:  NLP שהיא שיטה שמשנה את החיים של מי שלומד אותה, בתחומי העיצוב בדגש על הום סטיילינג לכל מי שרוצה לרענן את הבית ואת החיים שלה. בנושא פיננסים יש לנו קורס מדהים למי שרוצה לעלות קומה בדגש על סודות הכסף. בנושא הורות בעולם החדש יש לנו קורס שישדרג את החיים בתוך הבית שנקרא 'מאסטר פרנטס'.

 

אתם מתמחים בלימודי NLP, מה הופך את השיטה הזו לפופולרית כל כך?

כי ב-NLP השינוי שאתה עושה קורה בצורה מאוד מהירה

כי השיטה עושה שינוי בצורה מאוד עמוקה, שינוי לחיים, לטווח ארוך, זה משפיע לכל החיים. בעזרת NLP ניתן לשדרג את כל מערכות היחסים שיש לך בחיים: עם הבן/ת זוג, הילדים, ההורים, בעבודה. מכיוון שהשיטה גורמת לך לשנות את תפיסת העולם שלך, של הסביבה שלך, היא משנה לך את השפה. זה מייצר לך מסרים יותר מדוייקים שנכונים עבורך, הדיוק הזה וההתאמה הזאת יוצרים הצלחה מקסימלית ומהירה

 

כיצד הלימודים במכללה מפתחים ומעצימים את הסטודנטים שלכם?

המחקר מוכיח שלהשכלה יש השפעה חיובית ומובהקת על רמת השמחה של האדם.

להשכלה השפעה ישירה ולא ישירה (דרך הכנסה ומצב תעסוקתי) על שמחה. כלומר, לאנשים בעלי רמת השכלה גבוהה יותר יש הכנסה גבוהה יותר, וסבירות גבוהה יותר להיות מועסקים. אלו משתנים שבתורם משפיעים גם על שמחה. נמצא כי משתנה הגיל משפיע באופן לא-לינארי., אלא הקשר הוא בצורת U: בתוך אוכלוסיית הנבדקים, נצפו רמות שמחה גבוהות יותר בגילאים הצעירים והמבוגרים, ורמות שמחה נמוכות יותר בטווח הגילאים שביניהם. בנוסף, נמצא כי נשים מדווחות על יותר שמחה בהשוואה לגברים, אך ההבדל קטן. מכללת עובדים ולומדים נכנסת כאן בדיוק בתפר, בין הצעירים בתחילת חייהם הבוגרים, לבין המבוגרים יותר שנמצאים בפנסיה. המכללה בנתה סילבוס מותאם במדויק לאנשים שעובדים ומנהלים בית ומשפחה, בתחומי ידע שיקדמו אותם בכל תחומי החיים. אנשים ששואפים ליותר מה"בית - עבודה -עבודה - בית".

 

פיתחתם מודל ייחודי של ליווי אישי לסטודנטים לאחר הלימודים, מה הוא כולל? 

נכון, אנחנו תמיד רואים את צרכי הבוגרים, ומסתכלים עליהם ב - 360 מעלות, מהניסיון שלנו אנחנו יודעים שאחרי הלימודים זה לא באמת מסתיים, חסר לאנשים עוד הכוונה וליווי אחרי הקורס כדי שיוכלו להיכנס באופן חלק לענף או לתחום אותו למדו. לכן היום אנחנו המכללה היחידה בארץ שנותנת ליווי לבוגרים שלה במשך שישה חודשים אחרי הקורס, וזאת כדי לתת מענה לדברים שעולים מהשטח, ושבד"כ אין להם ידע בתחילת הדרך. בנוסף, יש לנו מעטפת שלמה שעוזרת לבוגרות ולבוגרים שלנו להצליח שכוללה כחלק מהקורס:  סדנת שיווק, פגישה עם רו"ח, מפגש אישי עם ראש החוג, קבוצת תמיכה ועוד.

 

אני מבין שאתם משמשים גם כמרכז ידע ומחקר בתחום הפיתוח האישי וההעצמה, ספר לנו על כך?

ככל שהתעמקתי באנשים ובנשים שהגיעו ללימודים אצלנו ראיתי שאלו אנשים הנמצאים בשיא החיים שלהם, ובשיא הקריירה שלהם. רציתי להבין מאיפה זה מגיע, ויותר חשוב - לאיפה זה הולך? מעבר לצוות המורים המופלא שלנו מהאקדמיה, אנחנו מהווים מרכז ידע בתחום הלימודים לפיתוח אישי והעצמה. לאחרונה הקמנו מרכז מחקר הבודק את ההשפעה של הלימודים לפיתוח אישי על ה- WELL BEING וההצלחה האישית של הלומדים. 

 

רכישת כלים ומיומנויות פרקטיות לחיים יכולה לאפשר לנו לצמוח, להגשים חלומות ולהצליח בחיים, כדי לקבל פרטים נוספים אתם מוזמנים להיכנס לאתר של מכללת עובדים לומדים או לעמוד הפייסבוק

 

טלפון: 077-204-2724