מכון MSC: המכללה ההיברדית הראשונה בישראל להכשרת מאמנים

תחושת סיפוק עצמי, עצמאות כלכלית, ריפוי אמיתי לגוף ולנפש הם משאת נפשם של כולם ובשנים האחרונות יותר ויותר אנשים נפתחו לרעיון כי הם יכולים להגיע אל היעדים הללו בעזרת תהליך מול קואצ'רים או בעזרת שיטת ה-NLP

בן ליבה במכללץ MSC

לפרטים נוספים אודות המסלולים השונים במכון MSC, לחצו כאן

לאור הפתיחות המבורכת לשיטות כאלו שנועדו לעזור לאנשים להגשים את עצמם בחיים בצורה הנוחה והטובה להם, בעשור האחרון קמו לא מעט מכללות שבהן ניתן ללמוד את עולמות הקואצ'ינג או ה-NLP ולאחריהן בוגרי המכללות הללו יקבלו כלים לפתח את עצמם, ואלה שירצו יצאו גם לעבוד בשוק החופשי.

כיום, אפשר לראות בשוק המון מאמנים ומטפלים שסיימו קורסים בתחומים שונים, NLP, קואצ'ינג, ועוד. אך בדיוק בנקודה הזו נוצרה בעיה, כי כאשר מאמנים רוצים לעזור ולהכווין בדרך לשינוי פנימי ואישי באופן משמעותי, יש חשיבות גדולה מאוד בשילוב שתי הנישות הללו גם יחד; שיטת הקאוצ'ינג שנותנת שינוי של הרגלים ודפוסים אוטומטיים שנשארים לכל החיים, ושיטת ה-NLP שנותנת מענה למטרה או לבעיה ספציפית.

זאת הסיבה כי לפני 3 שנים נפתחה לראשונה בישראל מכללה, הראשונה מסוגה שמשלבת את לימודי הקואצ'ינג וה-NLP יחד, ב"מכון MSC". כדי ללמוד יותר על התכנים של המכללה ההיברידית הראשונה בארץ להכשרת מאמנים, שוחחנו עם הבעלים שלה, בן בניה ליבה, כל השאלות והתשובות המרתקות בראיון הבא.

מכון MSC: הכירו את בן בניה ליבה, האיש שעומד מאחורי המכללה הייחודית

על מנת להבין את פעולתה של מכללת MSC, מאין צמח הרעיון להקים את המכללה ההיברידית הראשונה בארץ להכשרת מאמנים, ועד כמה תכני הלימוד שם שונים מכל שאר המכללות בארץ ללימודי קאוצ'ינג ו-NLP, צריך לעשות היכרות עם בן בניה ליבה, האיש שעומד מאחורי המכון שכבר שינה את חייהם של רבים.

הסיפור של בן מעורר השראה, בגיל 8 הוא איבד את אביו מדום לב, ובכיתה יא' מצא את עצמו עובד בשטיפת כלים ובמלצרות מידי ערב, כדי להתפרנס בעצמו ולא להכביד על כלכלת הבית. רגע לפני שהוא "נזרק" מהלימודים מכיוון שהיה יוצא לעבוד בשעות הלילה המאוחרת, בן תפס את עצמו בידיים, השלים תעודת בגרות, התגייס בתור לוחם, ונפצע לאחר חודש. בן סיפר עם חיוך כואב שהוא חלם להיות לוחם, אך החלום התנפץ בעל כורחו והוא סיים את שירותו הצבאי המלא כאיש מחשבים, כאשר במהלך הצבא הוא החל את תהליך החזרה בתשובה שלו.

מאז ועד היום הוא חלם רק להתקדם קדימה, להגיע כמה שיותר רחוק ולגעת בליבם של כמה שיותר אנשים. במקביל לתהליך האישי שעבר עם עצמו, בן בניה ליבה החל להתמקצע גם כאיש מחשבים ולמד לתואר ראשון במדעי המחשב ומנהל עסקים. תוך זמן קצר הוא החל להתקבל למקומות עבודה בתחום, אולם תוך כדי תנועה מצא את עצמו מפוטר פעם אחר פעם, מגיע אל משרד חדש ומפוטר. באותו פרק הזמן בחיים, בן פשוט לא הבין מדוע הוא חווה כזה חוסר יציבות בחייו המקצועיים, על כך הוא הסביר: "לא ידעתי למה מפטרים אותי כל שני וחמישי, השתדלתי לתת להם את המקסימום, המנהלים אמרו לי שאני עושה עבודה טובה. אבל שום דבר מזה לא החזיק לטווח ארוך".

מספר שנים לאחר מכן בן החל ללמוד את עולם הקאוצ'ינג, בלי לדעת עד כמה זה עתיד להשפיע על חייו, ולאחר זמן מה הוסיף ולמד גם את תורת ה NLP. בזכותם הוא החל להבין את עצמו ואנשים אחרים בצורה עמוקה. הוא הבין למה הוא אף פעם לא הצליח להשאר בעבודות הקודמות, והוא למד איך ליצור שינויים עוצמתיים לאנשים, ואת הידע הזה הוא בחר להעביר גם לאחרים.

[youtube_embed youtube_id='https://youtu.be/ic7RnkNMQMc']

מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך

בן בניה ליבה בעלי מכללת MSC
צילום: צילום: יח''צ

"בחרתי ללכת ללמוד קואצ'ינג כי חיפשתי להיות מסופק מהעבודה שלי, הרגשתי שמחשבים זה לא התחום שלי. ידעתי שאני רוצה לעזור לאנשים, לתת ערך לעולם, להפוך את העולם הזה לקצת יותר טוב ממה שהוא. ידעתי שאני רוצה גם לעזור לעצמי וגם לאחרים, והקואצ'ינג יתן לי את הסיפוק הזה שכל כך השתוקקתי אליו. הבנתי שאם אעבוד במקצוע שהלב שלי רוצה וטוב לי בו, לא יפטרו אותי כל יומיים, ואני אוכל ליהנות ממה שאני עושה, וגם להתפרנס בכבוד. הקורס שעברתי פתח עבורי את העיניים, כל כך התאהבתי בזה, שלא הפסקתי ללמוד מאותו רגע והלאה, קורסים של מאמני קאוצ'ינג בכירים, שפת גוף, תווי פנים, עמידה מול קהל, תואר ראשון באימון וניהול מארה"ב, וכמובן גם "NLP, בן סיפר בגאווה.

בתחילת הדרך בן היה מאמן אנשים במפגשים אישיים במקומות ציבוריים, כמו פארקים ובתי קפה, ותוך זמן קצר החלו להגיע אליו עוד ועוד מתאמנים שראו את השינויים שנוצרו אצל חבריהם, וביקשו לקבל את ההדרכה והליווי המקצועי שלו, משם הדרך לפתיחת המכללה כבר הייתה קצרה. בן מוסיף: "בזכות העובדה שלמדתי גם קואצ'ינג וגם ,NLP נוכחתי לדעת עד כמה השילוב ביניהם הוא אדיר עבור מי שמגיע ועומד מולי. לפני שאספר על השילוב האדיר, אני אשמח לעשות סדר עבור מי שקוראים את הכתבה, כי יש כאלה שנוטים להתבלבל או לא להבין לעומק מה כל שיטה מציעה.

הקואצ'ינג נועד לפתח מיומנות לחיים כמו ביטחון עצמי, כריזמה, אומץ, אמונה עצמית ועוד, על ידי בניית תוכנית פעולה להשגת יעדים ויצירת תוצאות באופן יום יומי. NLP תפקידו לעזור לכל אחד לעשות שינוי בתבניות החשיבה שלו, ללמוד כיצד לחשוב אחרת. לצורך הדוגמה, אם אדם פוחד להביע את עצמו, הוא עובר איזשהו תהליך בראש שגורם לו לפחד הזה, הוא מדמיין אנשים צוחקים עליו, שומע את הקול שלו בצורה שונה ועוד מקרים שונים שיצא לי להתקל בהם, וב-NLP אנחנו יוצרים שינוי לתבניות החשיבה ולתפיסה הבסיסית של האדם. כך שבעזרת שתי השיטות המטורפות הללו, אפשר ליצור שינוי עמוק ועוצמתי שמתחיל מתבניות החשיבה של האדם ובמקביל עובד על בניית יכולות ומיומנויות.

הרעיון שהיום מכללות מלמדות או NLP או קאוצ'ינג בנפרד, לטעמי הוא לא נכון ולא הוגן. התלמידים משקיעים המון זמן, ומוציאים המון כסף עד שמתחילים לאמן רק כדי לגלות כי בסופו של תהליך ותחילת העבודה, יש להם חוסר גדול באפשרויות ובכלים שהם יכולים להעמיד לטובת מי שמגיעים אליהם. כיוון, אדם שעבר קורס NLP לבד לא ידע איך לפתח מיומנויות לאנשים, ואדם שילמד רק קואצ'ינג לא ידע איך ליצור שינוי עמוק ועוצמתי בתפיסת החשיבה. לכן, בחרתי להקים מכללה שתשלב את שתי השיטות המטורפות הללו גם יחד, בפחות כסף וזמן למידה, מדובר בחצי שנה בלבד שבה התלמידים לומדים גם ליצור שינוי עמוק, וגם לפתח מיומנויות ולאחר מכן הם יוצאים החוצה מהקורס עם הרבה יותר כלים בארסנל", בן הוסיף וסיפר.

לימודי הקאו'צינג והNLP יחד במכון MSC

מכון MSC : שלושה מסלולי הצלחה

קורס של מכללת MSC
צילום: צילום: יח''צ

מסלול פרקטיקל: "מסלול עוצמתי בו התלמידים לומדים ועוברים תהליך אימון בעצמם; אני מאמין שאדם לא יכול לאמן אם הוא בעצמו לא עבר שינוי עוצמתי. לכן את כל הכלים והשיטות שהתלמידים לומדים להעביר – הם קודם כל עוברים בעצמם. כאשר בסופם התלמידים יקבלו את ההסמכה שנקראת "Practical MSC", המאפשרת להם לעבוד כמאמנים אישיים, עסקיים או זוגיים לבחירתם.

במסלול הזה כל סטודנט מקבל שיעורי בית ויש מי שבודק לו את השיעורים הללו, כי אנחנו רוצים שהתלמידים שלנו יעברו מסע שכולל שיעורים, עבודות אותן צריך להגיש, מבחנים אמריקאים ועוד, כך שהצבנו קריטריון מאוד גבוה ומחמיר עד לקבלת התעודה. המטרה של השיעורים היא לא רק להטמיע את החומר אלא גם לבחון את הידע של התלמיד – חשוב לנו לוודא שכל תלמיד מבין לעומק את החומר, ולהוציא אותם מהקורס ברמה הכי גבוהה שלהם גם כאנשים, וגם כמאמנים. זו הסיבה שאנחנו עושים גם עבודות הגשה וזה קריטריון חשוב על מנת לקבל את תעודת ההסמכה.

מסלול מאסטר: זה מסלול למי שסיים את הפרקטיקל, ובו לומדים להבין את האדם ולא בעיה אחת ספציפית, לומדים לקרוא אנשים בצורה יותר עמוקה. מי שמעוניין ילמד לפתוח עסק משגשג ומצליח בתחום, או יקבל עוד תכנים מעמיקים בכל הנוגע לביטחון העצמי, זוגיות, טונים רגשיים ועוד. המסלול נמשך כארבעה חודשים, ובסופו כל מאסטר יוכל לפתור כמעט כל בעיה של מאומן שאיתה הוא יתמודד, או פשוט יבין יותר לעומק את חייו האישיים וילמד להתמודד איתם בצורה הרבה יותר טובה ומעשית.

מסלול סופרוויזר: מדובר בתוכנית בת חצי שנה המיועדת למי שסיימו בהצלחה את מסלול הפרטיקל, ומעוניינים לאמן מאמנים לעתיד, ללוות תלמידים ולהיות עבורם כמנטורים. זה המסלול שבו התלמידים מלווים תלמידים אחרים בתהליך ועונים להם על שאלות תוך כדי פיקוח של בן בניה ליבה.

לכל תלמיד מתאים מסלול אחר, יש תלמידים שכלל לא היו מעוניינים ללמוד את התכנים על מנת לעבוד בתחום כקאוצ'רים, אלא עבור שיפור איכות החיים שלהם בעבודה, בתוך המשפחה, בזוגיות, ופשוט להעצים את הביטחון העצמי שלהם. הם מצאו שיטה מאוד פרקטית, יעילה ומשתלמת כדי להשיג את המטרות שלהם ובזכות כל היתרונות של מכללת MSC, היא מגישה להם את החומר בצורה הטובה ביותר. כדי להנגיש את החומר לקהל הרחב, בן בניה ליבה וידא שכל תכני הלימוד יהיו נגישים, בשפה פשוטה, ואפשר ללמוד אותם מכל מקום בעולם".

בן בניה ליבה: תפיסת עולם

בן בניה ליבה בתמונה
צילום: צילום: יח''צ

"לא היה מי שיוביל אותי בחיים, אבא שלי נפטר כשהייתי בן 8, ולא הייתה לי דמות אבהית שתלווה אותי. רק בגיל 23, לאחר שהתחלתי ללמוד קאוצ'ינג ו NLP לשמחתי הבנתי כיצד להתמודד עם מצבי קיצון ולחץ, שהם אבני היסוד להתמודדות עם כל דבר בחיים. הדרך שחוויתי על בשרי היא זו שמשמשת עבורי כמצפן, והדברים הקשים שעברתי מהווים עבורי מוטיבציה גדולה לעזור לאנשים. לכן אכפת לי מכל תלמיד כי אני תמיד רואה את עצמי בנעליים שלו, כפי שאז הייתי, בתחילת דרכי המקצועית והאישית.

לא מדובר בעוד מכללה שלומדים בה NLP או קואצ'ינג, אלא זו מכללה עם אכפתיות אמיתית. אנחנו נמצאים שם עבור כל אחד ואחת, עוזרים, מלווים, מדריכים ובודקים, כי ההצלחה שלהם זו ההצלחה שלנו ואין אושר גדול מזה ברגע שאדם משתנה לטובה. אני יודע שזו יכולה להישמע כמו עוד קלישאה שחוקה, אבל בקרוב מאוד אנחנו עתידים לפתוח גם קורסים פרונטליים כי רבים פונים אלינו בדרישה כי נעשה זאת, ומבחינתי זו ההוכחה הכי טובה לערכים ולתכנים שאנו מעבירים בכל מסלול ומסלול" בן סיכם עבורנו את הדברים.

 

מכון MSC: יצירת קשר

אם אתם מחפשים ללמוד את שני המקצועות האלו ולקבל מענה מקיף שייתן לכם גם את היכולת לשנות דפוסי חשיבה, וגם את היכולת לפתח את עצמכם ואחרים בצורה נגישה, פרקטית ומקצועית מכון MSC זו הכתובת שלכם לשינוי החיים.

לפרטים נוספים אודות המסלולים השונים במכון MSC, לחצו כאן

פייסבוק

אינסטגרם

פודקאסט

ערוץ יוטיוב

האתר של בן בניה ליבה

הפייסבוק של בן בניה ליבה