שיגעון המדעים – כך תגרמו לילד שלכם ליהנות ממדע

חברת שיגעון המדעים רותמת את הסקרנות הטבעית הקיימת בכל ילד, ומאפשרת לילדים להתנסות במדע וליהנות על הדרך. עכשיו, לקראת פורים, שווה במיוחד להצטרף לגל של שיגעון המדעים, עם תחפושת מדען מדליקה

שיגעון המדעים

גל האומיקרון החזיר אותנו אחורה לחששות מהתקהלות, ואילץ את ההורים שבינינו לשבור את הראש בניסיון להעסיק את הילדים, וזאת מבלי לסכן את הבריאות שלהם ושלנו. ברור לכולנו, שעוד זה מדבר, וזה בא, והגל הזה יתחלף בקרוב בווריאנט אחר. בימים אלו, המציאות היא שהרבה יותר בטוח לבלות עם הילדים בבית, ועדיף להרבות בכך ככל האפשר; מצד שני, רובנו כנראה לא נרצה שהילד שלנו יבהה במסכים 15 שעות ביממה. מה עושים? הפתרון המושלם לדילמה הזאת אולי יפתיע אתכם: ערכת המדעים של שיגעון המדעים.

[youtube_embed youtube_id='https://youtu.be/YEhamLgDYos']

חברת שיגעון המדעים קמה על מנת להנגיש מדע לילדים באמצעות חוויה: החברה מאפשרת לילדים התנסות בניסויים מדעיים, להבין את העיקרון הפיזיקלי, הכימי או הביולוגי העומד מאחוריהם, וכך ליהנות וללמוד בו זמנית. החברה הוקמה על ידי בתיה דגן, מדענית עם תואר שני בהוראת מדעים לילדים מחוננים, שהפכה את הנגשת המדע לילדים לחייה. שיגעון המדעים פועלת כבר למעלה מעשר שנים בתחום של העברת ידע מדעי לילדים, עם התמחות מיוחדת בהעברת ידע מורכב והנגשתו לילדים מגיל 4 ועד גיל 11. עד הקורונה, קיימה החברה פעילות פיזית עם חוגים, סדנאות וקייטנות לילדים. עם זאת, לאחר שהקורונה כפתה על העולם ריחוק חברתי, סגרו בשגעון המדעים את המרכז הפיזי שלהם בגבעתיים, ושינו את אופי הפעילות, כך שהילדים עברו לבצע את הפעילות בבית בעזרת ערכות מיוחדות, והכל ללא צורך ברקע מדעי קודם.

Mqlijw
צילום: צילום: יח''צ

חשוב לומר, ההנאה ממדע היא לא רק פתרון לימי קורונה: שיגעון המדעים מאפשרת להורים לתת לילדים שלהם ליהנות ממדע, בעזרת פעילות חינוכית ומהנה, שתעשיר אותם הרבה יותר מלשחק בפורטנייט או לצלם את עצמם לטיקטוק. מדובר בפעילות שאם רק תצליחו לגרום לילדים שלכם להתחיל בה, הם כבר יידבקו ב-"חיידק" של האהבה למדע בעצמם, וירצו להמשיך להעשיר את עצמם בדרך מהנה. פשוט רוכשים ערכת ניסויים מאחת הערכות לבחירה, קוראים את הוראות הניסוי ביחד עם הילדים, או נעזרים בסרטוני ההדרכה הרבים והפשוטים, ואז מבצעים פעילות יחד עם הילדים, או נותנים לילד לבצע בעצמו; עבור אלו שבכל זאת לא בטוחים מול ההוראות, יש מוקד טלפוני שנכון להסביר בסבלנות בכל שלב. גם הילד שלכם יכול להצטרף לילדים רבים בכל הארץ המתנסים בערכות של שיגעון המדעים. שווה לבדוק גם את הסדנאות של שיגעון הילדים המבוצעות אונליין בזום לחברים ולכיתה בבית הספר.

להתחפש למדען, ולהפוך למדען

פורים בפתח, ורבים מאיתנו שוברים את הראש במציאת תחפושת לילדים. יש ילדים שיודעים טוב מאוד מה הם רוצים, והם כמובן נוקטים באסטרטגיה המוכחת והידועה של ״לשבת להורים שלהם על הווריד״, עד שהם יקבלו את זה. לעומת זאת, חלק מהילדים פחות החלטיים: הם רוצים להתחפש למשהו מגניב, אבל הם לא יודעים למה. עבור אותם ילדים שמתקשים למצוא, שיגעון המדעים הוציאו לכבוד פורים תחפושת המדען של שיגעון המדעים.

שיגעון המדעים
צילום: צילום: יח''צ

דמות המדען המשוגע והאקצנטרי הלבוש חלוק מעבדה לבן, תמיד נוכחת בתרבות הפופ שלנו, מסרטי פרנקנשטיין, דרך הסרט ״בחזרה לעתיד״ בעבר עם דוק ומרטי, ועד היום עם הסדרה המגה-מצליחה, ריק ומורטי. התחפושת כוללת חלוק לבן חלק, פאה מושקעת של מדען מחושמל, ומשקפי מגן בסגנון מעבדה, שיוצרים יחדיו הופעת מדען מושלמת. אבל הדבר הכי טוב בתחפושת, הוא ערכת המדען שמגיעה איתה: הערכה כוללת המון אביזרים מגניבים, שיכולים לגרום לילדים לא רק להעמיד פנים שהם מדענים, אלא ממש להתנסות במדע. בערכה יש מבחנות פלסטיק וכן חומרים לביצוע ניסויים כימיים בעצמכם (כולם בטוחים לגמרי כמובן), בהם הילדים יוכלו להתנסות ולגלות תופעות כימיות שיפתיעו גם את המבוגרים שבינינו. כל ערכה כוללת קישור לעמוד אינטרנט מיוחד אשר פתוח רק לאלו שרכשו את התחפושת, ובו הוראות לביצוע ניסויים בעזרת הערכה. האיכות המפתיעה של הניסויים, תגרום לילדים הן ליהנות מההתנסות, והן להתלהב ולהרשים את החברים שלהם בביצוע הניסויים.

להזמנת התחפושת ולפרטים נוספים על שיגעון המדעים, כנסו לאתר, או לעמוד הפייסבוק. ניתן גם להתקשר לטלפון 072-211-5580.