קנזי נכסים ונדל"ן: ליווי אישי ומקצועי כל הדרך עד לדירה החדשה שלכם

התפתחות מואצת ואיכות חיים גבוהה הן רק חלק מהסיבות שמציבות את קריית גת כיעד נדל"ן אטרקטיבי במיוחד. הזמנו לאולפן את ליאת קנזי, הבעלים של אחת מסוכנויות הנדל''ן המובילה בעיר, כדי לשמוע ממנה על כל מה שצריך לדעת לפני ביצוע של עסקת נדל"ן 

זמן צפייה: 15:08

לפני עשור היית מורה לאנגלית, מהו הרקע שהוביל אותך לעסוק בעולם הנדל''ן?

אהבתי מאוד להיות מורה לאנגלית, אבל בגלל נסיבות אישיות הבנתי שעם משכורת של מורה אני לא אוכל להתקיים. הגעתי לתחום הנדלן באופן מיסטי לחלוטין ומהיום הראשון הוקסמתי לגלות שם עולם מלא בתוכן וביכולת לצמיחה פיננסית. זאת הגשמה פיננסית עבורי תודה לאל, אבל מעבר לכך זה גם סיפוק אדיר להצליח לבצע עבור לקוח את העסקה הגדולה ביותר בחייו, קנייה של בית. 

 

בשנים האחרונות קריית גת הפכה ליעד נדלני אטרקטיבי במיוחד, מהן הסיבות לכך? 

קרית גת היא סיפור הצלחה והפתעה בכל הרבדים שלה, קודם זאת עיר במרכז הארץ. מעבר לכך ישנם כל התמורות שקרו בשנים האחרונות של ההתייקרות של תל אביב וסביבותיה שמשפיעות, והיום בגלל נתיבי הגישה המדהימים שיש לקריית גת זה ממש שינה את המפה, התנועה ודרכי הגישה הקיימים כיום הם מדהימים - המרחק מקרית גת לכביש שש הוא חמש דקות, עם הרכבת שלושים וחמש דקות בלבד ואתה מגיע לעזריאלי. חוץ מזה קריית גת היא עיר הייטק מתפתחת, כולם מכירים את פארק ההייטק בעיר שבו המפעל הענק של אינטל שממשיך להבנות ולצמוח. ידוע בכל מקום בעולם שהיכן שיש תעסוקה וצמיחה תעשייתית, אז עולים גם הביקושים למגורים והופכים להיות אטרקטיביים יותר. דבר נוסף  שהפך את קריית גת לסופר אטרקטיבית אלו השכונות החדשות שקמו בה, במשך 25 שנה כמעט לא הייתה בנייה חדשה בעיר עד שקמו השכונות החדשות שנותנות  לציבור מוסדות ציבור וחינוך מדהימים. 

 

אני מבין שהמשרד יושב במתחם נטוורקינג חדשני שאת הקמת, ספרי לנו על כך?

אז אני הקמתי בעיר מתחם חללים משותפים בשם 'קנזיס', אנשים חושבים שמתחם חללים משותפים זה קטע תל אביבי כזה, אבל אני ראיתי את הצורך המטורף שהיה לזה דווקא אצלנו בקריית גת. כולם מכירים את התופעה של אדם שעובד במרכז ויש לו יום אחד בשבוע שבו הוא יכול לעבוד מהבית, אבל שם יש את הילדים שלו ורעש והוא לא יכול לעבוד בצורה זו. בדיוק בשביל זה הקמתי את מתחם 'קנזיס' שבו יש אמנם רק עשרה משרדי עבודה אבל כולם מאוישים. יש לנו נטוורקינג מטורף: אדריכלים, עורכי דין, מעצבי פנים, אפילו קוסמטיקאית - הכל נמצא בחלל אחד ויש המון שרינג בין האנשים, זה בהחלט מניב פירות טובים לכולם.  

 

המשרד שלך מעניק מעטפת מלאה של שירותים בתחום הנדל''ן, מהם השירותים השונים שאתם מציעים?

אנחנו לא קוראים לעצמנו משרד תיווך, אנחנו חברת נדל"ן שמעניקה מעטפת של שירותים, מעין וואן סטופ שופ. אני פוגשת לפעמים לקוחות שלא מבינים מהי המשמעות של קניית נכס, לכן אנחנו מלווים אותם קודם כל ברמה התפיסתית, בלי קשר להאם יעשו דרכי עסקה או לא, למה? כדי שיוכלו להתבונן על הדברים בצורה מקצועית יותר ולקבל את ההחלטות הנכונות,  האם לקנות את הבית או לא? האם משתלם להשקיע בעסקה הזו או שדווקא לא?

 

מהו התכנון הפיננסי וההתנהלות הכלכלית הנכונה שכל זוג צריך לסגל לעצמו לפני רכישת דירה?

הנושא הפיננסי הוא מאוד מעניין וגם מאוד רגיש, אנחנו מגלים שכאשר זוגות מגיעים אלינו לרוב הבעיה היא לא שהם לא יכולים לקנות דירה, אלא ההתנהלות הפיננסית שלהם כזוג צעיר בעידן הזה של חיי מותרות ופינוקים. הם לא מבינים בכלל שהם מתנהלים לא נכון כלכלית, מבחינתם זה ברור שהם תמיד יהיו במינוס. לכן אנחנו עושים ממש תהליך של חינוך פיננסי לזוגות שמגיעים אלינו לפגישות ראשונות, עוברים איתם על פירוט חשבונות, מראים להם היכן הם יכולים לחסוך? אין זוג שיושב מולי ולא הראיתי לו שהוא יכול לחסוך בין 1000-2500 ש"ח בקלות רק מלהיות מודע לזה. מהרגע שאנחנו מזהים את זה, אנחנו מלווים אותם בייעוץ משכנתאות נכון ומתקדמים בתהליך בצורה חכמה ונכונה. 

 

מהם הדברים החשובים ביותר שצריך לדעת בתחום המיסוי עבור משקיעי הנדל''ן?

אני תמיד אומרת שמיסוי זה א' ב', תכנון מס נכון זה אחד הדברים החשובים ביותר בעסקת מקרקעין. יש את הדברים הפשוטים שצריך לדעת כמו דירה ראשונה של אדם שעבורה יש תקרה מסוימת שעד אליה הרוכש פטור מלא ממס, אלו הדברים הפשוטים. מתי העניינים מתחילים להיות מסובכים יותר? כאשר רוצים למכור - תוך כמה זמן אפשר למכור ללא מס? יש אנשים שלא יודעים את זה, הם מגיעים לחוזה ואז מגלים שהם צריכים לשלם מס אז הם אומרים "הופ הופ הופ אני לא מוכר כי אני הולך לשלם 25% מס שבח". כנ"ל לגבי נכס להשקעה, אם אני קונה נכס נוסף, יש לזה משמעויות מיסוי רחבות. בתור אחת שעושה עסקאות נדל"ן גדולות אני תמיד מתייעצת עם עורך דין שהוא מומחה במיסוי מקרקעין באופן פרטני פר אותה עסקה, זה חוסך המון כסף. 

מהו הערך המוסף שאת מעניקה ללקוחות שלך כיועצת נדל''ן?

קודם כל אנחנו סוג של בית, הסלוגן שלנו הוא 'תרגישו בבית'. אנחנו שמונה אנשים בצוות, ויש לנו מנהלת משרד שמטפלת בכל המדיה. היום כל איש נדל"ן יודע שהכוח הכי חזק של אנשי נדל"ן הוא המדיה, לכן אנחנו מקדישים המון זמן, כסף ומשאבים בכדי לחשוף את הסחורה שלנו בחלונות הראווה הכי שווים שיש בשוק. כך אנחנו מגיעים ללידים מאוד חמים שאנחנו מטפחים והופכים לשגרירים שלנו - בין אם הם קנו דרכנו או לא, חשוב לנו קודם כל לתת שירות מקצועי. דבר נוסף הוא אחרי חתימת החוזה, בדר"כ מי שלוקח משכנתא צריך להביא שמאי, השמאי של הבנק קובע את מחיר הבית בפני הבנק, וידוע שהמחיר הנמוך מבין השניים הוא הקובע. לשמאות יש משמעות גדולה, כי אם אני קונה דירה במיליון שקלים, מביאה מאתיים חמישים אלף שקל הון עצמי שזה המקסימום שאני יכולה והמינימום שהבנק מאפשר לי כדי לקחת משכנתא, והשמאי העריך אותה בתשע מאות אלף, מאיפה אני מביאה מאה אלף שקל נוספים? הרי אני אקבל שבעים וחמש אחוז מתשע מאות אלף ולא ממיליון. לכן כשאנחנו בוחנים את המצב הפיננסי של הלקוחות שלנו אנחנו בודקים איתם אם הם על הקשקש מבחינת התקציב? אם כן, אנחנו דורשים לעשות שמאות מוקדמת עוד לפני העסקה,  ואז נכנסים בראש שקט לעסקה ואין לנו ביטולים והפתעות בדרך. דבר נוסף שהוא באמת מאוד חשוב, אנחנו מלווים את הלקוחות שלנו עד קבלת המפתח, אנחנו מבקרים בחנוכות בית של המון לקוחות שלנו שמזמינים אותנו ופשוט שמחים לראות את ה'תינוק' שנולד.

 

על מנת לבצע עסקה כדאית בענף הנדל''ן, מומלץ להיעזר בסוכנות מקצועית שתלווה אתכם לכל אורך הדרך, רוצים לשמוע עוד פרטים? אתם מוזמנים להכנס לאתר או לעמוד הפייסבוק והאינסטגרם של קנזי נדל"ן

טלפון: 072-3976719