משפחה שהיא נכס: במשרד התיווך של רז נדל"ן בהרצליה תרגישו בבית

לא מעט עסקים מתגאים באווירה המשפחתית שלהם. עם זאת, כנראה שלא תמצאו אווירה יותר משפחתית מזו של רז נדל"ן, שם ענת רז לוגשי ושלושת ילדיה, עושים חיל בשוק הנדל"ן של הרצליה

מוגש מטעם : משפחת רז נדל"ן בע"מ

ענת רז לוגשי תמיד אהבה נדל"ן. היא כמעט ארבעים שנה בתחום, והתשוקה שלה לנדל"ן עדיין בוערת בה גם היום, ואף יותר מיומה הראשון בתחום. זו כנראה הסיבה שהיא הביאה את שלושת ילדיה, בן (38), דני (34) וליטל (31), לעבוד איתה יחד בתיווך נדל"ן בהרצליה: אם היא כל כך נהנית וחיה את עולם התיווך, היא רוצה זאת גם עבור הילדים שלה.

"התחלתי בכלל בענף היהלומים", אומרת ענת רז לוגשי. "בגיל צעיר מאד (19) עברתי ללוס אנג'לס ועבדתי בבורסה ליהלומים אצל בני מאירוב, שהוא יהלומן בכיר. התחככתי עם כל החבר'ה הישראלים והיהודים שעובדים בבורסה, ודרך העבודה הבנתי את העולם של מכירות, ממקום של קשב ומתן מענה לצורך האמיתי של הקונה. באיזשהו שלב, מאירוב, שלמדתי ממנו המון, הציע לי ללמוד ולהוציא רישיון נדל"ן, תחום שהיה בוער בתקופה הזו בלוס אנג'לס. עברתי את המבחן לקבלת רישיון תיווך בלוס אנג'לס, והתחלתי לעבוד שם בתיווך. בהתחלה עבדתי עם אנשי הבורסה בעיקר, ובתוך שנים ספורות הגעתי למעמד של סוכנת נדל"ן מובילה, המשווקת דירות יוקרה ללקוחות אקסקלוסיביים".

"במשך עשרים שנה עבדתי כמתווכת ויועצת נדל"ן בארה"ב ומאד נהניתי והצלחתי", מספרת רז לוגשי, "אבל בשנות ה-90', לאחר חווית רעידות האדמה באיזור וכן געגועים ארצה, החלטנו לחזור לביטחון ולחמימות של ארץ ישראל. עברנו להתגורר בהרצליה, והבאתי את יכולות הנדל"ן שלי גם לכאן. בארץ קצת יותר קשוח להיות מתווך, אבל אין מה לעשות, הנדל"ן הוא הייעוד המקצועי שלי ללא ספק".

צילום: צילום: צפריר ורטנפלד

קודם בני אדם ואחר כך נכסים!

משרד התיווך משפחת רז נדל"ן דורג לאחרונה בין עשרת משרדי התיווך המובילים בהרצליה על ידי אתר מדלן ב-2020. ענת רז לוגשי עצמה, דורגה בין שלושת המתווכים המובילים בהרצליה. הדירוג מתבסס על נתונים מעסקאות המדווחות למשרד רישום מקרקעין (הטאבו), כלומר, המספרים מדברים בעד עצמם.

ענת רז לוגשי: "כל העבודה שלנו מגיעה מפה לאוזן, ממוכרים וקונים שמרוצים מאיתנו והשירות שלנו, וממליצים למכרים שלהם עלינו. אני חושבת שאנשים מרוצים מאיתנו מכמה סיבות. אחת מהן היא הזמינות הגבוהה שלנו: לרוב במשרדי תיווך, גם אם זה משרד של 30 מתווכים, בסופו של דבר, כל מתווך הוא לעצמו. אצלנו, אנחנו שלושה מתווכים, וכולנו עובדים בשביל כולם. כל לקוח בעצם משלש את כוח התיווך שלו, כי בעצם יש לו שלושה מתווכים שעובדים עבורו בו זמנית, במקום מתווך אחד. היכולת שלנו לתת תשומת לב ללקוח  בבלעדיות היא גדולה פי שלוש".

"סיבה נוספת" אומרת רז לוגשי, "היא הגישה האנושית שלנו. כל אחד מאיתנו מלווה את המוכרים והקונים שלו מן היום ה-1, מקשיב להם, מבין באמת מה הם באמת צריכים. המון פעמים קורה שאנחנו נשארים בקשר עם מוכרים שמכרו איתנו, או לקוחות שקנו דרכנו. אנחנו אנשים חמים, ומעדיפים מאד לעבוד עם אנשים חמים ואנושיים כמונו. בגלל שאנחנו קשובים ורגישים לרצונות המוכרים והקונים, אנחנו נקשרים אליהם והם אלינו, וטוב לנו להמשיך להיות בקשר. אפשר לראות זאת בביקורת עלינו בפייסבוק: למשל, לקוחה שלנו, איילת סמואל, כתבה לנו 'הצלחת לשנות את דעתי על עולם המתווכים', כלומר הצלחנו לעשות יחד חיבור אנושי. לקוחה נוספת שלנו, ענבל לוין, כתבה לנו "אתם בהחלט מעניקים ליווי משפחתי ואכפתי, עם חיוך ועצה (ביתית או כללית) טובה'. לדברים האלה יש משמעות רבה בעינינו".

צילום: צילום : צפריר ורטנפלד

נדל"ן בימי הקורונה

תקופת הקורונה הכניסה את הכלכלה הישראלית לטלטלה. אולם אם תשאלו את ענת, בכל הנוגע לתחום של תיווך נדל"ן, הביקוש דווקא גבר.

ענת רז לוגשי: "בתחילת הקורונה, בתקופה של הסגר הראשון, בענף הנדל"ן, כמו בכל הענפים העולם בערך, הייתה תחושה של הלם, של אי ודאות גדולה והיקף סגירות העסקאות ירד בחדות. עם זאת, לאחר הסגר הראשון, כשהאבק קצת התפזר, המון אנשים, בעיקר אלו שלא נפגעו כלכלית, החליטו לעשות שינוי, רצו מרווח מחיה גדול יותר, גינה, מרפסת, חדר עבודה. בתקופה שבה אנשים היו יותר בבית יותר מבעבר, רבים החלו לחוש צורך לשדרג את איכות החיים שלהם, ולכן בשורה התחתונה, הקורונה הביאה לעלייה בביקוש לנדל"ן, בעיקר בשוק של דירות יד-שנייה, ואנו חווים ביקוש גדול והיצע קטן שלא הרגשנו שנים".

צילום: בן רז לוגשי (מימין) ודני רז לוגשי צילום: צפריר ורטנפלד

"ישנם גם גורמים נוספים שגרמו לעליית מחירים", אומרת רז לוגשי. "ההפחתה של מס רכישה למשקיעים למשל, העלתה את הביקוש בקרב משקיעים לנדל"ן. כמו כן, השנה שווקו הרבה פחות מגרשים לבנייה לקבלנים על ידי המדינה, מה שצפוי להביא לירידה בהיצע הנדל"ן בשנים הקרובות לדעתי. בכל מקרה, הרצליה היא עיר שהביקושים אליה עולים כל הזמן. מאז שבנו בעיר את הבינתחומי, שקיבע את מעמדו כמוסד אקדמי מוביל בישראל, הביקושים למגורים בעיר עלו מאד. העובדה שהרצליה נמצאת לקו החוף, שבתי הספר טובים, והאוכלוסייה איכותית, כל אלו מביאים לכך שמדובר באחת הערים המבוקשות בישראל. כשאני משווקת דירות בהרצליה, אפשר לומר שאת האיזור לרוב לא צריך לשווק".

הביקורות על משרד רז נדל"ן אכן מדברות בעד עצמן. למשל, דבריו של לקוח המשרד, חגי זייפמן: "ענת תמיד עשתה הכל בחפץ לב ועם חיוך ושמחת חיים. אין לי ספק שכל מי שיבחר לעבוד עם ענת יזכה. אנחנו זכינו". דוגמה נוספת היא ליאת נהוראי ברלוביץ:, שכתבה, בין היתר "משפחת רז עטפה אותנו בחום כמו שרק הם יודעים לעשות, עם האנרגיה המטורפת חסרת המעצורים של ענת שמשכה את כולנו קדימה במלוא הכח! תודה רבה על שירות מקצועי, חברי, אוהב ותומך".

 

לאתר של משרד התיווך רז נדל"ן לחצו כאן. ניתן גם להתרשם (ולקרוא ביקורת מעולות!) בדף הפייסבוק של המשרד כאן, או בטלפון 052-275-0887 ענת 052-811-2320 בן, 052-355-3560 דני.