בוחרים משכנתא בחוכמה: הכירו את "בחוכמה - מימון השקעות ומשכנתאות בע"מ

אם גם אתכם תפסה התקופה האחרונה במשבר כלכלי לא קל, העצות של נועה גל, הבעלים של "בחוכמה – מימון השקעות ומשכנתאות בע"מ" יכולות לסייע לכם לצאת מן הבוץ הכלכלי

בשיתוף : בחוכמה - מימון השקעות ומשכנתאות בע"מ

תקופת המשבר האחרונה האיצה והבליטה בעיות כלכליות שהסתתרו מתחת לפני השטח. אנשים רבים לא השתכרו כראוי, לקחו הלוואות, הקפיאו משכנתאות וכל זאת בזמן שההכנסה ירדה. האשראי של משקי הבית בישראל עולה ונראה שאנחנו בתקופת חירום כלכלית, נועה גל, הבעלים של "בחוכמה – ייעוץ משכנתאות", תעשה לנו סדר בכל העניינים הפיננסים הבוערים ותסביר לנו כיצד כל אחד יכול לחסוך מאות אלפי שקלים בהחלטה אחת.

[youtube_embed youtube_id='https://youtu.be/NaP5xwxd2Yk']

למה את ממליצה להגיע לבנק עם יועץ משכנתא?

"אני ממליצה מאוד להגיע לבנק עם יועץ משכנתא צמוד, ויש לזה כמה סיבות טובות. ראשית, הידע והניסיון שמביא איתו יועץ המשכנתאות יכול לחסוך לכם כמה מאות אלפי שקלים במצטבר. המשכנתא היא לא מוצר קמעונאי, היא מוצר מורכב וחוסר ההבנה בלקיחתה עלול לעלות ביוקר לזוגות צעירים. יועץ המשכנתא ירכיב את הפרופיל הפיננסי שלכם, הכולל את יכולת ההשתכרות, חסכונות, ירושות, נכסים וכו', ולפי היכולת הפיננסית ירכיב את המשכנתא האידיאלית עבורכם. על מנת להרכיב את המשכנתא האידיאלית יש גם צורך לנהל משא ומתן מול הבנקים, וחלק נכבד מהזמן שלי אני מעבירה במשא ומתן מולם על מנת להשיג את התנאים האידיאלים עבור הלקוח. הסיבה העיקרית ואולי החשובה מכולן היא התכנון הפיננסי של חיי המשפחה עשרות שנים קדימה. אחרי הכל, משכנתא היא הלוואה ל-30 שנה בממוצע, כך שהמשפחה צריכה ללמוד לחיות לצידה ולהתכונן לכל האתגרים הפיננסים שעתידים לבוא, וזו המומחיות של יועץ המשכנתא".

 

צילום: צילום : אושרי מוסינדי

איך ניתן לחיות לצד המשכנתא ולעבור תקופות קשות כמו תקופת הקורונה?

"המשכנתא היא בעצם כלי פיננסי גמיש יחסית, יועץ משכנתאות יודע למתוח אותה בתקופות מורכבות מבחינה תזרימית, כך שההחזר החודשי יהיה נמוך ויפנה כמה אלפי שקלים להתנהלות החודשית. לדוגמא, עזרתי למשפחה שההכנסה שלה הייתה כ-15 אלף ש"ח בחודש, וההתחייבויות שלהם הגיעו ל-7,000 שח, 4,000 על המשכנתא ועוד 3,000 בהלוואות נוספות. בתקופת הקורונה הם לא יכלו לעמוד בהתחייבות, לכן עזרתי להם לאחד את ההלוואה עם המשכנתא, להאריך את תקופת המשכנתא מ-20 ל-25 שנה, לתקן את הרביות, לשנות מסלולים, ובכך להוריד את ההחזר החודשי, מ-7,000 ל-4,000 ש"ח. כמובן שהמשכנתא גמישה, ולאחר התקופה הקשה ניתן לקצר  אותה בחזרה".

 

נושא העצמאים מאוד בולט בתקופה האחרונה, האם את יכולה לעזור גם להם?

"העצמאים מאוד סובלים היום בהליך שהם עוברים מול הבנקים, במיוחד בגלל שנת המשבר שפקדה אותנו. הרבה עסקים פונים לקחת הלוואה בערבות המדינה בלי להבין שההלוואה תחנוק אותם כלכלית לחמש שנים, במקום לדוגמא לקחת משכנתא עסקית על הבית, מה שיאפשר לבעל העסק טווח תנועה והרבה יותר חופש פיננסי בעסק. כיועצת אני מכירה את כל הפרוצדורה הזו, למי פונים ואיך להשיג את התמורה המרבית. לעיתים אני פוגשת עצמאים שאפילו לא יודעים איך להציג את ההכנסות שלהם בצורה נאותה, לכן כל כך חשוב לשכור שירות של יועץ פיננסי".

צילום: צילום : יח''צ

לאחרונה אנו שומעים על הרבה מבני הגיל השלישי שסיימו לשלם את המשכנתא והם יושבים בבית ששווה מיליוני שקלים, אבל אינם מסוגלים לשלם על תרופות, גם להם אפשר לעזור?

"כמובן. המבוגרים זה סיפור כואב במיוחד, רבים מהם הצליחו לקנות בית בעשר אצבעות לאחר שנים של עבודה וחיסכון. וכאשר הם מגיעים לגיל 70-80 הפנסיה מדוללת וקצבה של 5,000 ש"ח לא מספיקה למחייה שלהם. כיום הבנקים נרתמים לעזור לבני הגיל השלישי. ניתן לקבל הלוואה כנגד הנכס, הלוואה גמישה שמאפשרת לא לשלם כלום על גיל 120. את ההלוואה אפשר לקבל בצורה של כסף מזומן או כסף לחשבון בתשלומים חודשיים. הבנק תומך גם במתן הלוואה לקנייה של נכס נוסף והשכרתו ובכך לייצר מקור הכנסה נוסף. ישנן אפשרויות רבות, על מנת לבחור באופציה המתאימה ביותר כדאי להיוועץ איתנו".

נושא נוסף שבו אנשים זקוקים לעזרה הוא נושא מסורבי האשראי, איך תוכלי לסייע להם לקבל אשראי?

"בעצם בתקופה האחרונה אנשים רבים השחיתו את יכולות האשראי שלהם, לכן הבנק מסרב לתת להם אשראי. לנו יש את הכלים לסייע למסורבים לקבל אשראי אפילו בדירוג אשראי נמוך, לכולם ניתן לסייע ולמצוא פתרון. כבר נתקלתי באנשים שהיו אבודים וחשבו לפנות לשוק האפור אך בעזרתי מצאנו פתרון. אני עובדת רק עם גופים לגיטימיים המוכרים על ידי בנק ישראל. כמובן שגם סיפור טוב תמיד מועיל ועוזר לרתום את הבנקים. לאחרונה נתקלתי במקרה של חולה קורונה שהיה מאושפז למשך חודש וכשיצא מבית החולים גילה כי חזרו לו צ'קים והבנק סירב לתת לו אשראי. לאחר התערבות שלנו הסיפור נפתר והבנק נתן לו אשראי, האופן בו אנו מגישים את הסיפור הוא מאוד חשוב בתחום הזה, וזו מומחיות שלנו".

חוק נתוני אשראי מקל על העבודה שלכם?

"למעשה אנחנו היינו מיוזמי החוק, שנועד להגן על המלווים. על פי החוק, בנק ישראל שומר את התנהגות האשראי שלנו וכך נוצר דירוג אשראי אישי שניתן להגיש לבנקים ודרכו להשיג תנאים טובים יותר. החוק גם מגביל את הבנקים לא לצבור עלינו נתונים מעבר ל-3 שנים, כך שגם התנהגות פיננסית שלילית שנרשמה לנו נמחקת לאחר שלוש שנים וניתנת לתיקון ולצורך העלאת דירוג האשראי".

בחוכמה – מימון השקעות ומשכנתאות בע"מ

טלפון: 077-3320217

כתובת: אופנהיימר 7, קומה 5 , פארק המדע רחובות

אתר הבית

לבדיקת כדאיות וייעוץ לחצו כאן