בית הספר למשחק שמנפץ סטיגמות בתעשייה

אם אתם חולמים על קריירת משחק מצליחה אבל לא בטוחים שתעמדו בסטנדרטים הגבוהים שמציבה תעשיית המשחק, זה הזמן לקרוא על בית הספר למשחק של דים אמור שיהפוך אתכם לשחקנים מצוינים ועל הדרך יצור שינוי חברתי

בשיתוף : הכישרון שלי

תעשיית המשחק והקולנוע בישראל מציגה עולם מגוון מאוד מבחינת התכנים השונים המוצגים בו. כיום ניתן למצוא מגוון רחב של תוכניות טלוויזיה, סרטי קולנוע, הצגות תאטרון וסדרות דוקומנטריות בנושאים שונים הנוגעים לחברה הישראלית. ההיצע הרב בתכנים מביא לביקוש בשחקנים שימלאו מגוון רחב של תפקידים, אז אם תמיד חלמתם לככב על המסך הגדול או להציג על במות ברחבי הארץ – הכתבה הזו היא בשבילכם.

רגע לפני שאתם כותבים נאום זכייה בפרס "האוסקר" הנחשק, חשוב מאוד שתבחרו את המסלול הנכון שיעזור לכם להשתלב בעולם המשחק ויעזור לכם לבטא את הכישרון, האהבה והתשוקה לתחום. הכירו את בית הספר למשחק של דים אמור ללימודי תיאטרון, קולנוע, תקשורת וטלוויזיה שמעניק ליווי מקצועי באנשי כישרון ויצירה בתחומי אמנויות הבמה. הלימודים מעוברים בהנחיית מורים ושחקנים מהשורה הראשונה כמו נתי רביץ, דפנה ארמוני, ויקטור סבג, פאולו א. מואורה, רוני ניניו, יהושע סובול, רונה לי שמעון, אסף גולדשטיין ועוד.

בעוד שהתכנים מתפתחים ומציגים לנו נורמות חברתיות חדשות, עולם המשחק עדיין עושה שימוש בסטיגמות של העולם הישן לגבי המראה החיצוני של דמויות ושחקנים. כדי לתת מענה לבעיה הידועה החליט דים אמור, שחקן ומורה למשחק, לייסד בית-ספר עם חזון חברתי במטרה ליצור שינוי בתעשייה מלאה בתפיסות מיושנות אחרי שנתקל באתגרים קשים במהלך הקריירה. השאיפה שלו הייתה להקים מוסד שיעניק לכל אותם אנשים שרוצים להגשים את חלומם כלים מעשיים ומקצועיים ברמה הגבוהה בישראל ללא הבדלי דת, גזע ומין.

לקבל תואר במשחק

כיום כל בתי הספר למשחק המוכרים מעניקים תעודה מקצועית בלבד. בית הספר למשחק של דים אמור הינו בית הספר הראשון למשחק שמאפשר לקבל גם תואר ראשון (בשת"פ עם חו"ל, תואר ראשון יהיה מטעם האוניברסיטה האירופית). תוכלו להתקבל למוסד לימודים אירופאי ללימודי תואר ראשון בהוראת משחק, תיאטרון ובימוי בזכות שיתוף פעולה ייחודי ובלעדי של בית הספר עם אוניברסיטה בינלאומית בחו"ל ובהתאם לתנאי הקבלה של המוסד.

אז למה בעצם חשוב לקבל תואר במשחק? שאלה טובה. כל בוגר בית ספר למשחק יודע עד כמה קשה למצוא עבודה בשנה הראשונה לאחר סיום הלימודים. במקום לחזור לעבוד בעבודות מזדמנות כמו מלצרות או שליחויות, התואר האקדמי יהווה אלטרנטיבה טובה לכל מי שרוצה לעסוק בתעשיית המשחק והקולנוע במקצועות שונים כמו הוראה, בימוי ומשחק. כך תוכלו לצבור ניסיון, לרכוש כלים וליצור את הקשרים הנכונים שישרתו אתכם בהמשך הקריירה בתחום. בנוסף, לימודי הקולנוע יהוו עבורכם יתרון חשוב, שכן לא תצטרכו להשלים לאחר סיום הלימודים קורסים נוספים בתשלום כמו משחק מול מצלמה.

צילום: צילום : דניאל מלמן

למה כדאי ללמוד אצל דים אמור

מתכונת ההוראה בבית הספר היא חדשנית ומודרנית המעניקה לכל סטודנט אפשרות לביטוי אישי ותמורה מלאה בכל רגע בשיעור. בזכות תוכנית הלימודים והמורים המבוקשים ביותר בישראל, בית הספר יוצר חווית לימוד אחרת שמתאימה לסטודנטים בעלי רקע שונה ומתכתבת עם ההתפתחויות החדשות בתעשייה. בעוד שבשאר בתי-ספר למשחק לומדים בקבוצות גדולות עם מורים ותיקים שמלמדים לפי שיטות ישנות, אצל דים אמור תוכלו ללמוד בקבוצות קטנות של שישה אנשים לפי שיטות משחק בינלאומיות וטכניקות חדשות שיתאימו לכם אישית. "אנחנו מלמדים לפי שיטות קלאסיות ומוכרות אבל עם טכניקות שפיתחנו בבית הספר. בזכות הניסיון שלי ושל המורים בעולם המשחק, הצלחנו להתאים את טכניקות הלימוד לפי האופן שבו כל סטודנט מקבל את הידע. הלמידה בקבוצות קטנות מאפשרות לעבוד עם כל סטודנט באופן אישי בליווי צמוד, כך שכל שחקן יכול למצוא את המקום שלו בעולם המשחק".

תכנית הלימודים בבית הספר משלבת שיטות משחק בינלאומיות, כמו שיטת סטניסלבסקי המוכרת. למרות ששיטה זו נלמדת בבתי ספר אחרים, רק אצל דים אמור תוכלו ללמוד אותה על ידי מורים מקצועיים המתמחים בשיטה וקיבלו הסמכה ללמדה ממכון בניו-יורק.

למקרה שלא ידעתם, כל בתי הספר מעלים הפקות רק בשנה השלישית ללימודים. "אנחנו מעלים הפקות כבר מהשנה הראשונה במטרה שהסטודנטים יוכלו לצבור ניסיון רב במהלך הלימודים. בכך זה יגדיל את הסיכויים שלהם להיכנס לסוכנויות למשחק בסיום הלימודים, שמתבססות על כמות הניסיון שצברו בהפקות".

מסביב לעולם עם דים אמור

בית הספר למשחק של דים אמור מקיים שיתופי פעולה ויוצר קשרים בינלאומיים עם מוסדות שונים בחו"ל שקשורים לעולם המשחק והקולנוע, ביניהם 34 תיאטראות באירופה. במסגרת הלימודים בבית הספר, הסטודנטים יכולים לעשות סטאז' (התמחות) ולהופיע בערים שונות כמו רומא, ברלין, סנט פטרסבורג, מינסק ועוד. כך תוכלו להיפתח לעולם המקצועי בצורה רחבה יותר וללמוד שיטות מוסמכות ומוכרות בעולם המשחק מאנשי מקצוע מובילים בתחום כמו שחקנים, במאים ועובדי הפקה. "בזכות הקשרים שיצרנו, אנחנו מסתובבים בעולם ומעלים הצגות של בית הספר בפסטיבלים ותחרויות לקהל הרחב. זכינו בלא מעט פרסים וייצגנו את תעשיית המשחק והקולנוע הישראלית בכבוד, מה שנותן תחושה טובה ומגשים מטרה גדולה יותר".

צילום: צילום : דניאל מלמן

חוויה אישית

כשדים הקים את בית הספר למשחק, המטרה שלו הייתה ליצור שינוי בתעשייה ולעשות דברים בצורה קצת אחרת. בעקבות חוויות אישיות שחווה במהלך קריירת המשחק שלו, החליט להקים מוסד עם חזון חברתי שיפנה למגוון רחב של אנשים מלאום, עדה או צבע עור שונה שלאו דווקא מתכתב עם הסטנדרטים הקיימים בתעשייה כיום. הוא החל את דרכו בעולם התיאטרון כבר מגיל 5 באוקראינה ועלה לארץ כשהיה בן 17. כשהשתחרר משירות קרבי בצבא, התקבל למכינה של בסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין אבל קיבל תנאי שעליו להיפטר מהמבטא הרוסי.

"היה לי קשה לקבל את זה, במיוחד אחרי שחוויתי מכות אנטישמיות קשות באוקראינה. אני מאוד ציוני ואוהב את הארץ ולא הצלחתי לקבל את הביקורת. למרבה הצער, זה נושא מוכר בתעשייה כי התפיסות בעולם הזה מאוד מיושנות ושמות דגש על המראה החיצוני. מכיוון שהשחקנים רוצים בסופו של דבר לקבל תפקידים, הם מתיישרים עם הסטנדרטים ולא מביעים את דעתם בנדון. החלטתי לא לוותר על האמת שלי וטסתי ללמוד תיאטרון ומשחק ברוסיה. כשחזרתי לארץ הלכתי לסוכנויות למשחק ולאודישנים שונים אבל המבטא עדיין היה בעוכרי והמראה שלי צמצם אותי לתפקידים ספציפיים מלאים בסטיגמות עדתיות".

לאחר שהתנדב עם נוער בסיכון והעביר סדנאות תיאטרון, הבין שיש לו יכולת ללמד אחרים ולהעביר להם מהידע והניסיון שצבר עם השנים. "החלטתי לייסד בית ספר משלי שיאפשר לי לשנות את התפיסות המיושנות בתעשייה מבפנים בצורה ממסדית. ההתחלה הייתה קשה ומלאה באתגרים אבל אני יכול לומר בגאווה שהיום אנחנו אחד מבתי הספר למשחק המובילים בארץ".

למען הקהילה

בהמשך לרצון ליצור שינויים חברתיים, דים החליט לייסד ארגון לשחקני תיאטרון וקולנוע שעוסק במתן מעמד חוקי וזכויות לשחקנים כדי שלא יוכלו לציין את המבטא או הנטייה המינית של הנבחנים, ממש כמו בראיונות עבודה בענפים שונים. "אנחנו פועלים במטרה להגדיר מה זה אודישן ולהעביר חוקים ששחקנים בנוגע למעמד השחקנים בארץ. במהלך הקורונה גייסנו תרומות של אוכל לשחקנים נזקקים וחילקנו מנות אוכל מירושלים עד תל אביב. הארגון מציע לשחקנים לבוא לעשות השתלמויות וקורסים ללא עלות, הכל במטרה לעשות שינוי אמיתי".

כתובת: המסגר 56, תל­-אביב-יפו

טלפון: 050-3350753

אתר הבית

פייסבוק

אינסטגרם