רויטל רייך: כך תתכננו עבורכם בית חלומות

תכנון בית הוא תהליך שכרוך בלא מעט לחץ וקשיים. רויטל רייך, אדריכלית ומעצבת פנים כבר מעל ל- 20 שנה, מסייעת ללקוחותיה לצלוח את המשימה בחיוביות, קלילות והנאה, כאשר התוצאה הסופית היא בית חלומות

הדמיה של בית בעיצוב של רויטל רייך

את דרכה המקצועית בתחום, התחילה רויטל רייך לפני כ- 20 שנה, לאחר שלמדה עיצוב פנים בטכניון והמשיכה גם ללימודי הנדסאי אדריכלות. עם זאת, תחום האסתטיקה היה נוכח מאוד בחייה כבר מגיל צעיר. "אמנות תמיד עניינה אותי, ומאז ומעולם נמשכתי לתחום העיצוב", היא מעידה.

לאחר כשלוש שנים בהן עבדה כשכירה, הבינה שהיא מעוניינת לצאת לדרך עצמאית, כדי שתוכל לתת דרור וביטוי לכישרון יוצא הדופן שלה בתחום. כיום, היא עובדת הן עם לקוחות פרטיים והן עם לקוחות עסקיים - עליהם נמנית גם רשת "פרופורציה" הידועה, לה היא מתכננת ומעצבת מחדש את סניפיה בארץ. עם זאת, שירות הדגל של רויטל הוא חבילה שלמה הכוללת תכנון אדריכלי של וילות ובתים פרטיים, יחד עם עיצוב הפנים שלהם.

מימוש בית חלומות במסגרת תהליך עבודה יסודי ומתודי

תהליך העבודה של רויטל מתחיל מפגישת היכרות עם הלקוחות, בסטודיו ,בבית או במשרד שלהם, בה היא מבינה לעומק את הצרכים והרצונות שלהם. לאחר מכן, רויטל מתחילה בתהליך תכנון הבית במטרה לממש בית חלומות עבור לקוחותיה.

"מדובר בתהליך מאוד מוקפד, הכולל תכנון ראשוני ומתן חוות דעת על הפונקציות בחלל - כלומר איפה כל דבר יעמוד. בתהליך זה, אני מנסה להגשים את כל הצרכים והרצונות של הלקוחות שלי בהקשר לחללים השונים בבית, תוך שאני מוודאת שניתן לבצע את כל מה שהם מבקשים מבחינת רישוי ובהתאם לחלל שאני עובדת איתו".

צילום: צילום: ליאור טייטלר

מה קורה כשהלקוחות מבקשים דברים שהם לא נכונים לחלל?

"אני נמצאת פה בין היתר בשביל לנווט את הלקוחות. לעולם לא אחליט עבורם, אבל כשהם מבקשים דברים שהם אינם נכונים לחלל - אעצור אותם ואסביר להם. בגדול, המגמה שלי היא תמיד ללוות את הלקוחות ולהנחות אותם , כי הם אלה שיגורו בבית בסופו של דבר. הבית בעיניי הוא מקדש פרטי, לכן תהליך התכנון והבניה הוא מאוד אישי לכל אחד. וכך גם הבתים שאני מתכננת, נתפרים לפי מידה.

אני מנסה לפתוח להם את העיניים למה שנכון ומה שלא נכון, לרב הלקוחות מקבלים את דעתי בשל הניסיון והידע שצברתי לאורך השנים. במקרה שהלקוחות מתעקשים - אמצא דרך למלא את מבוקשם, אבל באופן הנכון ביותר".

בתום תהליך התכנון, מייצרת רויטל הדמיה פוטו-ריאליסטית, שבאמצעותה היא יכולה להמחיש ללקוחות כיצד ייראה החלל בסיום, ולוודא שהתמונה הסופית תואמת את רצונותיהם ואת תמונת בית החלומות שלהם. רק לאחר מכן, ממשיכה רויטל לתהליך הרישוי, וכשהוא כבר נמצא בשלבי הסיום שלו - היא ניגשת להכין סט של תוכניות ביצוע לקבלן.

"אלה תוכניות בנייה של הפתחים, החללים, החזיתות, החתכים… בתוך כל אלה, יש גם תוכניות תקרה ותאורה, תוכניות הנמכה של גבס, חשמל, תוכניות אינסטלציה ועוד", היא מפרטת.

תוך כדי התהליך, מקפידה רויטל ללוות את לקוחותיה מול בעלי המקצוע ואף לבחור איתם יחד את החומרים. "אני הולכת איתם לקניות שמתלוות לבנייה של הבית - אנחנו בוחרים יחד את הקרמיקות, התאורה, פרטי הנגרות וכו'… בעצם, אני דואגת שהלקוחות שלי יקבלו בית שמכיל הכל - מאל"ף ועד ת"ו", היא מסבירה.

עיצוב של רויטל רייך
צילום: צילום: יח''צ

רויטל רייך: ניסיון עשיר לצד יצירתיות מרשימה

הניסיון העשיר של רייך בתחום, לא רק מאפשר לה לספק ללקוחותיה את התוצאות הטובות ביותר, אלא גם להפוך את התהליך לנעים, רגוע ומהנה יותר. "בנייה ותכנון של בית הם שלבים מאוד שבריריים, והם מוציאים המון אמוציות וחלקים פחות נעימים", מסבירה רויטל, במיוחד כאשר מדובר על בית חלומות, שהלקוחות חלמו עליו במשך זמן רב.

"מסיבה זו, חשוב מאוד שאיש המקצוע שמלווה את התהליך יהיה מסוגל להכיל את הלקוחות, להגיע עם רגישות גבוהה לתהליך ולהכניס אליו חיוך וצחוק, כדי להפוך אותו מתהליך מלחיץ וקשה, לכזה שהוא קליל ונעים. הניסיון המקצועי שצברתי עם השנים, מאפשר לי להתנהל באופן המקצועי ביותר, אך יחד עם זאת להישאר רגועה ונעימה.

אני יודעת איך לנווט את הלקוחות שלי ולעזור להם לקחת את הדברים באופן קליל יותר, כדי שיוכלו ליהנות מהתהליך. אני יכולה להגיד ללקוחות שלי, למשל, 'הבית תמיד נראה קטן כשמתחילים את הבניה בפועל. אלה מעין טיפים קטנים שמאפשרים ללקוחות להבין שבסופו של דבר, הכל יהיה בסדר ויסתיים על הצד הטוב ביותר".

כשמדברים עם לקוחותיה של רויטל, ניכר כי הרוגע והקלילות שהיא מכניסה לתהליך הקשה הזה, הם ממש לא נקודות החוזקה היחידות שלה. לקוחותיה מעידים כי היצירתיות שלה, אותה הם מגדירים כ"מטורפת", היא אחד הדברים הבולטים ביותר בעבודה איתה - לצד התקשורת הבינאישית הטובה שלה.

נשמע שהלקוחות שלך ממש מרוצים. הם מעידים שאת מאוד יצירתית ושיש לך יכולות תקשורת נהדרות.

"אני שמחה מאוד לשמוע. אני מאמינה שהיכולת שלי לצרף את הכישרון, הניסיון, התקשורתיות והיצירתיות שלי לכדי שירות אחד, מאפשרת לי להגיע לתוצרים הטובים ביותר.

התכנון והעיצוב של החלל הם עניין מהותי וחשוב ביותר, אבל יחד עם זאת, חשוב לי שגם החוויה של הלקוחות תהיה נעימה, ושהם ייצאו מרוצים והכל יתבצע על הצד הטוב ביותר. כשהלקוחות שלי אומרים לי 'תכננת לי בית חלומות מהמם ואני נהנה ממנו' - זה מה שממשיך להניע אותי וממלא אותי. זה הסיפוק הגדול ביותר שלי והסיבה שאני עושה את מה שאני עושה".

עיצוב פנים הבית ע''י רויטל רייך
צילום: צילום: ליאור טייטלר

רויטל רייך - אדריכלות ועיצוב פנים

טלפון: 072-2136638

כתובת:  חשמונאים

אתר

פייסבוק

אינסטגרם