המטפלת שתשנה את האסטרטגיה החשיבתית שלכם

שיטת NLP מאפשרת לרבים לשנות את הדרך שבה הם חושבים או מתנהגים, ומצליחה לגרום להם לעשות שינויים משמעותיים, להתפתח וליצור חיים טובים יותר. הזמנו לאולפן את סיגל פולוין, מאסטרית ומומחית בשיטת NLP, שהסבירה על יתרונות השיטה

זמן צפייה: 08:03

מהו הרקע שהוביל אותך לעסוק בתחום?

"הרקע לסיפור מתחיל קודם כל מהגיל, שזה דבר נורא חשוב. כבר בגיל 12 אדם מרגיש שיש בו תכונות שאפשר לראות מהצד השני ומהעבר של האדם, ואני באופן אישי תמיד הייתי סקרנית לבחון את המוח – איך הוא חושב, מרגיש ושומע. הייתי נהנית לראות את האסטרטגיות של כל אחד. משם, הרגשתי שברגע שאני יודעת את הדרך לשנות אסטרטגיה חשיבתית מבחינת תת-המודע, אפשר לעשות פלאים".

בשנים האחרונות שיטת NLP הפכה לפופולרית במיוחד. מהם היתרונות של השימוש בשיטה?

"אחד מהיתרונות של שיטה זו היא שמדובר בתכנות מחדש של המוח. השיטה עוסקת בדרך שבה ניתן לשנות את המצב ולא בשאלה למה הגעת למצב הזה. מדובר בקבלת כלים פרקטיים מיידים שיכולים להביא לתוצאה מיידית, להבדיל מטיפול פסיכולוגי. מגיעים אליי לא מעט אנשים שישבו בטיפול פסיכולוגי כמה שנים ולא הצליחו לעשות התקדמות".

"הרעיון בשיטה זו הוא להבין איך לצאת מהמצב. אנחנו בשנת 2021 ואנחנו מחפשים תמיד אחרי כלים מיידים. בשיטת NLP צריך לזהות מהם החסימות והטריגרים שמונעים מאיתנו לעשות פעולות, ולשתול במקומם בתת-מודע מחשבות נכונות ומקדמות. השיטה מאמינה שלכל אדם יש את האמצעים שהוא זקוק להם כדי להשיג את מה שהוא רוצה בחיים".

כיצד את מסייעת לאנשים להתגבר על המחסומים שלהם בחיים?

"ברגע שאני מזהה את האסטרטגיה, בשילוב העובדה שאני אנרגטית ומסתכלת בגובה העיניים. הרי אני לא מגיעה רק כמומחית, אלא מובילה את המטופל ומייעצת לו כי בסופו של דבר המטופל הוא זה שקובע. כל הכלים נמצאים אצלו, אני רק מנחה לפי תשאול נכון. הכל מתחיל ונגמר בתקשורת, יש אירוע חיצוני ומתחילות לפעול האמונות והמחשבות. המוח יודע לסלף, לפרש, להשמיט את העובדות כי אין לנו וודאות מוחלטת. בכל מצב של חרדה ופחד, הגוף מגיב למחשבות ומגיב בהתאם לסיפור שנמצא בראש. אני משנה את הסיפור והאסטרטגיה והחרדה נעלמת".

מה כולל תהליך האימון ב-NLP?

"מדובר בתהליך טיפול קצר יחסית של בין 5-8 מפגשים, הכל תלוי במתאמן. הוא מתאים לכל אחד, לכל בעיה ולכל שינוי שרוצים לשנות כאן ועכשיו. אני מטפלת בילדים ונוער החל מגיל 5 ועד מבוגרים בגיל 75".

תוכלי לשתף אותנו בדוגמאות של מתאמנים שהאימון בשיטה זו סייע להם להתגבר על המחסומים בחיים?

"אני אתן דוגמא בנושא שהוא הכי להיט. אני לא מאמינה בדיאטה כשיטת הרזייה, אלא דרך הראש. כלומר, ברגע שאתה מחובר לעצמך – לרעב ולשבוע – אז אתה מתמקד ואין 'אקורדיון' של עלייה וירידה במשקל. מספיק שהחלטת לעשות דיאטה, הלא-מודע כבר יכניס אותך למגננה. ברגע שאנחנו מתחברים על הלא-מודע, קשובים לגוף ולנפש ולומדים את השיטה אז היא הרבה יותר קצרה ומחזיקה לטווח הארוך".

"למשל, ללא מעט ילדים יש חרדות ופחדים להירדם בלילה שמגיעים מהדמיון. במהלך הטיפול אני והילד נכנסים ללא-מודע באמצעות תשאול מבלי שהוא שם לב, הוא נכנס לסיטואציה ולדמיון המודע, שם הוא מקודד איך הוא כן היה רוצה להירדם".

מהי לדעתך הייחודיות שלך?

"ברגע שאני מזהה את הטריגר והחיבור עם המטופל, אני יוצרת איתו אמון מסוים. משם הוא מרגיש בנוח ואפשר לעשות את זה בתהליך זריז, ובזה אני חזקה".

אם אתם ניצבים בפני אתגר משמעותי או מצב נפשי מורכב ואתם מרגישים כי הגיע הזמן לשינוי, אתם מוזמנים לפנות אל סיגל פולוין, שתשמח לסייע לכם.

אתר

פייסבוק 

אינסטגרם

טלפון: 054-5991028