"הבובות של סיון": הכירו את עולמן הקסום של הבובות הכי מגניבות שתראו   

הבובות של סיון יפתחו לכם עולם חדש ומרגש וחוויה מרגשת לילדים ולהורים

זמן צפייה: 09:54

היא אז סיון ספרי לנו מי את?

אני סיון, בת 39, נשואה באושר ואמא לשלושה ילדים. אני בעלת סטודיו לעיצוב בובות ואביזרי ותפאורות. אני מייצרת ערכות להכנה עצמית על מנת להנגיש את היצירה והבובה לטווח רחב של גילאים, ואני עובדת עם מפעל מוגן (אופק תעשיות האגודה לבריאות הציבור) שמעסיק בעלי מוגבלויות ונפגעי נפש, והכל כחול לבן. 

 

מה הרקע שהוביל אותך לעסוק בתחום הזה?

אני באה מבית יצירתי, תמיד יצרתי ועסקתי באמנות, ותמיד אמרו לי שאי אפשר להתפרנס בארץ מאמנות אז הייתי ילדה טובה, הקמתי משפחה, עבדתי חמש עשרה שנה בתחום התיירות. אבל היצירה תמיד הייתה שם, אחרי חמש עשרה שנה אמרתי די, הגיע הזמן שלי, ומ-2016 אני מטיילת ברחבי הארץ. 

 

לא חששת לעשות את המעבר הזה?

תמיד יש את החששות, אבל אני חושבת שמעברת לאמונה שלי בעצמי, והבערה הזאת שחיכתה להתפרץ, יש מאחורי הרבה אנשים שמלווים ותומכים ומקדמים ומשווקים. אני יכולה לחלום בלילה ובבוקר יש לי את בעלי שמייצר עבורי מכונות ייעודיות, ואבא שלי על השיווק, ואמא על התפירה, אני מוקפת באנשים שעוזרים לי. 

 

אז בוא נדבר על היצירה, את בובנאית, מה זה בעצם?

זה חיבור של בובה ובנאית, בגדול יש שלוש סוגי בובנאים: הנעים, אלו שמפעילים את הבובות, יש את היוצרים שזו הקטגוריה שלי, ויש את אלו שיוצרים וגם מפעילים. אני מאמינה שבובה היא  הרבה מעבר לבובה, ואני רוצה להאמין שגם אני הרבה מעבר לבובנאית. 

 

אז מה יש בבובות שתמיד גורם לנו לחייך ולשמוח?

למה בובות? זה עולם, הן סוחפות, ומסקרנות, ומעניינות ומפתחות את היצירתיות, זה ממש עולם שלם. עצם העובדה שבובת כף יד את מפיחה בה חיים, היא הופכת בין רגע לכלי רגשי, טיפולי, השלכתי, הבובה היא לא אני היא יכולה פעם אחת לעוף ופעם אחרת לזחול. באמצעות הבובה ניתן להוציא ולהביע את העולם הפנימי בצורה קלה הרבה יותר. 

 

למי זה מתאים? 

זה מתאים לכולם, זה גדול להגיד כולם אבל אני מאמינה שכולם ילדים, אצלי גם המבוגרים נחשבים ילדים. זה יכול להתחיל מאמא, ואבא וסבתא, ודוד ודודה, זה כלי תקשורתי מדהים. ברגע שילד או מבוגר מניח את הבובה על היד, הוא אוטומטית לא הוא אלא מישהו אחר, וזו בדיוק הנקודה שבה הבובה הופכת לחבר, ובעזרתה אפשר לעשות את כל מערך הלמידה והטיפול בצורה יותר נעימה. 

 

את בונה את כל הבובות האלו, ויש מגוון נכון? 

נכון יש את הבובות 'כמוני' שזו הבובות הגדולות, שיש גם סדנאות להכנה שלהן. 

 

ויש מן ערכה כזאת עם גרב נכון?

נכון זה הבייבי שלי, בתוך הערכה יש חלקים שנגזרים בעבודת יד ונארזים על ידי עובדים במפעל מוגן. זה מגיע עם הוראות הכנה, ואפשר להרכיב ולהדביק את הכל, הקונספט הוא שכל בובה היא שונה, לכל אחד תצא בובה שונה. הבובה לא יוצאת שונה בגלל אופן ההכנה, אלא בגלל החלקים הצבעוניות של החלקים בכל ערכה. אנחנו כולנו מדברים על לקבל את האחר כל הזמן, אבל מה עם לקבל את עצמנו? לכן זה הקונספט, אצלי אף בובה היא לא אותו דבר פעמיים. זה מתאים גם להפעלות עצמאיות, גם לאירועי ענק, מילדים דרך אנשי חינוך ומטפלים, יש לי אפילו צלמים ספרים שמשתמשים בבובות ועד עולם הבמה כמובן. 

 

יש לך גם סדנאות גם נכון? מה הן כוללות?

נכון, אם אנחנו מדברים על הערכות זה נקרא בובה של מסיבה, שזו מסיבה של בערך שעתיים. אני מגיעה, עושה קבלת פנים קלילה, סיפור מומחז בעזרת בובות, ובמהלך הסדנא מעבר לסיפור שממחיש לכל אחד כמה הוא מיוחד והוא צריך להסתכל על החבילה שלו כשלימה. לאחר מכן אני הופכת להיות ההוראות הכנה, כולנו מכינים, תוך כדי אני שוזרת מסרים וטיפים וטריקים גם עלינו כבני אדם וגל עם הבובות. זה מתאים לחברות הייטק, רופאים, גננות, כל מה שצריך זה לבוא עם מצב רוח טוב והבובות כבר יעשו את העבודה. 

יש גם ערכות להכנת בובות אצבע, ויש ערכות להכנת כובעים עשה זאת בעצמך, אביזרי המחשה, תפאורות מאוד מיוחדות. 

 

ספרי לי העבודה בשיתוף המפעל המוגן?

תמיד נמשכתי לעולם בריאות הנפש והפסיכולוגיה, כמובן תוך כדי היצירה. ברגע שידעתי שהערכות יצאו תחת ההכנה האישית שלי בגלל הכמויות האדירות, היה לי ברור שזה חייב להיות אנשים שצמאים לזה, שזה יעשה עבורם טוב כמו שאני רוצה שזה יעשה לכולם. 

 

ויש גם בובות שאפשר להזמין בעיצוב אישי? 

נכון, יש בובות 'כמוני' שיכולות להיות דמות אדם, מפה מגיע הקונספט של בובת 'כמוני'. אני יכולה בעצם לייצר בובה שהיא בדמות אדם, זה מתאים כמתנות ליום הולדת. יש לי ניצולת שואה מהממת שהנכדים שלה עשו עבורה בובה ותוך כדי גם הבנו את החסך שהיה לה בילדות. דוגמא נוספת היא ילדה שהיה לה סד ברגל, ולא הייתה מוכנה לשים אותו, ועשינו לה בובה עם סד, ברגע שהיא ראתה את עצמה והיה לה הרבה יותר קל להתחבר ולקבל את עצמה. כמובן חתן כלה, שחקנים, גננת שצריכה לעזוב. זו מתנה שהיא שונה, אחרת, מאוד מרגשת ומיוחדת, משהו שהוא אישי לכל אחד. 

 

היתרונות הרבים שיש לבובות גורמים לכולנו להתרגש בכל פעם מחדש

אתר
פייסבוק
אינסטגרם

טלפון: 052-334-7960