קול ששון וקול שמחה, כל חתונה והפס קול שלה

DJ Naor M מתקלט בחתונה שלכם את המוזיקה שאתם אוהבים וסוחף את האורחים שהגיעו לחגוג אתכם

נאור מרציאנו מתקלט

נאור מרציאנו מקיבוץ נחשונים, שם נמצא הסטודיו שלו, הוא די ג'יי ומפיק מוזיקלי. למד מוזיקה והפקה ב'Muzik' ו'רימון', מפיק ומקליט מוזיקה עבור אמנים ובעיקר משמח חתנים, כלות ואורחים רבים.

החתונה שלכם – המוזיקה שלכם

התפיסה של די ג'יי נאור מרציאנו היא שבאירוע החשוב לכם ביותר, אתם צריכים לקבוע כיצד הוא ישמע. לתפיסתו, המוזיקה היא חלק מהותי מחיינו ומהזיכרון שלנו. שירים מזכירים לנו תקופות, מילים שפוגשות אותנו ומבטאות טוב מאתנו את הרגשות, התחושות והמחשבות. לכן, במיוחד ביום החתונה שלכם האופי ומי שאתם כמו גם הקשר והאהבה ביניכם צריכים לבוא לידי ביטוי במוזיקה. "אני ממש מתאים אישית את המוזיקה. אני נותן לזוגות להיות מעורבים מאוד בבחירת המוזיקה, וממש חשוב לי שזה יהיה הם והסגנון שלהם, המוזיקה שהם שומעים ואוהבים, זו החתונה שלהם והם הראשונים שצריכים ליהנות בה".

כיצד מתיישב הטעם המוזיקלי של הזוג עם הקהל המגוון?

"הרבה פעמים, השוני בסגנון המוזיקלי קיים גם בקרב בני הזוג עצמם, לכל אחד טעם שונה, וכמובן שהקהל בחתונה הוא מאוד מגוון, לכן אנחנו עושים יחד תהליך שמתחיל כבר בפגישת ההיכרות. אני מכיר אותם ואת הטעמים שלהם לעומק ויחד אנחנו בונים תמהיל נכון שמשלב את ההעדפות והסגנונות. תוך כדי החתונה עצמה יש לי שיטות שפיתחתי על מנת ללמוד את הקהל ב-Live ואני מתחשב כל הזמן במי שנמצא באותו הרגע על הרחבה. לפעמים כשאני שואל זוגות מה הם אוהבים, הם אומרים 'עזוב, בלי מה שאנחנו אוהבים זה לא יתאים', אני בכל זאת מתעכב על זה, חשוב לי שהם יתחברו בחתונה שלהם, ואני מוצא דרכים יצירתיות לשלב את המוזיקה שלהם. למשל בזמן קבלת הפנים או לקחת שיר רוק שהם ממש אוהבים ולהשמיע אותו בגרסה אקוסטית, או כקאבר. יצא לי כבר להשמיע חלק מפס הקול של שודדי הקריביים במהלך הארוחה, כי זה סרט שהיה משמעותי לזוג. אפשר לשלב את המוזיקה שהזוג אוהב ועדיין להתאים לקהל שלהם, כך שכולם ייהנו, וירגישו שייכות. אני חושב שדי ג'יי טוב יודע לעשות את השילוב הזה בצורה נכונה".

נאור מרציאנו מתקלט בחתונה
צילום: צילום: jossef si

איך מגיעים לקביעת פס הקול המתאים?

"אני מאוד אוהב את התהליך עם הזוגות, יש משהו מאוד אישי ומקרב בבחירת מוזיקה לחתונה שלך, המוזיקה מעצימה את האופי והאווירה בחתונה". הוא מסביר, "אחרי שביררתי איתם מה הם אוהבים, חתונה היא אירוע רב גילאי, אני שואל שאלות כדי לכוון ולהכיר גם את הקהל, מברר אם יש אורחים מחו"ל. מאיפה האורחים מגיעים בארץ, האם יש הסעה ומתי הם עוזבים. כך אני יכול לתזמן את השמעת המוזיקה באופן המיטבי. לחתונות שונות יש אופי שונה, למשל לחתונה בטבע יש אופי מסוים, לחתונה באולם אירועים יש בדרך כלל אופי אחר. התוכנית נבנית בהתאם לאופי הזוג והחתונה, ואני קורא בזמן אמת את הקהל ולהשמיע את השיר הנכון בדיוק בזמן הנכון".

נאור מרציאנו לא מסתפק רק בשיחה כללית עם הזוג, אלא ממש במעורבות בבחירה "בניתי באתר שלי מערכת מיוחדת, הזוגות שלי מקבלים סיסמה ונכנסים דרכה לדף שלם עם פלייליסטים לחתונה שמסודרים לפי סגנונות ולפי צרכים, למשל 'קבלת פנים', 'מסיבה' וכו'. הם יכולים להאזין מכל מקום, לקבל רעיונות והשראה ולכוון אותי לסגנונות שהם אוהבים. זוגות שמעוניינים להיות מעורבים יותר יכולים לשמור בפלייליסט משלהם את המוזיקה והשירים שהם אהבו מכל קטגוריה. כך אני מכיר את הסגנון שלהם לעומק, עורך, משלב ומשמיע את הסגנונות והשירים שהם הכי אוהבים".

הסטודיו של נאור מרציאנו
צילום: צילום: אוריה רון

מה קורה כשיש בקשות מהקהל?

"אחת השאלות שאני שואל את הזוג בפגישת ההכנה, כחודש לפני החתונה, היא מה הם רוצים שיקרה במקרה כזה. לרוב אנחנו מסכימים שאם הזוג לא הטיל וטו על השיר או על סגנון אני משלב את הבקשה בתזמון המתאים, כמובן רק כשאני יודע שהיא יכולה להשתלב בצורה טובה".

נאור מרציאנו - חתונה לזוגות מחו"ל

הוא מתקלט באירועים בכל הארץ, גם בהפקות פרטיות, בטבע, בגני אירועים ועוד, אבל הזוגות שלו מגיעים גם מהעולם "יש לי הרבה זוגות שמגיעים מחו"ל להתחתן בארץ, או כאלה שלפחות אחד מהם עלה לארץ בשנים האחרונות. זה עובר מפה לאוזן. לטענתם, יש לי סטנדרטים דומים למה שהם מכירים בחו"ל וזה כיף לקבל כזאת הערכה על המקצועיות. לי חשוב בחתונות כאלה, לשלב מוזיקה וסגנונות מארץ המוצא, לצד מוזיקה ישראלית ובינלאומית. כך חווים את האווירה שרגילים אליה, יחד עם משהו קצת שונה. השילוב הזה יוצר בכל פעם מתכונים מיוחדים ומנצחים".

נאור מרציאנו - מוזיקה נטו

נאור מרציאנו מאמין במוזיקה נטו "אני משתמש ממש במינימום ההכרחי במיקרופון, להזמין את האורחים לפני החופה, להודיע שהאוכל מוגש, מעבר לזה רק המוזיקה. זה היום של הזוג. אני מתחבר עם הציוד די ג'י שלי, מגיע עם שתי מערכות, גם כדי שתהיה אחת לגיבוי וגם כי הרבה פעמים החופה מתקיימת במקום אחד והרחבה במקום אחר, כך שאני יכול לנגן בשני לוקיישנים בו זמנית".

נאור מרציאנו מתקלט בחתונה
צילום: צילום: אדריאן סבל

מה הטיפ שלך לבחירת שיר חופה?

"רוב הזוגות בוחרים להיכנס עם ההורים, במקרה כזה אני ממליץ על שני שירים, הראשון לחתן והוריו עד שעולים לחופה והשיר השני כשהכלה נכנסת עם הוריה עד התחברות הזוג בחופה. כך המוזיקה משחקת תפקיד משמעותי ומעניין יותר שמעצים את האווירה. אני עוזר לזוג בבחירת השירים, עושה עריכות מיוחדות וממליץ על שירים שיכולים להשתלב יחד מבחינה מוסיקלית.

הסגנון של שיר החופה מושפע כמובן מאופי הזוג אבל גם מאופי האירוע, בחתונת צהריים, זה יכול להיות למשל שיר קליל או קצבי יותר עם ריקוד מגניב בזמן הצעידה. אני מתחיל מלברר עם הזוג האם יש כבר שיר או שירים שהם חשבו עליהם, ולאחר מכן מה האווירה שהם רוצים ליצור ברגע הצעידה של כל אחד מהם. אחר כך, האם זה משהו עכשווי או ישן, עברי או לועזי, ומכאן יותר קל למצוא את השיר המתאים. אני תמיד ממליץ לבחור שיר שיש לו משמעות עבור הזוג. משהו שמזכיר להם או שהם מתחברים למילים ומרגישים שמדבר עליהם. שיר שהמילים שלו מתאימות ולא מילים של פרידה או דברים שלא הולמים את הרגע. גם אם זה שיר שהם אוהבים, אני תמיד ממליץ לשים לב למשמעות החיובית של המילים".

איך אתה ממליץ לסיים את האירוע?

"אישית, אני לא מגביל בזמן, אז כשהזוג אומר לי שהם בכיוון לסיים או שמתישהו רואים שנשאר הגרעין הקרוב, הם התעייפו וזה הכיוון, אני מוודא עם החתן והכלה. ואז עושים איזה מעגל סיום עם שיר או שניים שהם יותר איטיים, שירים שאפשר לשיר את המילים שלהם. שירי ניצחונות כאלה. והרבה פעמים חוזרים לשיר שלהם, השיר שהם רקדו אתו או שיר החופה שלהם, זה רגע מרגש מאוד, עם אנרגיות אדירות. להרגיש את כל האהבה הזו שעוטפת את הזוג בסיום חתונה שמחה ומוצלחת זה אחד מהרגעים שבזכותם אני כל כך אוהב את מה שאני עושה".

די ג'י נאור מרציאנו, 050-9974665

לאתר>> לפייסבוק>> לאינסטגרם>> לערוץ היוטיוב>>