סטודיו Ork Design – פותחים את עולם העיצוב אל מעבר לקווי הדמיון

הצורך למצוא מעצבי פנים שיודעים להביא רעננות שונה וייחודית לחללים, הפך למשימה החשובה ביותר כאשר מבקשים לבצע מתיחת פנים לחלל מסוים או להקים פרויקט חדש

Ork Design

מי שבשנתיים האחרונות נכנס בדיוק אל הנישה הזו, זה סטודיו Ork Design בניהולו של אור קצב, בן 28, שעוסק באדריכלות ועיצוב פנים ושמו הולך לפניו.

מפיק מטעם המערכת שוחח עם אור, על מנת לשמוע על פעילויות הסטודיו שלו בימים אלו, ועל תפיסת העולם החדשנית שמביא לידי ביטוי, כזו שמשתלבת בצורה מושלמת עם הטרנד הנוכחי.

סטודיו Ork Design – מאחורי הקלעים

סטודיו Ork Design הינו משרד בוטיק לאדריכלות ועיצוב פנים שממוקם במרכז הארץ, ומי שעומד בראשו הוא אור קצב. על פי אנשי המקצוע הוותיקים בתחום, אור מסומן כאחד הכוכבים העולים בישראל בזכות יצירתיות מרשימה, ויכולת יוצאת דופן לשים לב ודגש לכל פרט שעושה את ההבדל, והרי "תורת העיצוב" כולה מבוססת על האמירה כי אלוהים נמצא בפרטים הקטנים.

סיפרתי לאור על המחמאות שקיבל מהקולגות שלו, הוא היה נבוך לשמוע וסיפר: "תמיד הייתה לי זיקה לתחום האומנות, וגם היום, לצד העבודה המקצועית שלי, אני מוצא את הפנאי לצייר, לפסל ולחוות את עולם היצירה והאומנות. כל מכריי וכל מי שמכיר את הנפש שלי עוד משחר ילדותי, היו בטוחים שאעסוק בענף העיצוב והאומנות.

ואני, מאז שזוכר את עצמי, תמיד חיפשתי לראות את הפרטים הכי קטנים שמתרחשים בבתים של אנשים, הייתי מוקסם רק מלשבת ולעקוב אחר תהליך של בנייה, החל מהמצב הגולמי ועד לתוצר הסופי, כך שהתכונות הללו ספוגות בתוכי מגיל צעיר, ואותם אני מיישם כל יום מחדש בסטודיו שלי".

סטודיו Ork Design – מתמחים בעיצוב מודרני וחדשני

Ork Design
צילום: צילום: יח''צ

כיוון שתפיסת העולם של אור וצוות העובדים המקצועי שמקיף אותו, מעניקה דגש מרכזי לדקויות הכי קטנות בעיצוב של דירות, בתים ומשרדים, יצירות הסטודיו שלו "צועקות" יוקרתיות, סגנון והמון סטייל, ובהתאם זהו דפוס קהל הלקוחות שמבקש את שירותיו.

"באופן חד משמעי ההתמחות שלנו באה לידי ביטוי בעיצוב מודרני וחדשני, ובכל מה שהז'אנר הזה מייצג בתוכו, עבודות מדויקות, נקיות ומסוגננות בהתאם לתקופה. על מנת לעשות זאת אנחנו משתמשים בחומרים הכי חדשנים שיש, ויודעים כיצד לשלב אותם האחד עם השני", סיפר אור.

סטודיו Ork Design – ליווי אישי לאורך כל התהליך

Ork Design
צילום: צילום: יח''צ

על תהליך העבודה בסטודיו הבוטיקי שלו, אור הסביר:

"אני יודע שזו יכולה להישמע כמו קלישאה שחוקה, אבל אנחנו באמת מלווים את הלקוחות שלנו, יד ביד, החל מתיאום הציפיות בפגישת ההיכרות הראשונה ועד לקבלת המפתח. תוך כדי תנועה אנחנו זמינים לכל שאלה ולכל בקשה. אני יכול להעיד כי לעיתים זה בא לידי ביטוי גם בשיחות שנמשכות אל תוך השעות הקטנות של הלילה, לאו דווקא על הפרויקט עצמו, אלא על עולם העיצוב, על אומנות וחדשנות.

השירות עצמו, גם בכל הנוגע לבניית היסודות של כל העבודה, אנחנו דואגים שתהיה שקיפות מלאה והבנה ברורה בכל הנוגע לתקציב הסופי, ויש לנו את היכולת להתאים את עצמנו לתקציבים הגדולים ביותר, וגם לאלו הממוצעים. החוכמה היא לעשות את הכל בצורה נבונה, לא רק "לשפוך" כסף ללא תכלית, אלא למצוא את האיזון המושלם".

שאלתי את אור, האם אפשר לעשות משהו שונה ויוצא דופן גם עם תקציב מוגבל? הוא השיב:

"בוודאי, לאחר חישוב כללי מול הלקוח אני יודע כיצד לסנן את מה שהוא אינו העיקר, ואם צריך אז אני מעצים חלל אחד בלבד, והוא יהיה זה שייתן את הטון בבית, כך שלכל דבר אפשר למצוא פתרון הולם".

רוצים לעצב את הבית? רק בליווי של מעצב

כמו בכל מקצוע אחר הניסיון המעשי מדבר, כל אדריכל ומעצב פנים הופכים להיות אנשי מקצוע מבריקים יותר תוך כדי תנועה בין פרויקטים.

למרות זאת, יש לא מעט אנשים שבוחרים להמעיט בחשיבות של הידע המקצועי והניסיון המעשי, ומנסים לעצב את ביתם באופן עצמאי, רק כדי לגלות זמן מה לאחר מכן כי זה עלה להם כפול ממה שהם תכננו, והתוצאה הסופית כלל לא תאמה לחלומות שביקשו להביא לידי ביטוי.

"ראיתי זאת לא פעם בעבר, לקוחות שניסו לעצב לעצמם את הבית לבד והגיעו אליי לאחר שהרימו ידיים, כשהיו מתוסכלים לאחר שזרקו כסף מיותר לפח", סיפר אור והוסיף על טעויות שכיחות של מי שבכל זאת ניסו לעצב לבדם:

"מדובר בשגיאות החל מהתכנון הראשוני, מיצוי לא נכון של החלל, זרימה לא נכונה בין החללים השונים, נוף חסום, עניינים טכניים של אינסטלציה, חשמל ועוד, ויש נקודה מרכזית נוספת, רכישה של מוצרים לבית.

ברגע שלוקחים מעצב פנים מקצועי ומגיעים לחנויות שמהן רוכשים את הציוד לבית, ברוב המקרים אותו מעצב מקבל הנחה מקצועית. מדובר בחיסכון של אלפי שקלים לפחות ולכן כדאי לקחת את זה בחשבון, כי יש לזה השפעה מכרעת על התקציב הכללי".

אור קצב – השפעות אמנותיות

Ork Design
צילום: צילום: יח''צ

אחד הדברים המעניינים ביותר ללמוד, הוא מאילו דברים המעצבים עם הראש היצירתי, מושפעים. על מה הם חושבים כשהם עוצמים עיניים ומדמיינים? על היכולת שלהם להסתכל על נקודה אחת כמו האחרים, אך להצליח לראות בה דברים שונים, כמובן, גם כשיודעים לקחת את אותה הנקודה לכמה כיוונים חדשים.

אור משתף אותי מה מקור ההשפעה שלו והיכן הוא שואב את הרעיונות העיצוביים שלו. אני מוכרח לציין כי כבר יצא לי לשוחח עם לא מעט מעצבי פנים קודם לכן, אולם התשובה של אור היתה הכי מקורית ושונה ששמעתי:

"הטבע, בו כל הדברים מתרחשים, לכן אני טוען כי האמן הכי גדול הוא אלוהים. הוא זה שהעניק לנו טבע מדויק, אנחנו רק צריכים לקחת ממנו דברים קיימים ושוקלים כיצד להעמיד אותם בתוך מבנה. התוצאה היא שלנו, אבל הכל נבנה על סמך הקיים שאלוהים הביא לעולם".

 

סטודיו Ork Design – יצירת קשר

צילום: צילום: יח''צ

לפני סיום השיחה שלי עם אור ביקשתי לדעת על התוכניות שלו לעתיד:

"השאיפה שלי היא לעצב גם בתי מלון בנוסף למבני יוקרה בארץ ומסביב לעולם, והעיקר להמשיך ולהגשים חלומות לאנשים. האחריות הזו ש"נפלה" על כתפיי, לעצב עבור אחרים יצירה אומנותית בה הם יתגוררו, מבחינתי מדובר בקודש הקודשים".

לפרטים נוספים: 053-5511225 או 054-5777855

אתר הבית

פייסבוק

אינסטגרם