דרך המשי: המקום המושלם לרפואה משלימה

מרכז מומחים לרפואה משלימה מחולל מהפכה בעולם הבריאות. מרפאה קהילתית המרכזת את מיטב המומחים בתחומים ושיטות שונות, למענה מקיף ובעלות נוחה לכל כיס. הכירו את הדרך החדשה לטיפול ולאיכות חיים

בעלי דרך המשי
רפאל כתב ונטע ענברי כתב. | צילום: עלמה כתב

הרפואה המשלימה עולה כיתה ומציעה טיפול וליווי הוליסטי אמיתי ומקיף במגוון דרכים, לאורך זמן ובעלות נמוכה.

פרדס חנה כרכור ידועה כמקום עשיר במטפלים מתחומים שונים. מתוך השפע המוצע, קשה לפעמים לברור את המטפל המתאים עבורנו. זאת ועוד, לפעמים נדמה שאנחנו יודעים מהו הטיפול המתאים לבעיה ממנה אנו סובלים, אבל כידוע "אנחנו לא יודעים את מה שאנחנו לא יודעים", ויתכן כי דווקא טיפול אחר יכול להיות אפקטיבי יותר או להבדיל מכלול של טיפולים יקיפו וישלימו זה את זה באופן הוליסטי ויספקו מענה מהיר וקבוע.

בדיוק כך, הקימו הזוג נטע ענברי כתב ורפאל כתב את "דרך המשי", מרכז קהילתי לרפואה משלימה. שניהם, מנוסים ומובילים בתחומם, אספו ובחרו בקפידה שלל מטפלים שיתנו מענה מקיף למכאובים, מחלות ולשימור מצב בריאותי מאוזן. במחירים שווים לכל נפש, וייצרו מהפכה של ממש בעולם הבריאות וה Well-being  בכלל.

המרכז מעוצב ונוח, בלב פרדס חנה, מספק חוויה שונה לחלוטין. האווירה נעימה, בחלל רחב עם ארבעה חדרי טיפול מאובזרים ומעוצבים. בתנאים מפנקים של מרפאה פרטית ועם חניה צמודה. ובעיקר עם צוות מיומן שמקיף כל מטופל ומטופלת.

איך זה עובד?

"צוות המשרד מורכב ממטפלים, כך שכבר בטלפון ידעו לכוון אתכם למטפל ולסוג הטיפול המתאים. לפעמים מישהו מתקשר כי הוא שמע שטיפול מסוים יכול לעזור לו והוא לא יודע שיש שיטות נוספות אפקטיביות אולי יותר. בנוסף, אם משום מה לא נוצר 'קליק' עם מטפל מעבר לפן המקצועי, שעליו אנחנו ערבים, תמיד יש מבחר מספיק של מטפלים אחרים, כך שאפשר להתאים בכל פרמטר, המקצועי והאישי". אומרת ענברי כתב. אבל הגדולה של "דרך המשי", היא לא רק במבחר אלא בראייה ההוליסטית ובשיתוף הפעולה בין כלל אנשי הצוות. "המטופל עטוף משיחת הטלפון שמנתבת נכון את הטיפול מבלי לבזבז זמן בתהייה, ממשיך בטיפול המטפל שנותן המלצות גם להמשך טיפול בבית, תזונה וצמחים וכן פורמולות שונות שנרקחות אצלנו ועד שילוב של טיפולים נוספים אם יש בכך צורך".

בעולם אידאלי, עם זמן ותקציבים לרפואה הקונבנציונלית והמשלימה כאחד, קולגות היו מתפנים להתייעץ לגבי מטופל, לבחון אפשרות טיפול היקפית ולחזק את הטיפול. כולנו היינו רוצים שמספר מומחים ידונו יחד בענייננו, שיבחנו אופציות נוספות, זה בדיוק מה שקורה במרכז "דרך המשי", כתפיסת עולם.

"אנחנו מנהלים התייעצויות משותפות, כדי לקבל תמונה מלאה ואם צריך חיזוק של טיפול אחר. בנוסף, המטפלים עובדים עם מערכת ממוחשבת, בה קיים הגיליון הרפואי של המטופל ויודעים איזה טיפולים קיבל, כדי למנוע כפילויות ולאפשר חיזוק מכיוונים שונים. הכל תחת קורת גג אחת". מסבירה ענברי כתב. "אם צריך ניתן לשלב כמה סוגי טיפול, המטפלים עובדים בשיתוף פעולה, כך שהמטופל לא תלוי רק במטפל אחד או בשיטה אחת, המטרה לספק פתרון אופטימלי".

דרך המשי: על המטפלים ובחירת הצוות

נטע מעל ל- 20 שנה מטפלת בכירה בשיאצו ו- 14 שנים דולה, כיום משמשת מנהלת המרפאה. רפאל בוגר ארבע שנות רפואה סינית וצמחי מרפא מערביים וסיניים. מבקר הלשכה לרפואה סינית, חבר האגודה, פעיל בקהילת הרפואה סינית, מרצה ומדריך לצמחי מרפא, מטפל מזה 22 שנה, מרכז את תחום הפריון ובריאות האישה בקליניקה ואחד המטפלים המוכרים והמוערכים בתחום בקהילת המטפלים.

יחד איתם פועלים 16 מטפלים ומטפלות בתחומים שונים. כל המטפלים מוסמכים, בעלי ניסיון מוכח של שנים, אוחזים בכל התעודות והביטוחים הנדרשים. נבחרו בקפידה על ידי ענברי כתב. הצוות מורכב ממטפלים ומטפלות, שמגיעים מאסכולות ומקומות שונים, למשל מטפלת שהגיעה מיפן ומטפלת ממוצא אתיופי, כך שברמה האישית כל מטופל יכול למצוא מטפל שיתחבר אליו.

מטפלים בשלל גישות: שיאצו, דיקור סיני, רפלקסולוגיה, ייעוץ צמחים ונטורופתיה, טווינה ועוד.

טיפול בדרך המשי
צילום: צילום: עלמה כתב

תחומי התמחות וטיפול

המרפאה מרכזת מטפלים מומחים בעלי שם במספר תחומים: בהם תחום הנשים ובכלל זה פריון, כאבי מחזור, גיל המעבר, הריון וכמובן בעיות פריון בגברים ועוד. התמחות בכאב בשיטות שונות חלקן טיפול במגע וחלקן בדיקור וגלי הלם, בעיות כרוניות כמו פריצת דיסק. טיפול נפשי המשלב שיטות שונות. וכולל טיפול בחרדות, מצב רוח ירוד, הפרעות קשב בילדים ומבוגרים ועוד. מומחים למחלות ילדים ותינוקות: בעיות וחיזוק המערכת החיסונית, בעיות גדילה והתפתחות. בעיות כרוניות כגון דלקות אוזניים חוזרות ונשנות, צינון מתמשך, דלקות גרון, התמחות מיוחדת בגיל השלישי, על הבעיות האופייניות לשלב זה בחיים, כולל הפרעות שינה, בעיות עיכול ועוד.

מגוון בעיות שהרפואה הקונבנציונלית עומדת מולה חסרת אונים, לרפואה המשלימה יש פתרונות כמו אלרגיות למשל. בנוסף ניתן להיעזר בפורמולות צמחים, סיניות ומרפא, וכן תוספים צמחיים מיוחדים שרפאל והצוות פתחו בעקבות ניסיון של שנים. לטובת המטופלים הקליניקה מצוידת במיטב המכשור המתקדם כדי להבטיח טיפול ממוקד ויעיל, למשל יש מכשיר לייזר חדשני המדמה את פעולת הדיקור ללא כאב וללא מחטים, מתאים מאוד לילדים ותינוקות וגם למבוגרים החוששים ממחטים ולכן נמנעים מדיקור סיני. "העובדה שאנחנו מרפאה גדולה, עם הרבה מטפלים, מאפשרת לנו להתעדכן כל הזמן ואף לרכוש ציוד עזר יקר, שככלל, מטפל בודד שעובד מהבית לא יכול להרשות לעצמו ואולי לא מודע לחידושים".

דרך המשי: רפואה מונעת 

"אנחנו מאמינים ברפואה מונעת, בטיפולים סדירים לשם תחזוקה וחיזוק כך שלא יהיה צורך לטפל במשהו אקוטי, אנחנו רואים שמי שמטפל על בסיס קבוע, חולה הרבה פחות ומחלים מהר יותר. השאיפה שלנו שכולם יוכלו לשמור על הבריאות ולחזק את המערכת החיסונית, זה יעשה לכולנו טוב יותר ויצמצם את התחלואה. הלוואי שהמדינה תבין שזה אינטרס לאומי ותפעל לקדם את התחום". אבל עד שזה יקרה, ב"דרך המשי" יוזמים ופועלים לקידום הנושא בהתמדה, החל מקיום יום בריאות בבית הספר, דרך ייצור המרכז שמבטיח רפואה משלימה מפוקחת וברמה ואיכות גבוה ביותר, ועד הנגשה של טיפול מונע איכותי לכלל האוכלוסייה במרפאה קהילתית במחירים נוחים במיוחד המאפשרים רצף של טיפולים, שיעודדו שימור. כך למשל ניתן לרכוש במרכז כרטיסיה לעשרה טיפולים במחיר מוזל, אף יותר מהמחיר הזול מלכתחילה, בה ניתן לגוון בין מספר מטפלים מתחומים שונים, וכך שכל אחד יוכל להתמיד ולהגיע לשימור וחיזוק הגוף.

קליניקה דרך המשי
חדר טיפולים. | צילום: צילום: עלמה כתב

מה זה מרפאה קהילתית?

"כשמה כן היא, מרפאה שנועדה לקדם את הרפואה המשלימה בקרב הקהילה, להפוך אותה לנגישה ואפשרית לכולם. כאג'נדה, חרטנו על דגלנו לפתוח את שערנו לקהילה ולהנגיש את הטיפולים, זה בא לידי ביטוי במחיר. כל המטפלים שלנו הם מטפלים מוסמכים מהשורה הראשונה, רובם מלמדים ונחשבים בקרב קהילת המטפלים, והעלויות שלהם כולל, שלי" מתוודה רפאל "היו גבוהות בהרבה מחוץ למרכז. אבל כגישה החלטנו להוזיל עלויות כדי לאפשר לכולם טיפול איכותי ובמחיר שיאפשר התמדה בטיפול. כדי שבאמת יחושו הטבה משמעותית, שעבורה נדרש יותר מטיפול אחד או שניים. הקפדנו על מחיר זול כדי לוודא שטיפלנו עד היסוד ונתנו מענה מקסימלי". כחלק מרעיון ההנגשה והקהילה, המרפאה לוקחת חלק ויוזמת בפעולות התנדבותיות בתוך הקהילה ולמענה. מיום המעשים הטובים, דרך מתן טיפולים בהתנדבות לנזקקים ולניצולי שואה ועוד. "אנחנו רואים במה שאנחנו עושים שליחות ורוצים לקדם את התחום בארץ. כדי שיותר אנשים יפנו לרפואה משלימה ויחסך מהם כאב וניתוחים".

דרך המשי, רח' הדקלים 95 פרדס חנה, 074-7016080 לאתר>>  

וואסטאפ: 0546-012343

א-ה 8:00-21:00 יום ו' 8:00-13:30.