אבי גרניט - מומחה לשיטת אלכסנדר

אורח החיים המודרני גרם לאדם לסטות ממנח הגוף הטבעי שלו. עם זאת, כולנו יכולים להתגבר גם על הרגלים המושרשים בנו בצורה עמוקה, לשחזר את מנח הגוף הטבעי שלנו, להפחית כאבים אורתופדיים, ולהרגיש טוב יותר בגוף ובנפש. נמצא איתנו אבי גרניט, המלמד כבר למעלה מ-40 שנה את שיטת אלכסנדר, שיטה שמטרתה ללמד את האדם לבצע את פעילויות היום-יום שלו באופן המתאים והנכון

זמן צפייה: 09:01

אבי, ספר לנו מהי למעשה שיטת אלכסנדר?

"התפקיד של השיטה הוא ללמד את האדם לבצע את פעולות היום יום באופן המתאים והנכון. כלומר רוב האנשים פועלים בחיי היום יום שלהם, כאשר הם שקועים, נפולים, מכווצים, מה שעם הזמן מביא לאי נוחות בתוך הגוף, כאבים אורתופדיים, כאבי צוואר, כתפיים וכדומה. התפקיד של הכאב הזה הוא להזהיר אותנו שאנחנו עושים משהו לא נכון, אולם לרוב אנו מתעלמים מן הכאב וממשיכים במירוץ החיים. במקרים הללו נוצרים נזקים, עיוותים וכדומה. התפקיד של האדם הוא לעצור את ההתנהגות המזיקה, ללמוד איך לעבוד נכון, וליישם זאת בחיי היום יום". 

 

כיצד אתה נחשפת אליה?

"כאשר סיימתי את הצבא, רציתי ללמוד משהו שאעסוק בו כשאהיה גדול. ניסיתי כל מיני דברים אבל לא מצאתי את עצמי. אחרי כמה שנים, הגעתי ללונדון, חבר לקח אותי לראות שיעור ללימוד שיטת אלכסנדר. תוך עשר דקות שראיתי זאת, התאהבתי בטכניקה ובמורה, והשאר היסטוריה".

 

איך נראה טיפול בשיטת אלכסנדר?

"אתה קורא לזה טיפול, אני קורא לזה שיעור, למרות שיש בו ממד טיפולי. במפגש המורה צופה בתלמיד, מה הקשיים שלו, מה הרצונות שלו, עושה איתו סיכום של שאיפות ציפיות וכדומה. לאחר מכן, מתחילים בסדרה של פעולות יומיומיות בהן מלמדים איך לעצור את ההתנהגות המזיקה, ובהדרגה לומדים ליישם טכניקות בחיי היום יום, כך שהוא עובר מסט של הרגלים מזיקים לסט של הרגלים מועילים". 

 

למי מתאימה השיטה?

"אני מלמד לעתים ילדים כבר מגיל שש, ויש לי גם כמה שהם מעל גיל 90. הרבה אנשים שעובדים עם הגוף שלהם, יש הרבה מוזיקאים שנתקעים בנגינה שלהם, זמרים, אנשי במה, אנשים שעברו פציעות, אנשים שרוצים להימנע מניתוחים, אנשים שעובדים בהייטק וסובלים מכאבים. המטרה היא לתת ידע לאדם, כך שהוא ידע לתקן את עצמו, ולמנוע מעצמו נזק. עבדתי 11 שנים עם טייסים בחיל האוויר, אשר במהלך השירות שלהם היו חשופים ללחצים, כוח G וכדומה". 

 

אתה גם מלמד את שיטת אלכסנדר. ספר על הקורס שאתה מעביר.

"אני למדתי את זה בבית ספר שהמשיך את אלכסנדר בלונדון, זה היה קורס של שלוש שנים, חמש פעמים בשבוע, ובסופו של דבר עשיתי סטאז'. אנחנו מנסים בארץ להמשיך את הקורס באותה איכות, ארבעה מפגשים בשבוע למשך שלוש שנים. הקורס עצמו הוא בעיקר לימודי סדנה, לא לימודים תיאורטיים, אנטומיה, פיזיולוגיה וכדומה. בקורס יש תלמידים ותיקים של שנה שלישית, תלמידים של שנה שנייה ותלמידים של שנה ראשונה. כל הזמן יש עבודה בכיתה. גל בן אור השותף שלי ואני, עוברים בין האנשים, מלמדים אותם איך ללמד. האווירה של עזרה הדדית, שמחה וכדומה. ה-3 שנים בהן למדתי את שיטת אלכסנדר, היו מהשנים היפות בחיים שלי. לא רק למדתי את המקצוע שלי, אלא למדתי את עצמי, קיבלתי כלים להתמודד עם חיי היומיום. מדובר בקורס שמאד כיף להיות בו. האדם מכין את עצמו לחיי היומיום".

 

אם גם אתם בחנתם את צורת הישיבה שלכם תוך כדי צפייה בראיון, יכול מאד להיות ששווה לכם להעמיק וללמוד עוד על טכניקת אלכסנדר. אם תרצו ללמוד עוד, בכדי לטפל בעצמכם ואף להפוך למורים המטפלים בשיטה, אתם מוזמנים ללמוד במרכז ללימודי אלכסנדר בתל אביב בניהולם של אבי גרניט וגל בן-אור.

 

ליצירת קשר חייגו:

אבי גרניט-054-6251737

גל בן אור -050-8499091

אתר הבית של אבי גרניט

דף הפייסבוק