טל בורגר: מצאנו את הביס החלומי

בניסיון למצוא את המסעדות הטובות ביותר בישראל המשכנו לסרוק את הארץ, ובעקבות המלצות שקיבלנו הגענו אל טל בורגר, מסעדת גריל עם תפריט מגוון וכשר במבשרת ציון

אל שולחן המדור מגיעים בכל שבוע עשרות המלצות של קוראים, על מסעדות ומאכלים שונים שהציבור הרחב אוהב. הפעם החלטנו לקפוץ ולבקר במסעדת "טל בורגר" במבשרת ציון, כיוון שזו קיבלה המלצות חוזרות ונשנות, אנו מודים, זו הייתה אהבה ממבט ראשון.

טל בורגר: זה כשר וסופר טעים

"טל בורגר" היא מסעדת גריל אמריקאי במבשרת ציון אשר נוסדה ב- 2008, וזו מתגאה בתפריט מגוון של בשרים כשרים. באופן טבעי גולת הכותרת של המסעדה היא ההמבורגרים השונים, אלו למדנו עשויים מ-100% בשר בקר טרי.

חמישה סוגי המבורגרים תמצאו בתפריט של "טל בורגר", אליהם תוכלו לשדך מגוון רחב של תוספות, 12 במספר, כאלו שלא נתקלים בהם בכל מקום, לצד מספר סוגי רטבים שונים, כך שכל אחד יכול להרכיב כאן משהו שהוא אוהב.

בעלי המסעדה הם שלושה שותפים, אבי בן אבו, לירן קנדרור, יוחאי אדרי, ועל תפיסת עולמם סיפר לי יוחאי: סצנת ההמבורגריות ומסעדות הגריל באזור ירושלים רותחת, ולצד מקומות וותיקים כל הזמן נפתחים מקומות חדשים, אבל כמעט אף אחד מהם אינו מקום כשר ואנחנו שמנו לעצמנו מטרה, להוכיח כי אפשר להגיש את ההמבורגרים הכי טובים ושהם יהיו כשרים גם כן".

מבחן הטעימה

המבורגר שחיתות אצל טל בורגר
צילום: צילום: אסף קרלה

לצד החומוס והפלאפל, ההמבורגר הוא המאכל הפופולרי ביותר בישראל. למרות שמדובר במאכל אמריקאי, המקור של הקציצה המפורסמת בעולם הינו ברוסיה, שם הכינו לראשונה את הגרסה של קציצה עגולה ושטוחה, ועם השנים זו התפתחה לגרסה מטוגנת, עד שקיבלה את צורתה הסופית.

עכשיו נשאלת השאלה, מה הופך את ההמבורגר למשובח?

בראש ובראשונה יש חשיבות עצומה ללחמנייה, זו צריכה להיות לחמנייה טרייה, טעימה ורכה, כך שתוכל להכיל בתוכה את קציצת הבשר והרטבים השונים. לאחר מכן מגיעים לבשר, זה חייב להיות עסיסי, לכן יש חשיבות לטריות המוצרים וישנו גם את נושא הידע, כיצד לטגן אותו כהלכה. לבסוף מגיעים אל התוספות והרטבים, והחוכמה הגדולה היא לדעת לייצר חיבורים שישלימו האחד את השני, על מנת שהמנה כולה תהיה מושלמת.

אנחנו שמחים לגלות כי במסעדת "טל בורגר" עמדו בהצלחה במבחן המשולש המדובר. בחרנו לטעום דווקא את ההמבורגר הקלאסי, 300 גרם של בורגר בקר (דאבל של קציצות) ושתי תוספות, ביצת עין ופטריית פורטבלו.

השילוב היה מטורף ממש, מצד אחד הביצה שגלשה על הבשר העסיסי, ומצד שני הפטרייה שטוגנה במידה מדויקת ולמעשה העניקה את התחושה כאילו מדובר בקציצה אחת ועוד אחת.

למדנו כי המבורגר הבית 200 גרם, הוא ההמבורגר הכי מבוקש מצד רוב רובם של הלקוחות. מדובר בהמבורגר העשוי מבשר בקר עם שילוב של תבלינים ובצל מטוגן, רשמנו זאת לעצמנו לקראת מסע הטעימה הבא שלנו במקום.

מעבר למנות ההמבורגר, ניתן להזמין גם ארוחות צהריים עסקיות, חזה עוף, מעורב ירושלמי, עם תוספות של אורז, שועית ועוד.

טל בורגר: מתמחים גם במעורב ירושלמי

מנת מעורב ירושלמי ב טל בורגר
צילום: צילום: אסף קרלה

כיוון שמבשרת ציון קרובה לירושלים, החלטנו לבדוק את הלך הרוחות של קודש הקודשים באזור, הלוא הוא המעורב הירושלמי המפורסם, תערובת של מספר חלקי בשר שונים על הפלנצ'ה עם בצל. על פניו נשמע כמו מנה פשוטה, אך למדנו כי ישנם מספר ניואנסים חשובים שעושים את ההבדל בין עוד מנה של בשר בינוני על האש, לבין מעורב ירושלמי מפואר.

"טל בורגר" הוא מקום כשר, לכן מקפידים פה הקפדה יתרה על הטיפול של הלבבות, אך בכל הנוגע לתיבול עצמו, במסעדה לא מסבכים את העניינים לחינם, אלא עושים שימוש במלח, פלפל, כמון ועוד תערובת סודית שלא הסכימו לגלות לנו מה היא מכילה.

הזמנו מנה אחת של מעורב ירושלמי בתוך בגט ארוך וחם, עצמנו עיניים והתענגו על כל ביס, עד כדי כך שאפשר להגיד כי רוח אלוהים שוררת במקום, גם אם המעורב הזה נמצא במבשרת ולא בעיר הבירה.

לקוחות מעידים

ברחבי האינטרנט ניתן למצוא מאות חוות דעת של לקוחות שאכלו ב"טל בורגר". מבדיקה שערכנו מצאנו כי רובם רובן של הביקורות היו מפרגנות בצורה מרשימה ביותר.

לי.ע כתבה: "מבין כל המסעדות ברחוב, זאת המסעדה שהכי משכה אותנו אליה. הזמנתי לחמניית ג'בטה עם פרגית ואחותי הזמינה המבורגר, שתי המנות היו מוצלחות מאוד וממש לא יקרות. השירות היה מעולה, ובסוף הארוחה אנשי המטבח שאלו לשלומנו ובדקו כי האוכל היה לנו טעים, ממש לא מובן מאליו".

יעקב.ר שהגיע למסעדה כחלק מישיבת צוות של מקום העבודה כתב: "ההמבורגרים נפלאים וכך גם שאר האוכל,  הבעלים העניק לנו יחס אישי וחם, ענה לכל בקשה מיד ובחיוך, כך עשו גם כל שאר העובדים במקום. הבשר היה טרי, פריך וטוב, וכולנו יצאנו מרוצים ושמחים".

טל בורגר: גם אני רוצה לאכול

המבורגר עם תוספות מפנקות אצל טל בורגר
צילום: צילום: אסף קרלה

בסמוך למסעדת "טל בורגר" ישנה מסעדה נוספת, "סושיבוקס" שמה. מדובר במסעדה השייכת לאותם הבעלים, כך שהם הקימו מערך משלוחים רחב וגדול שמגיע במהירות רבה לכל מבשרת ציון והיישובים באזור.

לפרטים נוספים, משלוחים והזמנת מקום במסעדה, חייגו: 02-5702332

שעות הפתיחה של המסעדה הם:

ימים א' עד ה', בין השעות 11:00-00:30.

ימי שישי, בין השעות  11:00-15:00.

ימי שבת, 45 דק מצאת השבת ועד השעה 00:30.

רחוב החוצבים 5, מבשרת ציון.

אתר

אינסטגרם