אקטיב בית השקעות – תכנון פיננסי מותאם אישית

בשנים האחרונות המודעות לחסכונות המניבים תשואה נאה עלתה בצורה משמעותית. הזמנו לאולפן את חביב דוד פור, מנכ"ל אקטיב בית השקעות בע"מ ומנהל תיקי השקעות, כדי לשמוע ממנו על תכנון פיננסי מותאם אישית

זמן צפייה: 08:38

שלום חביב, מהם השירותים שאתה מעניק ללקוחותיך?

"השירותים שאני מעניק הם מאוד מגוונים, בראשם ניהול תיקי השקעות. כלומר, אני מנהל את הכסף של הלקוח בבנק בניירות ערך וסוגי השקעות שונים בהתאם לצרכיו. בנוסף, אני מקיף אותו בכל נושאי הפנסיה והחסכונות שמחוץ לבנק. אני ממליץ לכל לקוח איפה להשקיע וכיצד לחסוך את הכסף במטרה למקסם את הכל. הייעוץ מותאם באופן אישי בהתאם לגיל, למעמד, סטטוס משפחתי ועוד".

איך אתה בונה תכנון פיננסי ללקוח?

"מול כל לקוח זה נעשה באופן אישי. אני בודק מא' עד ת' את הצרכים שלו, ומביא לפניו את כל האפשרויות להשקעות שאני חושב שמתאימות לו. בנוסף, אני מייעץ לו בכל הנושאים הפיננסיים. למשל, בנושא של מיסוי מקובל לחשוב שעל רווחים משלמים 25% מס. זה לא נכון, זה המינימום. יש אנשים שמשלמים החל מ-40% ועד 60% מס על הרווחים, וכל זה בגלל שלא עשו את החישוב נכון. במסגרת תפקידי, אני שם לב לדברים הללו ועוזר לו למקסם את כל הרווחים והחסכונות".

מהם הטעויות הנפוצות של משקיע מתחיל?

"משקיע מתחיל חושב שהבנק הוא הסמכות העליונה בנוגע לכסף. בעבר, בשנות ה-80 הבנקים הפילו את הציבור במשבר מניות הבנקים, ובשנות ה-90 נתנו הלוואות לציבור מקרנות נאמנות והמדינה הייתה צריכה לעזור אחר כך למי שנכווה. היום הבנקים נעשו יותר מתוחכמים, והם דואגים לאינטרס שלהם בצורה אלגנטית יותר. כלומר, צריך להיות ערניים ולהבין איך הבנק לוקח יותר עמלות וכסף נוסף. בכל הנושאים הללו, אני למעשה השומר של הלקוח מול הבנק".

"למשקיע מתחיל יש התחלה גרועה כי רשות ניירות העורך, שממונה על יועצי השקעות בבנקים ומנהלי תיקים, סירסה את מנהלי התיקים הגדולים והקטנים. כלומר, היא לא נותנת להם לעבוד בצורה יצירתית. יש בירוקרטיה, וללקוח אין נגישות לשוק ההון".

מהו היתרון של ליווי אישי והתאמה מדויקת של התכנון הפיננסי לכל לקוח?

"ללקוח אין את הידע להתמודד כי שוק ההון לא נגיש לו. הבנק עלול להטעות אותו בנוגע להשקעות. בנוסף, הוא לא יודע להשוות בין פוליסת חיסכון, גמל להשקעה, מיסוי, נזילות. את הדברים האלה הציבור לא יודע, וגם מי שכן טועה. בעבודה שלי אני מלווה כל לקוח".

מהם היתרונות של חסכון בקופת גמל להשקעה?

"קופת גמל להשקעה היא מוצר שקיים משנת 2016. במדינת ישראל יש את רשות שוק ההון, רשות ניירות הערך והמפקח על הבנקים. רשות שוק ההון אחראית על קופות הגמל, קרנות הפנסיה ופוליסות חיסכון. כשקופת הגמל להשקעה יצאה לשוק, חשבתי שזה מוצר מעולה בתור מנהל השקעות. יושב ראש רשות ניירות הערך ביקש לא לשווק את קופות הגמל בטענה שהיא פוגעת בקרנות נאמנות וניהול תיקים. לבסוף סוכם שזה יהיה סכום מוגבל – עד 70,000 ₪ בשנה. בסופו של דבר, זו קופת החיסכון הטובה ביותר שקיימת כרגע".

מהי הייחודיות של החברה שלכם לעומת חברות אחרות?

"החברות הגדולות והבינוניות עובדות לרוחב. כלומר, אם אדם מגיע לפתוח תיק השקעות, הן בודקות לפי שאלות מהי רמת הסיכון ומקטרגים אותו בקבוצת האנשים שדומה לו. כך שהשירות הוא לא כל כך אישי. אני בונה את תכנית ההשקעות באופן אישי, תפור לצרכי הלקוח, לתקופה, לזמן ולסיכון".

מהו הטיפ החשוב ביותר שאתה יכול להעניק לצופים שלנו להתנהלות כלכלית נכונה?

"לחנך צעירים לשים כל חודש בצד כסף בקופת גמל להשקעה, אפילו 50 ₪ בחודש. יש מסלולי השקעה מדהימים שמנוהלים טוב".  

באמצעות תכנון פיננסי מדויק ומותאם אישית לצרכים שלכם, תוכלו להמריא אל חופש כלכלי.