שיהיה נוף יפה: עיצוב גינות ונוף עם רויטל לוריא

יש לכם גינה פרטית או מרפסת? כדאי שתישארו איתנו לראיון מרתק עם רויטל לוריא, מעצבת גינות ונוף, ממנה נשמע כיצד החצר יכולה להיות החדר הכי שימושי בבית

זמן צפייה: 06:19

ספרי לנו קצת על הרקע שלך בתור מעצבת גינות.

"אני כבר 30 שנים במקצוע, ומאז ומתמיד הייתי מחוברת לטבע לצמחים ולפרחים. החזון שלי הוא שכל אחד יוכל לקחת את הגינה שלו, ולהפוך אותה לפינה קסומה. כשהתחלתי את הקריירה שלי בתחום, כל הגינות נראו אותו דבר: ריבוע דשא ומסביב גדר חיה של ברוש לימוני או פיקוסים. היום כולם מבינים עיצוב, וכל אחד רוצה גינה שתהיה 'בול בשבילו': אם זה בחומרים, אם זה בצבעים, רוצים גינה שתהיה המשך לעיצוב הבית וכדומה. אני יודעת לקחת את כל הרצונות של הלקוח ולתרגם זאת לגינה במציאות". 

 מדוע אנו צריכים מעצבת גינות? מהו הערך המוסף שמעצב גינות מקצועי מעניק לנו?

"גינה היא חלל נוסף של הבית. אם לא נדע לקחת את החלל הזה ולתת לו פונקציות, להפוך אותו למשהו שמזמין, אנחנו מפסידים שטח מחייה. הגינה יכולה להיות המשך נהדר לחלל הבית". 

מה כולל שלב התכנון של הגינה?

"תכנון מתחיל מהיכרות עם הנפשות הפועלות. אני חייבת לדעת עבור מי אני מעצבת את הגינה. להכיר את מכלול הצרכים של המשפחה, וכן את תנאי השטח: סוג האדמה, טמפרטורות במהלך השנה, מרחב, אלמנטים שרוצים להסתיר או להדגיש וכדומה. חשוב לדעת להתאים צמחים לגינה שיהיו מתאימים אליה, ויוכלו לשרוד בתנאים שקיימים בה". 

בעקבות הקורונה, הבית הפך למרחב המחייה העיקרי שלנו והחצר הפכה למשמעותית יותר עבורנו. איך אפשר לשדרג את החצר כך שתהפוך לחדר הכי שימושי בבית?

"בעקבות הקורונה, ברור לכולם שהגינה היא חלק בלתי נפרד מהבית. אם אוכל ליצור אזורים בגינה שמושכים למשל ילדים החוצה, שיעזבו את המסכים וישאפו אוויר, מה טוב. כמו כן, הקורונה גרמה לאנשים רבים להתחיל להתעניין באוכל; לכן, הרבה אנשים פנו לבנות לעצמם מטבח חוץ. שימוש נוסף לגינה שנולד בקורונה הוא גינות ירק לגידול ירקות. אלו דברים שלא היו לנו זמן להשקיע בהם לפני כן, והקורונה נתנה לנו אפשרות. הגינה אף הפכה למקום מזמין מאד לאירוחים". 

ומה לגבי מרפסות? כיצד ניתן להפוך אותן לגינה קטנה וקסומה?

"כל מרפסת יכולה להיות גינה מקסימה. צריך להבין כשאנחנו עושים גינה במרפסת, אנחנו יוצרים מרחב מחייה של צמחים מחדש. צריך להביא את כל הדברים המזינים מבחוץ. צריך לקחת בחשבון את המשקלים הנכונים שלא יעמיסו על המרפסת, וכן צריך להקים מערכת השקייה אוטומטית, כך שלא נשכח להשקות". 

 

הדשא של השכן לא חייב להיות ירוק יותר. עם מעצבת הגינות רויטל לוריא תוכלו להפוך את החצר או הגינה שלכם לפנינה קסומה. 

אתר

טלפון: 050-3496625