וניל צלמים – לצחוק כל הדרך אל החופה

כל מי שכבר נשוי יודע, כי יום החתונה הוא אחד הימים המאושרים בחייו של אדם, אך באותה הנשימה מדובר גם ביום לחוץ ולוחץ שיכול להוציא מכל אחד את הדברים שהוא פחות אוהב

וניל צלמים

בשורה התחתונה שנים לאחר מכן, מה שנשאר לנו לאחר שבירת הכוס, החיבוקים והנשיקות, הריקודים עד השעות הקטנות של הלילה והאוכל הטעים,  זה אלבום התמונות שמזכיר לנו עד כמה היינו מאושרים באותם הרגעים, וכמובן שמדובר גם במזכרת להורים, ויש מה להראות לילדים כשהם יהיו גדולים.

התחום של צלמי החתונות בישראל הוא תחום גדוש, ומספיק רק לרשום את  ה"טייטל" צלם חתונות בגוגל, ויופיעו לכם מאות שמות של צלמים, כולם מוכשרים ללא ספק, אבל ת'כלס, כמה אפשר לחדש?

הרי כמו הרבה דברים בחיים, גם מלאכת הצילום זו מיומנות שנרכשת עם השנים, אז כיצד תדעו לבחור את הצלם המתאים לכם?

וניל צלמים – לחייך מקיר לקיר

כיוון שיום החתונה הוא יום אינטנסיבי במיוחד, שכולל שעות ארוכות שבהם מצפים מכם לחייך ולצחוק, המשימה החשובה ביותר של צלם החתונה היא לא רק לתפוס אתכם בזווית מחמיאה, אלא בעיקר לעזור לכם להשתחרר אל מול העדשה. הנקודה הזו בדיוק היא מה שהופכת את אסף פטוקה, הבעלים של "וניל צלמים" לאוטוריטה בעולם הצילום המקומי.

[youtube_embed youtube_id='https://youtu.be/QqNqPWLc_ks']

לקוחות מעידים על צלם בעל אישיות יוצאת דופן, עם חוש הומור משובח, ויכולת לקרוא אנשים ולגעת בהם במקומות הנכונים, וכך להפוך את יום הצילומים של החתונה לרגוע ומהנה, כאשר החיוכים אינם מאולצים, אלא משדרים את התחושה האמיתית של כל רגע בנפרד.

"אני בעצמי נשוי וזוכר מצוין עד כמה אשתי ואני היינו לחוצים ביום החתונה, בכל זאת מדובר בהפקה הכי גדולה בחיים. מעל לכל זו הדאגה שהכל ידפוק כמו שעון, שכל האורחים יהיו מרוצים, מהאולם, מהאוכל, מהדי.גיי, שהרב יגיע בזמן, הכל מהכל.

עוד אני זוכר את התחושה שהייתה לי בתחילת היום, סוג של מועקה אפילו, כאילו כל העולם היה מונח על הכתפיים שלי, אבל אז קיבלתי טיפ קטן מחבר טוב שהיה הצלם, טיפ ששינה עבורי את כל התפיסה, ואותו אני מיישם גם עם הלקוחות שלי.

הוא אמר לי, קח אוויר, הכל תחת שליטה בזכות אנשי מקצוע טובים שעובדים קשה עבור האירוע שלכם, "תהנה עכשיו מהרגע", כי בדרך כלל מדובר באירוע של פעם בחיים, לכן תשתחרר ותחייך.

אני יודע שקל להגיד וקשה ליישם, אבל ברגע שיש חיבור אמיתי בין הצלם לזוגות, ברגע שהוא מבין את הראש שלהם והם בוטחים בו, משם הבדיחות זורמות חופשי, וגם אם יש בלת"ם מסוים בדרך, לוקחים אותו בקלות ועוברים את המשוכה עם צחוק מתגלגל. זה סוד הקסם בין אלבום תמונות שבו החיוך פורץ גבולות, לבין עוד תמונות טובות יותר וטובות פחות", סיפר אסף על תפיסת העולם שלו.

לחתן נקרעו המכנסיים, מה עושים?

וניל צלמים
צילום: צילום: אסף פטוקה

אסף הוסיף וסיפר על אחד מהבלת"מים שנתקל בהם לאורך השנים: "עבדתי מול זוג שהיה מאוד לחוץ, לכן שלפתי את מיטב ההומור שלי כדי לשבור את הקרח, וזה הצליח, עד כדי כך שמרוב הצחוקים המתגלגלים, לחתן נפרמו המכנסיים. אבל במקום להפוך את העניין לטרגדיה, ידענו כיצד לצלם את הכל לסיפור מהאגדות, כך שיש להם תיעוד איך באמצע היום נסענו במיוחד למתפרה כדי שהם יסדרו את הכל, זו הייתה עלילה מצחיקה כמו בסרט קומדיה".

וניל צלמים – יחידת קומנדו בוטיקית

בניגוד לחברות צילום גדולות שמבטיחות הרים וגבעות, אסף מעדיף כי חברת הצילום שלו תהיה סוג של יחידת קומנדו בוטיקית קטנה ואיכותית, בלי רעש וצלצולים מיותרים. לכן, לכל אירוע מגיע אסף בעצמו יחד עם עוד צלם סטילס וצלם וידאו שעובדים באופן קבוע בצמוד אליו.

עוד קודם לחתונה, אסף דואג כי תהיה פגישה אישית בינו לבין הזוג המאושר, וביחד הם בונים תוכנית עבודה שכוללת מספר אפשרויות להיכן לנסוע עבור צילומי החוץ וכד'.

השירות של "וניל צלמים" נמשך גם לאחר החתונה, כאשר יש צורך לבחור את התמונות לאלבום ולערוך את הוידאו, את הכל אסף עושה בעצמו, וכך למעשה רוקם את הקשר האישי והחשוב כל כך בינו לבין הזוגות.

יורד גשם בזמן צילומי החוץ? אל חשש, יש לאן ללכת!

בימים אלו, ימי הקיץ החמים, אין שום בעיה לעשות צילומי חוץ במקומות שונים, אך מה עושים בשעה שיורד גשם מבול בחוץ?

"אין שום בעיה, יש לי רשימה של בתי מלון בכל רחבי הארץ שאני יודע ומכיר אותם כמו את כף היד שלי, כך שיכול להיעזר בהם בימי החורף הגשומים, וזה נכון גם למוזיאונים מגניבים. חלק גדול מהזוגות מעדיפים את הלוקיישנים הללו גם בימי הקיץ, כי מדובר במקומות ממוזגים, והם יוצאי דופן מעוד צילומים על מדשאות או בחוף הים", אסף הסביר.

וניל צלמים - יצירת קשר

וניל צלמים
צילום: צילום: אסף פטוקה

על האתגר הגדול של צלם חתונות בזמן משבר הקורונה, אסף סיפר: "משבר הקורונה הפך אותי להיות צלם מקצועי טוב עוד יותר. כי תכף ומיד הייתי צריך להסתגל לתנאים אחרים לגמרי, חתונות קטנות יותר מבחינת מוזמנים, לוקיישנים שונים, כמו חצרות של בתים או בתי כנסת, אבל אני גאה בעובדה שעברנו בהצלחה מרובה את כל החתונות שנערכו בשנה האחרונה, למרות הקשיים ותוך כדי אילוצים של הרגע האחרון".

אם גם אתם מעוניינים לצחוק כל הדרך אל החופה, אסף פטוקה זמין לשיחה שלכם בטלפון: 050-9109109

אתר

פייסבוק

אינסטגרם