עורך הדין יוסף תמיר על צוואות וירושות

אין זהו סוד כי צוואות וירושות עלולות ליצור סכסוכים משמעותיים בין היורשים השונים. על מנת להבין כיצד נוכל להימנע ממקרים אלו הזמנו לאולפן את עורך הדין יוסף תמיר ממשרד עורכי הדין תמיר ושות'.

זמן צפייה: 06:00

מהי הדרך הנכונה לכתוב צוואה?

"יש מספר דרכים לכתוב צוואה. דרך אחת היא לכתוב צוואה בכתב ידו של המצווה עם תאריך וחתימה, אולם מדובר בכר פורה לבעיות משפטיות בהמשך. אפשרות נוספת ועדיפה היא צוואה בפני עדים. זוהי צוואה שנחשבת לאמינה יותר, היות ויש מי שיעיד על הלך הרוח של מצווה הצוואה". 

 

מהו הדין במקרים בהם אדם לא עושה צוואה?

"כאשר אין סכסוך ירושה, יש את חוק הירושה שקובע שמחצית מהרכוש יעבור לבת/ בן הזוג, והמחצית השנייה לילדים וכדומה". 

 

אנו שומעים לא פעם על סכסוכים שנוצרים בתוך המשפחה כתוצאה ממאבקים על הירושה, כיצד למנוע את הסכסוכים הללו?

"אלו סכסוכים שקוראים את המשפחה לגזרים, וכן נלווים בעלויות נכבדות, שכן מי שנכנס לסכסוך כזה, לא יכול לצפות את ההשלכות ההללו. עם זאת, עריכת צוואה שנעשית בצורה מקצועית, יכולה לחסוך את הסכסוכים הללו". 

 

מה חשוב לדעת לגבי ירושות שמיועדות לילדים צעירים?

"לגבי ילדים אלו צריך לקחת בחשבון, שלרוב מוטב להשאיר את הכספים או לפחות חלקם בנאמנות, כדי למנוע מצב שהילד לא יוכל להתמודד עם הכספים הללו. אפשר לעשות חלוקה מדורגת של הרכוש, בהתאם לגילו של הילד או הבחור הצעיר". 

 

מהי החשיבות של עריכת הסכם ממון בין בני זוג בטרם הנישואים?

"מדובר בנושא משלים לדיני הירושה. היום סטטיסטית מחצית מן הזוגות מתגרשים. ללא הסכם ממון, יש המון אפשרויות והסתעפויות שונות לגבי הרכוש, וקשה לצפות כיצד הרכוש יתחלק בפועל. 

 

אילו שינויים משמעותיים חלו בחוק לגבי ירושות וצוואות בשנים האחרונות?

"החוק בנושא יחסית די ישן (1965), שלא עבר המון תיקונים דרמטיים. עם זאת, ישנה הצעת חוק לתיקון חוק הירושה, שאחד השינויים שהיא מציעה הוא צוואה חזותית: אפשרות של עריכת צוואה מצולמת. צוואה שכזאת תקבל משקל מיוחד, שהרי היא אף תאפשר הצגה של מניעיו של המצווה". 

 

יוסף, תודה רבה. על מנת למנוע סכסוכים מיותרים, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי ומיומן כדי לעבור את התהליך בקלות.

 

אתר

טלפון: 03-7346700