נפצעתם מקורקינט או אופניים חשמליים? מגיע לכם כסף

הייתם מעורבים בתאונת אופניים או קורקינט חשמליים? ייתכן מאוד שמגיע לכם פיצוי כספי. באילו סכומים מדובר ומה הפרמטרים לזכאות? מה לגבי הצד הפוגע, ומהי תאונת עבודה? עו״ד צבי זגלשטיין, משפטן מומחה לנזקי גוף, העומד בראש משרד עורכי הדין זגלשטיין, עונה על כל השאלות

משרד עורכי הדין זגלשטיין

אופניים וקורקינטים חשמליים כבר מזמן הפכו לכלים האולטימטיביים להתניידות בתוך העיר; הנוחות, המהירות והעלות הנמוכה הפכו את הכלים הקלים לאלפא-דוג החדש של הכביש, המדרכה, ובכלל של הרחוב. אולם כאן בדיוק מתחילה הבעיה - אלפי תאונות שמעורבים בהן כלי רכב קלים, אופניים וקורקינטים חשמליים, מתרחשות מדי שנה. אם גם אתם חלק מהסטטיסטיקה, כדאי שתדעו מה הזכויות שלכם. הבשורות הטובות: כנראה שמגיע לכם לא מעט כסף.
משרד עורכי הדין זגלשטיין המתמחה בתאונות ורשלנות רפואית, ממקום בתל אביב - מעוז התחבורה החשמלית - ומסייע למעורבים בתאונות למצות את האפיקים האפשריים לקבלת פיצוי כספי מקסימלי, ותתפלאו, יש לא מעט כאלה. בראיון, עורך הדין צבי זגלשטיין שופך אור על כל המידע הרלוונטי לך בין אם נסעת או נפגעת מנוסע: ״רוב האנשים לא יודעים שמגיע להם כסף אם הם היו מעורבים בתאונת אופניים או קורקינט. וזה אומר שהמון כסף נשאר שוכב על הרצפה בלי להגיע למי שזכאי לו״.

משרד עורכי דין זגלשטיין: מה הפרמטרים לזכאות לפיצוי כספי?

״נחלק את הדיון לשניים: מצד אחד פיצוי נפגעים, ומצד שני פיצוי רוכבים״, מסביר עו״ד זגלשטיין. ״אם נפגעת כהולך רגל או רוכב אופניים או קורקינט מרוכב אופניים או קורקינט אחר שגרם לך נזק, בראש ובראשונה אתה רשאי לתבוע אותו. הנזק יכול להיות החל מדברים קטנים כגון חולצה או נעל שנקרעו, ועד נכות בגין צלקת או נכות שנגרמה בעקבות התאונה, אז מדובר כבר על נכות של לפחות 5-15%, ובתרגום לכסף, הפיצוי יכול לנוע בין עשרות למאות אלפי שקלים. במקרים חמורים יותר בהם נותרה נכות קשה יותר (בדרך כלל כאשר מדובר בשבר או בפגיעה קשה אחרת) הפיצוי יהיה גבוה בהרבה ויכול אף להגיע למיליוני שקלים.

מהצד השני יש אנשים שרכבו על הקורקינט או האופניים וניזוקו, מבור במדרכה, ממתחם שיפוצים שעברו דרכו והחליקו, ממכשול שלא אמור להיות בדרך. במקרים האלה, בודקים מי הגורם האחראי למפגע ותובעים אותו על סכומים נאים ביותר״. סוג של מקרים נוסף והמפורסם ביותר הינו תאונת דרכים: בהם מעורב רוכב אופניים או קורקינט ורכב מנועי (משאית, אוטובוס, אופנוע, מכונית וכו') – במקרים אלו אין אלמנט של אשמה וניתן לתבוע את ביטוח החובה ולא משנה באשמת מי נגרמה תאונת הדרכים. על כל המקרים שהוסברו עד כה ניתן להוסיף (כן כן, ניתן לתבוע גם וגם) תביעה כנגד ביטוח לאומי במקרים בהם מדובר בתאונה שהתרחשה בזמן העבודה (שליח, נהג וכו') בדרך לעבודה או בדרך מהעבודה הביתה״. חשוב להדגיש שזוהי רשימה חלקית בלבד של מקרים ושל גופים שניתן לתבוע, אומר עו"ד זגלשטיין וכי כל מקרה שונה מחברו, לכן חשוב ביותר להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום זה.

משרד עורכי הדין זגלשטיין
צילום: צילום: ענת קזולה

יצא לחפש אתונות ומצא מלוכה

צבי ממשרד עורכי הדין זגלשטיין, המטפל בתביעות רשלנות רפואית ונזקי גוף באופן יומיומי, מספר על אינספור מקרים שבהם תאונת אופניים קטנה שינתה לאנשים את החיים, דווקא לטובה. ״אנשים מגיעים אלינו לייעוץ לגבי תביעות שנראות להם קטנות, כמו שליח וולט שנפל והחליט לבדוק מה הזכויות שלו, ופתאום שינינו לו את החיים עם פיצוי של 300,000 ש״ח מבלי שהוא ציפה לכך. כמה בן אדם צריך לעבוד בשביל סכום כזה? הרבה מאוד. הוא החליק בטעות עם האופניים וקיבל סכום נאה לאחר זמן קצר בעזרת משרדנו. יצא לחפש אתונות ומצא מלוכה, פשוט כך. והכל בזכות ולא בחסד, כל שקל מהכסף הזה מגיע לו כחוק״.

נשמע לא מעט כסף. מה מבדיל תביעה בפיצוי נמוך מתביעה בפיצוי גבוהה של מאות אלפי שקלים?

״כמובן שזה תלוי בנסיבות המקרה, במספר הגופים שניתן לתבוע ובנזק שנגרם בעקבות התאונה, אולם יש עוד משתנה אחד שמשפיע בצורה אבסולוטית על גובה הפיצוי שיתקבל, וזה משרד עורכי הדין שתבחר שייצג אותך. הנפגעים צריכים לעשות חקר שוק, לבדוק לפני ההתקשרות עם משרד עורכי הדין שמדובר במשרד ותיק, מנוסה ובעל הצלחות בתחום הנזיקין והתאונות, שהמשרד מקבל המלצות טובות למשל בגוגל, פייסבוק וכדומה.

אני גם ממליץ לבחור בחוכמה: כפי שלא תבקש מנגר שיעשה עבורך תיקון צנרת, כך לא מומלץ לבקש מעורך דין לענייני מיסוי שיעזור לך בתיק תאונה – זה פשוט לא התחום שלו וסביר שהוא לא יהיה בקיא ברזי התחום, וכפועל יוצא שיצליח פחות מעורך דין שזהו תחום התמחותו מזה שנים. יש לזכור שלרוב האנשים אין כלל אינדיקציה לדעת האם סכום הפיצוי הוא נמוך ביחס למה שמגיע לך, או שזהו סכום ראוי לפיצוי ביחס לנזקי התאונה. זאת אומרת שלא הפוגעים ולא הנפגעים יכולים להבין בזה, כי זו לא העבודה שלהם. כך או אחרת, הדבר הבטוח והחכם לעשות זה לפנות למשרד המתמחה בצומת המיוחדת בהם נפגשים נזקי גוף ומשפט, רשלנות רפואית ותאונות, לבדוק המלצות בגוגל של לקוחות ואין ספק בכלל שהסכום יתפח״.

משרד עורכי הדין זגלשטיין
צילום: צילום: יח''צ

הזכרת גם את הפוגעים. האם יש מקרים בו הצד הפוגע תובע כסף?

״נשמע חריג, אבל דווקא יש תקדימים כאלה. מקרה קלאסי הוא של רוכב אופניים שנכנס ברכב, ובית המשפט העליון קבע שביטוח הרכב צריך לשלם את הנזק, ולא משנה בכלל מי נכנס במי. אני אסייג מראש ואומר שההמלצה עבור רוכבים על קורקינט ואופניים היא תמיד להיזהר, קודם כל בשביל הבריאות שלהם. עם זאת, החדשות הטובות בשביל הרוכבים הן שהם די מסודרים – כל רוכב יכול לתבוע״.

מה לגבי תאונות שנגרמות במסגרת העבודה, לשליחים למשל? הם חלק גדול מהרוכבים.

״בהחלט יש כאן מקום לפיצוי כספי, ראשית כל מביטוח לאומי, קופה שכל אדם שעובד במדינה משלם מדי חודש ולכן בהוכחת נזק, כל עובד יהיה זכאי לפיצוי ממנה. מעבר לביטוח הלאומי, ניתן לתבוע את הגוף האחראי לתאונה״, מספר עו"ד זגלשטיין. ״כלומר, נניח שהיה בור או גומחה שגרמה למישהו ליפול בעת הנסיעה ולמעשה גרמה לתאונה, זו עילה לתביעת העירייה. או למשל שליח שתיקן את האופניים החשמליים במוסך, ובנסיעת העבודה הראשונה לאחר מכן התפוצצה לו הסוללה, זו תאונת עבודה שמצדיקה לתבוע לא רק את הביטוח הלאומי אלא גם את המוסך שתיקן לו את האופניים בצורה רשלנית. תפקיד המשרד הוא למצות את כל הכיוונים והגופים שניתן לתבוע מהם פיצוי, על מנת להשיג ללקוח את סכום הפיצוי המקסימלי שמגיע לו״.

משרד עורכי דין זגלשטיין: איזה טיפ יש לך עבור מי שחושש שהתהליך יהיה ארוך, מייגע ולא משתלם?

״שאלה מעולה, כי אנשים רבים חוששים לתבוע ובכלל, לקחת חלק בהליך משפטי. זה עולם שאינו מוכר להם, והנטייה היא לחשוב שהוא שואב המון אנרגיה ומשאבים – לא סיטואציה אידיאלית למי שזה עתה נפגע, נחבל או נמצא בשיקום. אולם משרד הוגן, מקצועי ובעל ניסיון המתמחה בדיני נזיקין, יהפוך את הקערה על פיה: לא רק שלא תסכן כלום אם תתבע, אלא אם לא תתבע – זה יהיה כמו לזרוק שק כסף מהחלון. רוב המשרדים ואנחנו ביניהם עובדים על בסיס הצלחה, זאת אומרת שאם לא הצלחת – לא שילמת, ותשלום שכר הטרחה הוא באחוזים מהפיצוי שיתקבל עם סיום התיק".

משרד עורכי הדין זגלשטיין
צילום: צילום: ענת קזולה

״אין מה להפסיד, יש הרבה מה להרוויח״

״כאן בא לידי ביטוי היתרון הגדול של משרד ותיק המתמחה בדיני נזיקין: אנחנו כל כך בקיאים ומתורגלים בהליך, שהמעורבות של התובע הופכת למינימלית״, מוסיף עו״ד זגלשטיין. ״לא רק שמי שמגיע אלינו יודע שהוא בידיים טובות, ולכן יש לו היכולת להתרכז בהליך ההחלמה בזמן שהכול נעשה עבורו, אלא גם שמדובר ב-ONE STOP SHOP . כלומר, אנחנו יודעים למצות את כל הזכויות שלך בצורה מלאה, לתבוע את כל הביטוחים, הפנסיות, וכל גוף רלוונטי שיכול להיות אחראי בצורה ישירה או עקיפה לתאונה שלך. זה השירות שאנחנו עושים עבור הלקוחות שלנו כדי שהם יהיו נטולי דאגות מיותרות, כמובן שלאחר שאדם נפגע בתאונה, זה עוזר מאוד ששכר הטרחה הוא באחוזים מהפיצוי שמתקבל והלקוח לא צריך לשלם מכיסו עוד בטרם קיבל פיצוי. או בשפה פשוטה: לא קיבלת - לא שילמת. ללקוחותינו יש רק מה להרוויח, ואין מה להפסיד״.

 

אם גם אתם הייתם מעורבים בתאונת אופניים או קורקינט, כרוכבים או הולכי רגל, צרו קשר עם משרד עורכי דין זגלשטיין וקבלו את הייעוץ המקצועי ביותר ממשפטנים מומחים בתחום.

 

אתר הבית משרד עורכי דין זגלשטיין

רחוב המסגר 56, תל אביב

טלפון: 039444747

דוא"ל: info@segelstein.com