אופאל אלומיניום – ממלכת הפרגולות של ישראל

בשנים האחרונות הפרגולות הפכו להיות הרבה מעבר לעוד איזו תוספת סתמית לגינה, אלא משמשים כחלל נוסף שמשנה את פני הבית מקצה אחד לשני, כאשר מוסיפים צבע, עניין ואופי

| צילום: יח"צ

נותני שירות בתחום הפרגולות יש לא מעט בישראל, אך מי שהחל לככב ולעשות לעצמו שם של אמן פרגולות ייחודי הוא עמוס עטיה, הבעלים של חברת " אופאל אלומיניום ". עמוס הוא מהנדס בהכשרתו, ולכן הצליח לסגל לעצמו יצירתיות מרשימה בבניית פרגולות מאפס, בהתאמה אישית  יוצאת דופן.

מפיק מטעם המדור שוחח עימו על מנת לקבל הצצה אל מאחורי הקלעים של עולמות הפרגולות במחוזתינו.

מגשימים עבורכם את החלומות

אם חשבתם כי את הפרגולות בישראל בונים או מכינים רק לימי הקיץ החמים, טעות בידכם. כיוון שהפרגולות הפכו להיות לפריט עיצובי בגדר חובה בכל בית שיש בו חצר או גינה, או בבתים שיש להם מרפסות בכל הגדלים והצורות, כיום ניתן למצוא סגירות חורף מרהיבות ביופיין ובשיא הטכנולוגיה בעולם.

מי שהופך את הדמיון למציאות, ומגשים חלומות של בתי אב רבים בישראל הוא עמוס עטיה, הבעלים של חברת "אופאל אלומיניום", המתמחה בייצור והקמה של פרגולות מאלומיניום.

השאלה הראשונה שבחרתי לשאול את עמוס היתה בהקשר של בחירת חומר הגלם, והרי פעם היה זה העץ ששלט בעולם הפרגולות, על כך הוא הסביר: "האלומיניום הפך להיות פופולארי מאוד, כיוון שמדובר בחומר גלם בעל יתרונות רבים. מדובר במוצרים שנמצאים בחוץ ועומדים מול פגעי מזוג האוויר, חום וקור, ואחת התכונות המאפיינות את האלומיניום זו עמידות מרשימה בפני אלו.

מעבר לזה, בכל הנוגע לעיצוב, ניתן "לשחק" עם האלומיניום כך שלצד הנראות הוא יהיה גם פרקטי, בנוסף ניתן לצבוע אותו בכל צבע שרוצים, כולל גוון עץ שנצבע בצביעה מיוחדת. בניגוד לחומרים אחרים, כמו עץ שציינת, לאלומיניום אין בלאי, לא צריך לחדש, לנקות או לצבוע אותו, אלא הוא שומר על מראה חדש ויוקרתי לאורך שנים".

[youtube_embed youtube_id='https://youtu.be/T2wCqBIdE5Q']

עמוס עטיה – תפיסת עולם

עם סיום לימודי ההנדסה, עמוס העדיף לעבור ולעבוד בעולם העיצוב וייצור של פרגולות. במהלך השנים עבד במספר חברות גדולות בארץ, ולאחר שצבר מספיק ניסיון, החליט להגשים את עצמו באופן עצמאי, על סגנון העבודה ותפיסת העולם שלו הוא סיפר: "אני חושב שזה היה צעד נכון והכרחי, ללמוד את התחום קודם כשכיר, לצבור ניסיון וכך יכולתי ללמוד ולקחת לחברה שלי דברים שישרתו אותי כעצמאי, ולא פחות חשוב, לדעת מה להשאיר מאחור. לכן, בכל הנוגע לפרגולות עצמן, אני עושה שימוש בפרופילים הכי נכונים והכי איכותיים, כך שהביצוע עצמו והתוצרת הסופית יהיו עם 100% בטיחות".

אופאל אלומיניום פרקטיקה לצד עיצוב

עבודות אלומיניום אופאל אלומיניום
צילום: צילום: יח''צ

אם בעבר הפרגולות נועדו אך ורק לתת מעט צל או להגן מפני הגשם, כיום מדובר בכלי שהוא שובר שוויון לכל דבר בנושא עיצוב הבית והחצר. על הדקויות שיכולות לעשות את ההבדל הוא סיפר: "אני אוהב ללכת על קווים נקיים ואסתטים, כדי שיתאימו וישתלבו עם הבית מבחינת נראות. כיוון שיש מספר דגמים של פרוגולות, הדבר הנכון לעשות הוא לייצר דגם שיש ביכולתו להתאים את עצמו לסגנון הבית, על פי צבעים ונוף.

לפעמים יש בתים בסגנון מסוים עם פרגולה שפתאום שוברת את הכל, שלא קשורה בכלל לסביבה. יש לה חשיבות שהיא הרבה מעבר לפתרון של גשם או שמש, ואנשים מבינים זאת ושמים על כך דגש בבקשות שלהם".

אופאל אלומיניום סוגי הפרגולות הנחשבים

עבודות אלומיניום אופאל אלומיניום
צילום: צילום: יח''צ

הפרגולה התלויה: מדובר באחת הפרגולות הכי חדישות בתחום עיצוב החוץ וההצללה, ובניגוד גמור לפרגולות שנתמכות על גבי עמודים מקדימה, הפרגולה הזו עצמאית לחלוטין, ולמעשה נשענת על הקיר בלבד. "כיוון שהפרגולה התלויה מוציאה מהתמונה את עמודי הפרגולה היא גם מאוד חסכונית, ובכל הנוגע לעיצוב, היא משתלבת בקלות בכל סביבה, כאשר מעניקה תחושה ריחוף מעל המשטח מעליו היא מותקנת", עמוס הסביר.

פרגולת אלומיניום למסגרת בטון: יש מי שמחפשים את השילוב המנצח של מראה מעניין ומושך גם יחד. "כדי לקבל רמת גימור אסתטית, אנחנו מייצרים פרגולה אופקית בין כל חלוקת בטון, ולדרישת ניקוז המים אנחנו יוצרים תשתית נפרדת אך אינטגרלית לזרימה תקינה של מי הגשם. כך אנחנו מרוויחים שתי ציפורים במכה אחת, פרגולת אלומיניום אופקית ומרשימה, ביחד תשתית זרימה מקורה למי גשם", סיפר עמוס על הפרגולה הזו.

פרגולה אלומיניום על עמודים: "פרגולות אלומיניום על עמודים מאפשרות לנו לנצל את השטח אותו רוצים להצליל בצורה טובה ויעילה יותר. יש לא מעט בקשות בנוגע לפרגולה הזו, כיוון שהיא עונה על מפתחים יותר ארוכים ורוחביים, זה גם יציב וגם מהמם בנראות שלו", עמוס ציין.

אופאל אלומיניום יצירת קשר

עבודות אלומיניום אופאל אלומיניום
צילום: צילום: יח''צ

"המטרה שלי היא לא רק להגשים חוויות לאנשים ולהביא להם תוצר סופי, אלא שהם גם ייהנו מהחוויה כולה. אני חושב שזה חלק מרכזי שהמון מפספסים או לא נותנים לו במה מספקת. על הלקוחות להיות מעורבים בעניין, ומבחינתי הם לא עוד מספר סידורי, אלא נוצרים קשרים ברמה האישית, וזה משנה לגמרי את הכל, עובדים בכיף, עם חיוך על הפנים, והתוצאת בהתאם", עמוס סיפר לי בסיום הפגישה.

לפרטים נוספים, חייגו: 050-7741231

אתר הבית

פייסבוק

אינסטגרם