'נוי כהן אילוף כלבים': לבלות עם החברים הכי טובים שלנו

בעיות התנהגות בכלבים, משמע פגיעה באיכות החיים של הבעלים. הכירו את נוי כהן, מאלף הכלבים שילמד אתכם איך לעשות את זה נכון, כדי שתוכלו ליהנות מהכלב שלכם באמת

נוי כהן אילוף כלבים

הכלב אינו החיה החכמה ביותר מבין החיות שבויתו על ידי האדם, אבל הוא בהחלט חברו הטוב יותר. אין אהבה בעולם כמו אהבה של כלב. אבל מה קורה כאשר אנחנו כבעלים לא יודעים כיצד לאלף ולחנך את הכלב שלנו בצורה נכונה? אם איננו מבינים את הכלב שלנו, אנו עשויים למצוא את עצמנו בקונפליקטים תמידיים בינינו לבין הכלב, ולהתמודד עם בעיות התנהגות שיפריעו גם לכם וגם לו. בין אם זה כלבים שעושים צרכים בבית, מתנפלים על עוברי אורח ברחוב, מתקשים להירגע במצבים קבועים, אוכלים מהאוכל שלנו ומה לא. יש כלבים שיעדיפו לבטא את התסכול שלהם דווקא בהרס של הבית, ולעיסה של כל דבר שנמצא בדרכם (ודרישת שלום לנעלי הבית האהובות עליכם).

בעיות התנהגות בקרב כלבים עלולות לפגוע באיכות החיים שלכם ושל הכלב שלכם, אז מה עושים כאשר אתם מבינים שיש בעיה, שצריך לפתור אותה? בדיוק בשביל זה ערכנו ראיון עם נוי כהן, מאלף כלבים מאזור המרכז, אחד כזה שחי ונושם כלבים עוד מגיל קטן, המוסמך לאילוף כלבי בית וכן כלבי עבודה.

הגיע הזמן שתיהנו מהכלב שלכם

נוי, מה הוביל אותך לעסוק באילוף כלבים?

״כל החיים היו לי כלבים, תמיד אהבתי אותם והתחברתי אליהם. הסיבה שהחלטתי ללכת וללמוד את התחום הזה של אילוף כלבים, היא מכיוון שראיתי הרבה מאלפים במהלך הדרך, ושמתי לב לצורה שבה הם עובדים שהייתה מלאה בחוסר אמינות ובניצול של הלקוחות. ראיתי מאלפים שמבטיחים ללקוחות לפתור בעיה כזאת או אחרת, למרות שבפועל אין להם מושג מה לעשות, ולא קידמו את הלקוח במאומה. זה הוביל אותי להחלטה שאני רוצה לעזור לאנשים לחזור וליהנות מגידול כלב, לחסוך להם כאבי ראש מיותרים, וללמד אותם איך הם יוכלו לחיות בהרמוניה עם הכלב שלהם, ככה שכולם יצאו מורווחים״.

[youtube_embed youtube_id='https://youtu.be/hhUuIyrxx2k']

מהן הבעיות הנפוצות ביותר בקרב כלבים?

״יש מגוון של התנהגויות לא רצויות ובעייתיות שמתפתחות אצל כלבים; התנהגות של כלב מתחילה להיות בעייתית לבעלים, כאשר היא מפריעה לדרך ההתנהלות עם הכלב בבית, או מסכנת אנשים ובעלי חיים אחרים, למשל: הכלב מביע תוקפנות בטיולים כלפי אנשים ברחוב, כלפי כלבים אחרים, הכלב מושך בחוזקה, רודף אחר אופנועים ועוד (צריך לראות האם מזהים שהכלב בכלל נהנה מהטיול בחוץ). בבית יכולות להיות שלל בעיות גם כן, כמו למשל כלב שלא מכבד את הגבולות שמציבים לו, מנסה לאכול את האוכל של הבעלים, צרכים בבית, חוסר נוחות כללית שהכלב משדר ועוד. כמובן שגם הכלב סובל בדרך כלל כשיש בעיות התנהגות. רוב הבעיות האלו מגיעות בגלל תקשורת לקויה בין כלבים לבעלים, כלבים שלא אולפו כראוי או שחוו הזנחה מסוימת. התוצאה שמתקבלת היא דרך ההתמודדות הטבעית של הכלב עם המצבים האלו, הם לא אשמים: הם פשוט לא למדו אחרת״.

נוי כהן אילוף כלבים
צילום: צילום: יח''צ

מה הכוונה ב-״עבודה נכונה״?

״יש המון דגשים שונים. למשל, צריך להבין באיזו דרך צריך לתקשר עם הכלב, איך לתת לו פקודות כך שידע מה מותר ומה אסור; איך לעבוד עם הכלב בצורה מדויקת, כדי לא לתת לא מסרים סותרים; חשוב אגב לא לעבוד עם הכלב כשאנחנו לא נינוחים ולא סבלניים: זה מקשה על הכלב להבין, והופך את החוויה ללא נעימה עבורו, וכתוצאה מכך גם לא אפקטיבית".

נוי כהן אילוף כלבים: ללמוד את השפה

אז איך עובד בפועל השירות שאתה נותן?

״קודם כל לקוחות מתקשרים אליי, מספרים לי מה הבעיה. אני נותן להם שאלון מובנה שמוכן מראש בו הם מפרטים על חיי השגרה של הכלב, על הבעיות שמפריעות וכו'. לאחר מכן אני מגיע ופוגש את הכלב, עושה איתו ועם הבעלים היכרות ראשונית, כדי להבין מה התהליך שהכלב צריך לעבור: האם הוא תהליך ארוך או בסיסי. מה זה אילוף בסיסי? פקודות שכל אחד מכיר כמו שב או ארצה, ונוגע בעיקר לדברים שעושים בתוך הבית. יש אילוף שהוא כבר יותר מתקדם, איך הכלב צריך להתנהג כאשר מטיילים בחוץ, להישאר בארצה שהבעלים מבקש וימנע מהסחות דעת חיצוניות. צריך להבין, אילוף של כלב זו עבודה שצריכה לקרות בהדרגה, יש שיטות ודרכים שגם הבעלים צריכים ללמוד ולהפנים, ברגע שמבינים את השפה של הכלב, ועם העבודה הנכונה רואים את השיפור מהר מאוד״.

יש לא מעט מאלפי כלבים, מהו הערך המוסף שלך?

הכי חשוב לי זה להיות ישר ואמין עם הלקוח; אני לעולם לא אגיד ללקוח משהו שאני לא בטוח בו במאה אחוז, בטח שלא אשלה לקוח שאפשר לאלף את הכלב שלו אם אני לא מאמין בזה. אני תמיד אומר את האמת כמו שאני רואה אותה, ואני מזהה שאנשים מעריכים את זה. חוץ מזה, אני דואג להפוך את האילוף לחוויה שהיא מהנה ומלמדת גם לבעלים וגם לכלב, אני נותן יחס אישי תמיד לכל לקוח ולכל כלב. יתרון נוסף שיש לי, הוא הכוונה בנושא תזונה וטיפול וטרינרי, למשל, אילו חטיפים ועצמות מומלצות לכלב (אם בכלל), אפשרות למחירים נוחים במזון כלבים מספקים שאני עובד איתם, והמלצה על וטרינרים שאני מכיר באזור מגורי הלקוח.

בנוסף, מגוון האופציות שאני מציע נותן חופש פעולה רחב יותר ללקוחות שלי, אני שותף במקום שנקרא 'הפנסיון של עמית' שנמצא ליד באר יעקב. אפשר להביא את הכלב לפנסיון אילוף אבל גם לפנסיון רגיל. יש אנשים שטסים לחו"ל ומחפשים פתרון שיהיה מספק לכלב שלהם, אז הם מביאים אותו אלינו ואנחנו דואגים לו לשהות מהנה ונוחה״.

לסיום, תן לנו טיפ לגידול נכון של כלב?

״קודם כל, אנשים שמביאים כלב שהוא גור, תחשפו אותו לכל דבר שאפשר, זה יוצר כלב מאוזן שלא מפחד מגירויים חיצוניים או דברים כאלו ואחרים בעתיד. כמו אצל בני אדם, רוב הבעיות ההתנהגותיות של כלבים מתהוות ומתקבעות בגילאים צעירים, בהם מתעצבת האישיות של הכלב, לכן חשיפה נכונה לגירויים בגיל הגורות, יוצרת כלב שבטוח בעצמו לאורך החיים. מעבר לזה כמובן שתדאגו לתת לכלב שלכם משמעת, כלב ללא משמעת בפועל מנהל את הבעלים שלו במקום שיקרה היהפך, הם צריכים מסגרת משמעת וגבולות. אם אתם מתקשים עם הנושא, אל תחסכו ותפנו לאיש המקצוע המתאים. כי הבעיות האלו לא ייעלמו מעצמן. אנחנו חייבים לחברים הכי טובים שלנו להתאמץ בשבילם. הכלבים שלנו כל כך אוהבים אותנו: אם נלך צעד לקראתם, הם ירוצו לעברנו מסע שלם (וילקקו אותנו בסוף)״.

 

אם גם אתם מתמודדים עם בעיות התנהגות אצל החברים הפרוותיים שלכם, או שאתם מחפשים פנסיון מפנק לכלב שלכם בזמן החופשה הבאה בחו"ל - אתם מוזמנים להיכנס לאתר הבית, לעמוד הפייסבוק או האינסטגרם של 'נוי כהן אילוף כלבים' שם תוכלו לקבל את המידע שאתם צריכים.