החידוש הירוק של מדה קל - מצע מתקדם לריצוף

כל מי שמתעסק בענף הבנייה יודע כי תמיד חשוב להיות צעד אחד קדימה, לדעת למנוע נזקים שעלולים ליצור עיכובים בבנייה ונזקים לאחר סיום הבנייה. הכירו את תומר ותורן, מייסדי ''מדה קל'', מצע מתקדם לריצוף המבוסס על טכנולוגיה מהפכנית

זמן צפייה: 08:50

מה הוא בעצם ''מדה קל''?

תומר: ״מדה קל זה מצע שפיתחנו לפני חמש שנים יחד עם מכון התקנים והטכנולוג שקיים ברשותנו היום. המצע בא לפתור המון בעיות שעולות במהלך הבניה ועלולות לצוץ גם בעתיד, לאחר הבנייה, בשלב המגורים״.

עד היום השתמשו בעיקר בחול ושומשום לצורך מצע הריצוף, מהם החסרונות הטמונים בכך?

״השומשום הוא האויב השקט שנמצא מתחת לריצוף״, גורס תומר. ״אם קיימת רטיבות כתוצאה מגשם או לחות כלשהי במהלך הגעת השומשום לאתר והכנסתו במהלך הבניה, זה עלול לגרום לבעיות קשות בעתיד, החל מבעיות בריאותיות ועד מזיקים וטרמיטים מתחת לריצוף, ואנחנו באים לפתור את זה מהיסוד״. 

תורן מוסיף: ״בסופו של דבר, רטיבות מתחת לריצוף כתוצאה ממי גשמים או מפיצוץ בצנרת, נוצר מצב של התפשטות קפילרית; המים מחלחלים לקירות, מייצרים סימני עובש, פטריות, קילופים מעל הפנלים, וכל אלה מזיקים לבריאות בכלל ולנשימה בפרט. חסרון נוסף של שימוש בשומשום הוא המשקל הכבד, אשר מהווה עומס מהותי על שלד המבנה. היתרון של ׳מדה קל׳, שבא להחליף את השומשום, הוא המשקל הסגולי שלו - כשליש ממשקלו של השומשום, כך שהשימוש בו יכול למנוע את הבעיות האפשריות״.

לאלו סוגי ריצוף זה מתאים?

״זה מתאים לכל לקוח קצה שמעוניין בכל סוג ריצוף״, מספר תומר. ״כיום המדינה מעודדת קבלנים להכניס את המצע הזה כי הוא למעשה חוסך את כל המחצבים שהולכים ונעלמים בעקבות השימוש בחול. המדינה מספקת תמריצים לשימוש בחומר הזה כחלק מניסיון לעודד בנייה ירוקה״.

באיזה שלב יוצקים את החומר? 

תומר: ״איך שאתה בעצם מסיים את כל התשתיות אנחנו נכנסים ויוצקים עליהן את המצע. הקבלן חוסך פה את ביטון הצנרת וקל לו לרוץ קדימה; הניקיון, שינוע חומרים וטיפול בפיגומים - הכל מהיר יותר. יש הרבה מאוד יתרונות, כולם מופיעים באתר שלנו״.

תורן, איזה פידבקים אתה מקבל מלקוחות וקבלנים שמשתמשים בחומר?

״החומר למעשה משמש כרצפת בטון שנותנת הגנה על כל התשתיות. כל עבודות הגמר קלות יותר, מכיוון שהתשתיות אינן חשופות לפגיעה. למשל, 24 שעות לאחר יציקת ׳מדה קל׳, המצע כבר יבש וניתן ללכת עליו, כך שגם אם תופס אותך גשם, ניתן להוציא את המים עם מגב. פתרון מדהים לעונת החורף, בפיתוח ישראלי. אנחנו נמצאים בשנות ה-2000, בנייה ירוקה, עידן טכנולוגי חדש שמביא איתו המון חידושים בתחום הבנייה, אבל המצע הזה, שבסופו של דבר יושב מתחת לריצוף, הוא המרכזי, מפני שהוא יכול למנוע המון נזקים שכיחים כמו רטיבות, בעיות משקל, התנחלות נזיקים מתחת לריצוף, בידוד תרמי מוגבר ועוד״.

תומר: ״זה פתרון מעולה לאנשים שמתקינים חימום תת רצפתי, מפני שהוא חוסך את הבידול שנדרש להתקין מעל השומשום. יש פה גם חיסכון כספי, פעם אחת בעלויות הבידול הנוסף, ובפעם שניה באנרגיית חום משופרת החוסכת בהוצאות החשמל״. 

נמצאים לקראת שיפוץ או בנייה? ''מדה קל'' מאפשר לכם לחסוך בהוצאות מיותרות וליהנות ממצע הריצוף המתקדם ביותר בעולם. 

 

אתר

טלפון: 0504755557