הסיפור של קורדו: החיים נתנו לה לימונים והיא עשתה מהם ערק

הסיפור המפתיע והמרגש של מותג הערק הלוהט קורדו ושל מירב קורדובה, האישה החזקה שעומדת מאחוריו

מוצרי הערק של קורדו

הרוסים אוהבים לשתות וודקה, המקסיקנים טקילה, הסקוטים וויסקי שעורה, ואילו במזרח התיכון אוהבים לשתות ערק. ערק הוא משקה מחוספס, "לא פראייר", והמשקה הכי ישראלי לבלות איתו בקיץ. ערק קר במזג אוויר חם תמיד מרענן ומרים את מצב הרוח. הקיץ הזה יהיה מרענן ומשמח אפילו יותר, עם ערק קורדו, ערק חדש בטעמים מפתיעים.

הקורדו מגיע ב-7 טעמים מגניבים: לימונים, לימונים 'מחוזק', רוזטה (שקדים), אשכולית אדומה, פסיפלורה, ליצ'י ואננס-קוקוס. השילוב של האלכוהול הים תיכוני עם פירות ההדר הישראלים הוא בהחלט שילוב מנצח: לאחר שתטעמו קורדו, בלוטות הטעם שלכם יחושו עונג מרענן וטעם באיכות גבוהה, כזו שמתקבלת רק כאשר משתמשים בפירות אמיתיים וללא חומרים משמרים. עבור אלו שהערק נתפס ביניהם כמשקה מעט חריף מדי לטעם שלהם, הקורדו ירגיש נכון ומדויק, שהרי מדובר במעין קוקטייל שמגיע בבקבוק, עם אחוזי אלכוהול נמוכים יותר מאלו  של ערק נקי.

מירב קורדובה בעלי קורדו
צילום: צילום: צלם סת''ם רמון פלור

תכונה בולטת בקורדו היא איכות המשקה: מכירים את זה שאתם רואים בקבוק ערק בטעמים שעמד כמה זמן על המדף, וחתיכות הפרי שקעו לקרקעית הבקבוק, בעוד השמנים והנוזלים נותרו למעלה? אז לא בקורדו: מהנדסי המזון הגיעו לאיזון הנכון בין אחוזי האלכוהול לרכיבי הפרי במשקה, ובמפעל הבוטיק של קורדו מקפידים על שמירת איכות המשקה גם בייצור המוני.

הערק של קורדו הוא משקה עם אופי חזק ועם טוויסט ישראלי. האמת? לא מפתיע, בהתחשב באמא של המותג, מירב קורדובה.

One-Woman Show

סוגי ערק '' קורדו ''
צילום: צילום: צלם סת''ם רמון פלור

מירב קורדובה (38), נולדה באשדוד וגרה בתל אביב. בגיל 26 התחתנה עם איש עסקים מתל אביב, ולזוג נולדו שלושה ילדים. מירב והילדים חיו חיי נוחות בצפון תל אביב, עם כל הפינוקים שכסף יכול לתת. עם זאת, לרבות השנים יחסיהם של בני הזוג עלו על שרטון, הם התגרשו, ומירב מצאה עצמה במצב שהייתה צריכה לפרנס שלושה ילדים.

מירב לא נשברה, ועבדה בכמה עבודות במקביל כדי לתת לילדיה את כל צרכיהם, בין היתר בתיווך נדל"ן, במפעל ציוד למסעדות בשם 'ארגל', וכן בבישול ביתי של תבשילים מרוקאיים למשפחות אמידות באיזור צפון תל אביב. עם זאת, עד שהצליחה לעמוד על הרגליים, הגיעה הקורונה והסיטה אותה ממסלולה. "כשהגיעה הקורונה, הוציאו אותי מהעבודה לחל"ת", אומרת מירב. "הייתי במצב כלכלי לא פשוט; כל מי שהיה במצב הזה עם ילדים, מבין היטב את החרדות שהיו לי".

מירב קורדובה בעלי קורדו
צילום: צילום: צלם סת''ם רמון פלור

"יום אחד, אבא שלי סימון (הידוע באשדוד כ-'לילו' מהנמל) הכין ערק בטעם לימונים בבית", אומרת מירב. "טעמתי, וזה היה מעולה. הוא הראה לי איך להכין, והכנתי בקבוק בעצמי. מהשעמום העליתי תמונה לאינסטגרם, סתם בשביל הקטע. התגובות היו מטורפות: מלא אנשים רצו שאני אכין להם גם בקבוק. אמרתי 'יאללה, מה יש לי להפסיד?'. בגלל שהייתי בחל"ת, היה לי זמן פנוי והכנתי בקבוקים לאלו שביקשו. פתאום, הביקושים רק גברו; המשכתי להתגלגל עם הערק, ומהתגובות שקיבלתי, הבנתי שיש לי משהו טוב ביד. אני לא אגיד שלא פחדתי, אבל קיבלתי תמיכה ותגובות באמת טובות מהסביבה שלי, והבנתי שיש הצדקה ללכת בגדול: שיפרתי את המתכון, מצאתי מפעל באיזור הדרום שיכול לייצר עבורי את המשקה בייצור המוני באיכות גבוהה, מצאתי מהנדס מזון תותח שמתמחה במשקאות אלכוהולים, וטיפלתי בנושא של כשרות, משרד הבריאות, רישיון עסק, כל מה שצריך. עשיתי הכל מאפס. מפה לשם, נולד קורדו, מותג ערק שאשכרה נמכר בהמון חנויות, והיד עוד נטויה".

"כל החיים עבדתי עבור אחרים", אומרת מירב. "היום אני עובדת בשביל עצמי ובשביל הילדים שלי, ואין מאושרת ממני. אני בטוחה שכל אישה שתאמין בעצמה, יכולה לעשות הכל בעצמה. פשוט צריך להילחם, לא לוותר, גם כשהחיים נותנים לך לימונים".

מירב קורדובה בעלי קורדו
צילום: צילום: צלם סת''ם רמון פלור

קורדו מגיע בבקבוק של 750 מ"ל (בקרוב בבקבוקים אישיים של 250 מ"ל). ניתן להשיג קורדו ברשת יין בעיר, במעדניות סוליקה של השף אבי ביטון, באתר האינטרנט של המותגWine Depot, וולט ובמעדניות מובחרות נוספות באיזור המרכז. בקרוב ניתן יהיה להשיג גם ברשת AM:PM. ניתן ליצור קשר גם דרך האינסטגרם.

ניתן להשיג גם ברשתות טיב טעם וסטופ מרקט