עו"ד חגית הלוי: גירושין, מה שחשוב לדעת

‌‌הליך‌ ‌גירושין‌ ‌הוא‌ ‌תהליך‌ ‌מורכב‌ ‌וטעון‌ ‌ברגשות‌ ‌שונים.‌ ‌הזמנו‌ ‌לאולפן‌ ‌את‌ ‌עורכת‌ ‌הדין‌ ‌חגית‌ ‌הלוי,‌ ‌בעלת‌ ‌משרד‌ ‌עורכי‌ ‌הדין‌ ‌חגית‌ ‌הלוי‌ ‌ושות'‌ ‌המתמחה‌ ‌בענייני‌ ‌משפחה,‌ ‌כדי‌ ‌לשמוע‌ ‌ממנה‌ ‌על‌ ‌ההיבטים‌ ‌המשפטיים‌ ‌בענייני‌ ‌גירושין ‌

זמן צפייה: 07:01

מהו הדבר הראשון שצריך לעשות כשמחליטים להתגרש? 

"הדבר הראשון הוא להגיע לעורך דין המומחה לענייני גירושין, שכל עיסוקו הוא דיני משפחה. הוא ממוקד, יודע את הפסיקה, מופיע הרבה בהליכים וזו המומחיות שלו". 

 

מהו הדבר הראשון שאומר עו"ד כשמישהו בא להתייעץ בעניין גירושין?

"השאלה הראשונה שהיא תשאל היא 'האם את בטוחה שאת רוצה להתגרש?', צריך לדעת לקראת מה אתה הולך. הדבר השני הוא שמירה על דיסקרטיות. הסיבה לכך היא חשש שהבעל יחליט להעלים מסמכים, להעלים כספים, לעשות מהלכים שיפגעו בזכויות שלך. ההצעה שלי היא שמירה על דיסקרטיות".

 

מדוע חשוב כל כך להיות הראשון שפותח את הליך הגירושין? איך זה משרת את הלקוח או הלקוחה?

"בעבר הייתה איזו דעה רווחת שלגברים טוב לנהל את ההליך בבית הדין הרבני, ויש להם יתרון על נשים. היום המצב הפוך, ונשים דווקא הן הצד שזוכה ליותר התחשבות בבית הדין הרבני. עם זאת, בבית המשפט לדיני משפחה, הדין הוא מאד שוויוני. בהליך בע"מ 919/15 לפני כמה שנים, נקבעה הלכת השוויון במזונות בין גברים ונשים, ששינתה ממש את התמונה. לכן, היום אם מגיעה אלי לקוחה שרוצה להתגרש, אני מנחה אותה למהר להגיש את התביעה בבית הדין הרבני, לפני שלבעל תהיה הזדמנות לנהל את ההליך בבית המשפט לענייני משפחה. בבית הדין יש יותר התייחסות וחמלה לנשים עם ילדים.

מי שפותח את ההליך ראשון, יש לו את הזכות להמשיך לנהל את התיק בערכאה שבה הוא רוצה. הראשון שפתח את התיק ביחידת הסיוע, הוא זה שיכול להחליט איפה הוא רוצה לנהל את התיק. זה סוג של מירוץ סמכויות". 

 

האם ישנה עלייה באחוז האנשים המעוניינים להתגרש לאחר הקורונה?

"השנה של הקורונה, שהייתה מאד קשה, אנשים באמת לא יכלו לסבול אחד את השני יותר. בתחילת הקורונה, להרבה זוגות שפנו אלי, ייעצתי לנסות ולהישאר ביחד, בגלל שזו תקופה קשה של אי ודאות גדולה. עם זאת, בחודשים האחרונים, יש עליה ניכרת במספר הזוגות שרוצים להיפרד. אנו רואים גם עליה באלימות כלפי נשים, אלימות כלכלית, בעלים שהם אובססיביים ועוד. אני חושבת שיש עליה במודעות של נשים לכך, שהן מבינות שמותר להן להיות מאושרות".

‌כאשר‌ ‌מתחילים‌ ‌בהליך‌ ‌גירושין,‌ ‌מומלץ‌ ‌להיעזר‌ ‌בשירותיה‌ ‌של‌ ‌עורכת‌ ‌דין‌ ‌מקצועית‌ ‌ומנוסה‌ ‌שתדאג‌ ‌ללוות‌ ‌אתכם‌ ‌לאורך‌ ‌התהליך.‌ ‌חגית,‌ ‌תודה‌ ‌רבה.‌ ‌ ‌

אתר הבית

הסכם גירושין

חלוקת רכוש בגירושין

 

טלפון: 054-5487178