MOI – אסתטיקה סקנדינבית פוגשת חום ישראלי

בחנות הלייפסטייל הסקנדינבית מוי (MOI) שבמתחם "בואכה יודפת", תיחשפו לעולם סקנדינבי קסום של אסתטיקה, הרמוניה, עיצוב וגם לא מעט מומינים

חביבה וסנה בעלי מוי MOI

עבור מרבית הישראלים, התרבות הסקנדינבית היא חידה. רובנו מדמיינים את ארצות סקנדינביה כמקום קר, מושלג ומרוחק. אולם כמו בכל דבר, כאשר נחשפים מעט ומתקרבים, נוכל לגלות המון אסתטיקה, מינימליזם שובה לב, אלגנטיות, דיוק ואנושיות חמה וכנה.
עם הרבה ידידים והרבה חברים, במקום קסום ומוזר הם גרים, הסקנדינביים בגליל. שתי נשים ממוצא פיני, בשם חביבה וסנה, הביאו עמן את היופי הנורדי לצפון הארץ ופתחו את " מוי  MOI ". הגיע הזמן שגם אתם תעשו קפיצה קטנה, עם כל המשפחה, ותראו את היופי של ארצות סקנדינביה פוגש בחום הישראלי, במתחם גלילי מקסים הממוקם בלב חורשה טבעית.

ציוד לבית אצל מוי MOI
צילום: צילום: יח''צ

MOI - שלום בין חברים

״מוי״ הוא הפרויקט של חביבה סליגסון וסנה אסל (יש לבטא סַנָּה, Saana). שתיהן מעצבות ממוצא פיני: חביבה למדה איור ואנימציה בבית הספר מנשר, ואילו סנה (שהגיעה מהחלק הפיני של לפלנד הקסומה) למדה תקשורת חזותית בבצלאל. השתיים הכירו דרך חברה משותפת בישראל שחשבה שכדאי לחבר ביניהן לאור השורשים הפיניים שלהן. אחרי ההיכרות, נוצר ביניהן קליק על רקע אהבה לעיצוב ואסתטיקה, וכן הודות חלום הילדות המשותף של שתיהן, לפתוח חנות קסומה ואסתטית.

מה זה בעצם מוי?

חביבה: ״מילולית, מוי זו מילה לשלום בין חברים בפינית. החנות שלנו, מוי, מייצרת פיוז'ן בין אורח החיים הסקנדינבי למציאות הישראלית. הרצון הוא להביא לייף סטייל סקנדינבי שבא לידי ביטוי באורח חיים מאוזן, מינימליסטי, מחובר לטבע ומוקפד, עם דברים מעוררי השראה מהתרבות הישראלית. אפשר למצוא אצלנו במוי מוצרים ברוח סקנדינבית מחומרים טבעיים וגולמיים כמו זכוכית, עץ, בטון חשוף וברזל גס. החנות היום נותנת מענה רחב למעצבי פנים רבים העוסקים בתחום ההום-סטיילינג, ששמים דגש על פריטים ייחודיים לבתים אותם הם מלבישים ומעצבים. יש המון ספרי עיצוב ברוח סקנדינבית, כלי בית מיוחדים וחפצי בוהו סקנדינבי.

כלים המשלבים בין הקור של סקנדינביה לחום הישראל במוי MOI
צילום: צילום תמונה ימנית: יוליה ברזינה. צילום תמונה שמאלית: יח''צ.

כמו כן, החיבור לטבע ולסביבה טבועים עמוק בתרבות הפינית ולכן שתינו בחרנו לגור בגליל השופע ירוק ומרחבים פתוחים; זו בחירה המונעת מאורח החיים הסקנדיבי שאנחנו מאוד מאמינות בו ומתחברות אליו״.

מוי: מה לגבי מוצרי הנייר הרבים שיש בחנות?

״פינלנד היא אחת מיצרניות הנייר הגדולות בעולם״, אומרת סנה. ״לכן הנייר מאוד נוכח בתרבות הפינית ואצלנו בחנות בפרט. בחנות אנחנו בוחרות בקפידה מוצרי נייר איכותיים במיוחד, בין אם זה בהרכב הנייר, איכות הכריכה, הפרטים הקטנים בעיצוב המוצר או מותגי נייר מובילים הבוחרים בייצור אקולוגי מקומי. נייר הוא עולם ומלואו, ויש לא מעט חובבי נייר בארץ אשר מוצאים דרכם אלינו. בנוסף, אמנים רבים מגיעים אלינו לרכוש ציוד אומנות מקצועי. מעבר לכך, החנות היא גם מרכז עלייה לרגל לפינים המתגוררים בארץ המחפשים להרגיש קצת בית״.

אקססוריז מבית מוי MOI
צילום: צילום: יוליה ברזינה.

MOI: לא מפסיקות לחדש

הן חביבה והן סנה מגיעות מעולם של עשייה ויצירה. בנוסף לחנות ביודפת, השתיים מעבירות סדנאות מקצועיות במגוון תחומי עיצוב ומלאכות יד בסטודיו שלהן, ואף משווקות ממתקים פיניים מיוחדים. ״אנחנו מעבירות סדנאות כבר מעל 4 שנים״, אומרת סנה. ״יש לנו שתי סדנאות דגל שממש הפכו למותג: סדנת הדפס לינולאום וסדנת עיצוב בנייר. את הסדנאות שלנו אנחנו מעבירות בקבוצות קטנות המאפשר יחס אישי ומקצועי ומשלב אירוח גלילי מפנק באווירה סקנדיבית. אנחנו גם נהנות מאוד להביא את כל החוויה הזו איתנו לאירועים פרטיים לפי הזמנה".

חביבה: "בספטמבר פתחנו חנות פופ-אפ בעמק חפר (רחוב הראשונים 22 פארק התעשייה עמק חפר), ביחד עם המותג "נורד", המייבאים מוצרי מזון בריאים מסקנדינביה. שם גם ניתן למצוא את הממתקים של המותג הפיני האהוב FAZER המושך אליו פיניים מכל קצוות הארץ. לאור הביקוש הפופ-אפ ממשיך את פעילותו ומציע שילוב של כל נפלאות סקנדינביה במקום אחד״.

אז אם גם לכם בא לקבל קצת השראה סקנדינבית, החנות מוי (MOI) נמצאת במתחם בואכה יודפת בגליל התחתון. החנות פתוחה שבעה ימים בשבוע, בימים א'-ה' בשעות 09:00–17:00, ביום שישי בשעות 09:00–15:00, ובשבת בשעות 10:00–16:00. אנחנו ממליצים לבקר גם בחנות האונליין של MOI וליהנות גם שם מאסתטיקה ייחודית ותכנים נוספים לאורח חיים סקנדינבי. לפרטים ותמונות אפשר להיכנס גם לאינסטגרם ולפייסבוק. MOI MOI לכם.

צילום: צילום: יח''צ