תעשו חשבון: רחלי נצוביץ' היא בודקת השכר שאתם צריכים

אם קיבלתם ביקורת מטעם משרד העבודה או אם אתם מעסיקים או שכירים הצריכים שירות בנושא שכר, אתם חייבים בודק שכר מוסמך איתכם

מוגש מטעם: Exact Payroll

עולם דיני העבודה הינו תחום רחב ומורכב, וכדי להתמצא בדיני העבודה, נדרשים ידע נרחב ומיומנות רבה. עובדים רבים בישראל יודעים שחוקי העבודה השונים, לא פעם מופרים על ידי המעסיקים בצורה כזאת או אחרת. משום כך, לפני עשור עבר "החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, התשע"ב 2011", אשר מאפשר למשרד העבודה לערוך ביקורות יזומות אצל מעסיקים, כדי לוודא שהמעסיקים אכן מצייתים לחוקי העבודה השונים, אחרת הם חשופים לסנקציות כספיות גבוהות, שיכולות להתחיל מעשרות-אלפים ועד למיליוני שקלים, וחשופים כן לתביעות אזרחיות של עובדים, המוגשות בנוסף לסנקציות הכספיות מטעם משרד העבודה.

החוקים הרבים בדיני העבודה והחוק להגברת האכיפה הנ"ל, נוצרו על מנת להבטיח את התמורות והזכויות של העובדים, שנועדו לאזן את פערי הכוחות בין מעסיקים לעובדיהם ולהיפך. אולם עדיין, התחום מורכב, וקיימות שאלות רבות: מה עובדים יכולים לעשות כאשר נפגעות זכויותיהם בעבודה? האם להגיש תביעה בגין הפרת זכויותיהם בבית הדין לעבודה? האם וכיצד להגיש תלונה למשרד העבודה? מה מעסיקים יכולים לעשות כדי להימנע ממצבים אלו? כיצד להימנע מסנקציות כספיות גבוהות? ואיך להימנע מתביעות אזרחיות מעובדיהם? אם אתם רוצים לבדוק את הזכויות שלכם, משני צידו של המטבע, הבחירה הכי טובה שלכם, תהיה להתייעץ עם בודקת השכר רחלי נצוביץ'.

מאחורי המספרים

רחלי נצוביץ' הינה חשבת שכר בכירה ובודקת שכר מוסמכת בעלת ותק רב. "סמכויותיו של בודק שכר מוסמך הינן ייחודיות", מדגישה נצוביץ'. "אם למשל מגיעה ביקורת משרד העבודה, ונמצאו ליקויים בביקורת, הדרישה  הראשונה שמשרד העבודה דורש מן המעסיק הינה התקשרות מול בודק שכר מוסמך. תפקידו של בודק השכר המוסמך, הוא לערוך ביקורת נוספת, אשר מפרטת רשימה של ליקויים ותיקונים, הן תיקונים רטרואקטיביים שהמעסיק ביצע, והן תיקונים עתידיים שעל המעסיק לבצע. בודק השכר יגיש "אישור בודק שכר", שיראה שההפרות שהיו (אם היו), תוקנו מצד המעסיק. גם רואי חשבון וגם עורכי דין מתוקף תפקידם והסמכתם, לא רשאים לבצע את הבדיקה הזאת, אלא רק בודק שכר שהוסמך לכך".

צילום: צילום: לילי צישנבסקי

"אולם גם ללא קשר לביקורת ממשרד העבודה", מפרטת נצוביץ', "כי לא מעט מעסיקים זקוקים לשירותיו של בודק שכר מוסמך. בכלל תחומי העסקה ובפרט בתחומי העסקה קבלנית (השמירה, האבטחה, הניקיון וההסעדה), כפופים לביקורות תקופתיות, על מנת לוודא שהם לא מפירים את הזכויות של העובדים שלהם, שלרוב נחשבים לעובדים חלשים. הדגש בחוק מטיל בתנאים מסוימים, אחריות גם על מזמין השירות של החברה הקבלנית ולא רק על החברה הקבלנית עצמה. כלומר עסק שנעזר בשירותיה של חברה קבלנית (בתחומי ניקיון, אבטחה והסעדה) צריך לוודא שהחברה הקבלנית שלו שומרת על הזכויות המנויות בחוק, אחרת הוא יהיה חשוף בעצמו לעיצומים כספיים, ואף במצבים מסוימים לתביעות אזרחיות מצד העובדים בחברה הקבלנית".

פיקוח תעסוקה בתקופת הקורונה

רחלי מספקת שירותי חשבות שכר ובדיקות שכר למגוון ענפי העסקה השונים בארץ, בין אם מדובר במעסיקים, או עורכי דין הזקוקים לחוות דעת מומחה לצורך הגשתה לבית הדין לעבודה, או חברות קבלניות, או עובדים שפשוט רוצים לבדוק שזכויותיהם מתקיימות במלואן חודש בחודשו. מקריאת הביקורות ברשת, עולה כי רחלי בעלת ידע נרחב, מקצועית, יסודית, אדיבה, סבלנית, משרה ביטחון ומעל הכל אמינה, תכונות חשובות בתפקיד מסוג זה.

צילום: צילום: Canva

"הציות לנורמות בדיני העבודה בישראל אינו מיטבי", משקפת נצוביץ'. "מעמד העובדים בשנים האחרונות השתנה. לכן נוספים כל הזמן חוקי מגן (חוקים קוגנטיים) כלומר, שלא ניתן להתנות עליהם לרעת העובד, אולם לא כולם מחלחלים לכדי קביעת נורמות חזקות בשטח. ניתן לראות זאת, למשל בנושא של שעות נוספות בשכר חודשי ("גלובלי"), שמראש מתעלם מכמות השעות שמבוצעות בפועל ע"י העובד. לדוגמה, מצב שבו שעות נוספות חודשיות שאינן משתנות מחודש לחודש, דינן בהפרשות פנסיוניות משתנה מהותית, באם השעות הנוספות מבוצעות בפועל או לא. חוסר פירוט בהצגת שעות נוספות חודשיות, נאסר מספר פעמים בבתי הדין לעבודה, ברישום כללי בתלושי השכר מחויב בפירוט שעות העבודה בפועל של העובד, אולם מעסיקים רבים בישראל עדיין בוחרים לנהוג כך".

"תקופת הקורונה יצרה טלטלה גם בשוק העבודה, מבחינות רבות. למשל, מעסיקים דרשו מעובדים לצאת לחל"ת ולעובדים הייתה "זכות" לבחור להסכים לצאת לחל"ת, או לסרב ולהיחשב 'כמתפטר בדין מפוטר'. הטלטלה בשוק העבודה פגעה קשות בהיצע המשרות, ולכן עובדים רבים בחרו לקבל פגיעה בתנאי שכרם, במקום להיות מפוטרים ונטולי שכר בכלל (ותלויי גמלה מביטוח לאומי). משום כך, מעסיקים רבים ניצלו את משבר הקורונה, כדי לשנות את המאזן בינם לבין העובדים, ולהביא לחיסכון בעלויות השכר והזכויות של עובדיהם. כמו כן, חלק מן המעסיקים פיטרו עובדים לאלתר במהלך משבר הקורונה, ללא הליך שימוע כדין, מה שכמובן יכול להקנות לעובד זכות לתביעת ביטול פיטוריו ואף פיצוי כספי".

תחום נוסף שנידון עליו בתקופת משבר הקורונה בהוצאת העובדים לחל"ת, הינו הכיסוי הפנסיוני, המעסיקים אינם היו מחויבים בהמשך תשלומים סדירים לפוליסות העובדים (ביטוח מנהלים, קרן פנסיה, קרן השתלמות וכו'), דבר אשר הקנה פגיעה מהותית בעתידם של העובדים (בפוליסות שבחברות הביטוח). אי לכך, חלה על המעסיק החובה ליידע את העובדים לדאוג לעצמם להסדר הפקדה או הפרשה מינימלי חודשי רציף, על מנת שלא יפגע עתידם הפנסיוני."

רחל נצוביץ' נותנת שירותי חשבות שכר, אישורי בודק שכר למשרד העבודה, חוות דעת מומחה לעורכי דין ובתי משפט, בדיקות שכר לחברות, מעסיקים ועובדים 

ניתן להתרשם:

פייסבוק 

כרטיס הביקור הדיגיטלי 

מאתר הבית

או להתקשר לטלפון 054-217-1716