וידויו של סוחר מניות 'אלגוריתמי' מוול סטריט

"אחרי 21 שנה בשוק ההון יש לי את תוכנת המסחר האוטומטית המכה כל בית השקעות, ובגדול"

זמן צפייה: 09:29

אומרים שכולם יכולים להרוויח בשוק ההון. במילה אחת – נכון, בשתי מילים – לא תמיד. המציאות כיום היא שמקצועני המסחר בשוק גורפים באופן שיטתי את הכסף מהחובבנים, מהסוחרים הקטנים ומהסוחרים הפרטיים. למרות כל הידע שנצבר על מסחר בשוק, ולמרות שהיום נוח יותר מתמיד לסחור במניות במסחר תוך יומי ובאופן עצמאי, רבים נכנסים לזירה הזאת אולם בפועל תשעה מתוך עשרה סוחרים מפסידים כסף במסחר הידני.

את הבעיה הזו ביקשו לפתור בחברת אלגואין (Algoin) שפיתחה פלטפורמת מסחר הפועלת בצורה אוטומטית באמצעות אלגוריתם Algo-Trading. כך אין צורך להשקיע שעות רבות במסחר ידני, שעל פי רוב יסתיים בהפסדים ומפח נפש. התוכנה של אלגואין פועלת בצורה אוטונומית, ולמעשה ללא התערבות מצד הסוחר העצמאי מלבד דקה ביום לצורך פתיחת התוכנה.

מסחר אלגוריתמי בשוק ההון מבוסס על סחר בו הוראות הקניה והמכירה של ני"ע לא נעשות על ידי בן-אדם בשר ודם, אלא על ידי מערכת אוטומטית שלומדת את השוק ומורכבת מאינספור הגדרות שונות המתאימות למצבים שונים שמתרחשים בזמן אמת. המערכת משקללת פרמטרים שונים כמו תנודתיות, תזמון, מחיר, סחירות ועוד, ויודעת כיצד לתרגם אותם לכדי רווחים משמעותיים באמצעות המסחר האלגוריתמי.

מאחר והמסחר בשוק ההון מתבסס על כמויות אדירות של מידע והבנה, לסוחר העצמאי אין יכולת ריאלית להקיף את כולו. לעומת זאת, מסחר על בסיס אלגוריתם מתוכנת להקיף סדרי גודל כאלו, ולכן יכול להגיב בזמן אמת למתרחש. במונחים פיננסיים – כשיודעים ממש בהתחלה אם השוק אופטימי או פאסימי מייצרים יתרון משמעותי בשוק על פני הסוחרים הידניים.

יורם ברזני, מנכ"ל חברת אלגואין, מציע גם לאנשים פרטיים להנות מהיתרון של סוחרים מקצועיים הפועלים בשוק באופן אוטומטי וזאת באמצעות סדנה מיוחדת למסחר אלגוריתמי שבמסגרתה מקבלים רישיון שימוש בתוכנה. "המטרה של הסדנה היא ללמד את הסוחרים כיצד להשתמש בתוכנת אלגואין. במקום לבזבז שעות על גבי שעות, מי שעושה אצלנו את הסדנה מקבל תוכנה ומסוף למסחר אצלו בבית. לאחר שהוא הגדיר את המערכת בהתאם לצרכיו ולהעדפות הסיכון שלו, הוא לא צריך לגעת בה מלבד דקה אחת ביום. המערכת פועלת בצורה אוטונומית בהתאם להעדפות שלו, ומייצרת עבורו תשואה מבלי התערבותו. אפשר לנוח, לעבוד או ללכת לישון ועדיין להרוויח כסף", אמר יורם.

כל אחד יכול!

אין שום צורך בידע קודם או מידע על שוק ההון. כל מה שצריך הוא ידע בסיסי מאוד באנגלית ולדעת לגלוש באינטרנט. "אנחנו מלמדים את המונחים שצריך להכיר ומלווים את כל התלמידים שלנו כך שיוכלו לייצר לעצמם תשואה. הכלי הזה מתאים גם לסוחרים גדולים של מאות אלפי דולרים, אבל גם למשקיעים קטנים שרוצים לסחור בסכומים של אלפי דולרים בודדים".

מהו ההבדל בין סוחר ידני לאוטומטי?

"מדובר בהבדל של שמיים וארץ. אנשים שסוחרים בעצמם מתעוררים בבוקר וצריכים לקבל החלטות קריטיות. הם יושבים מול המחשב במשך שעות, ומנסים בזמן קצר להרוויח כמה שיותר כסף, כשבמציאות הם נלחמים נגד מכונות שתופסות היום סדר גודל של 80 אחוזים מהשוק. זאת הסיבה שלטווח הארוך אין להם שום סיכוי לייצר רווחים וזה פשוט לא כוחות. ממש כמו "כחול עמוק", אותו "מחשב על" שניצח בשחמט את גארי קספרוב שהיה אלוף העולם. לעומתם, אנשים שסוחרים ב"אלגו טריידינג" מתעוררים בבוקר, וכל מה שהם צריכים לעשות זה להכניס שם משתמש וסיסמה, ולתת למכונה לסחור עבורם - בזמן שהאסטרטגיה שהם צריכים מוגדרת כבר במערכת המסחר, וכל מה שנשאר להם לעשות זה לנצח יחד עם הרובוטים".

 

אתר והרשמה לסדנה

סרטוני הדרכה

פייסבוק

טלפון: 054-4770022