רואה החשבון דודי נגר על תחום המיסוי לאחר משבר הקורונה

משבר הקורונה הביא איתו שינויים בתחומים רבים. הזמנו לאולפן את רואה החשבון דודי נגר כדי לשמוע ממנו על כל מה שחשוב לדעת בתחום המיסוי בעולם שלאחר המשבר

זמן צפייה: 07:53

מהם השינויים והתמורות שחלו בתחום המיסים בתקופת הקורונה?

"הקורונה הביאה איתה משבר כלכלי עמוק מאוד להמוני עסקים בישראל, משבר שהמדינה לא ידעה כמותו מאז קום המדינה. המדינה מצידה יצאה במספר תוכניות סיוע לעסקים, שכירים בעלי שליטה וחברות. חלק מהתוכניות כבר חלף זמנן, אולם עדיין נותרו מספר תוכניות שניתן להגיש בקשה למענק בגינן". 

מה לגבי החזר הוצאות לעובדים שכירים בזמן הקורונה?

"בזמן תקופת הקורונה הרבה מעסקים נאלצו להעסיק את העובדים מבתיהם, גם בגלל הסגרים וגם בגלל שעובדים נאלצו להיות בבידוד. עולה השאלה מה קורה עם ההוצאות שחלו על אותם עובדים שעבדו מהבית; צריכת חשמל, הוצאות ריהוט ומשרד. לטעמי אלו הוצאות המהוות חלק בייצור הכנסה, וכך גם על פי פקודת מס הכנה. לכן זה הוצאות שניתן לדרוש מהמעסיק להכיר בהן".

בתקופה האחרונה חל גידול משמעותי בהשקעות במטבעות וירטואליים, האם קיים מיסוי על רכישה ומכירה של המטבעות?

"מדובר בתחום לוהט בשנתיים האחרונות, מטבע הביטקוין לדוגמה הגיע לשווי של $60,000 למטבע. ומס הכנה נתן מענה לנושא הזה ואמר שמכירה של מטבע כזה נחשבת כרווח הון שישולם עליו 25% מס. כמו כן, מיסוי של סוחרים וכורים של המטבעות, שם הפעילות מגיעה לכדי עסק, ניתן באופן אינדיבידואלי ותלוי באופן ובתדירות של הפעילות".

האם תוכל לתת דוגמאות של תכנוני מס לגיטימיים שיכולים לחסוך לחברות את תשלום המס ?

"יש את הנושא של חברה משפחתית, חברה שבעלי המניות שלה הם קרובי משפחה ולמעשה יש אדם אחד מייצג שמחזיק במרבית האחוזים בחברה וכל ההכנסות של החברה מיוחסות אליו. כאשר אותו בעל מניות מחזיק בכמה חברות - חלקן מרוויחות וחלקן מפסידות, כדאי להקים חברה משפחתית אליה הכל יתנקז ואז ניתן לבצע קיזוזים בין החברות ולנצל את הטבת המס.
נושא נוסף הוא החזרות שכר דירה מנכסים, הממוסות בקבלת התשלום, ולכן במקרים שיש הפסדים עסקיים בשנת מס מסוימת, אעדיף לקבל את שכר הדירה לשנים הבאות מראש, ולקזז את ההפסד מול הכנסות על שכר דירה".

מה הן הוצאות עודפות בעסק ומה נחשב כהוצאה עודפת לצרכי מס?

"כל ההוצאות שאינן מוכרות לצרכי המס הן הוצאות עודפות. תקנות מס הכנסה מתירות למשל הכרה בעד 80% בהוצאות כיבוד בעסק, ולכן ה-20% הנותרים ייחשבו כהוצאות עודפות. ביגוד למשל זה הוצאה שתלויה בסוג העסק; עורכי דין למשל או זמרים משתמשים בביגוד ככלי עבודה, ולכן עבורם זו נחשבת הוצאות מותרות בניקוי. מעבר לזה, הרבה הוצאות אחרות נחשבות הוצאות עודפות, הנדרשות בתשלום של מקדמת מס של 45%".

באילו מקרים כדאי לעוסק מורשה להפוך לחברה בע''מ?

"אפשר לחלק את התשובה לכמה נושאים רלוונטיים: מבחינה משפטית, חברה בע"מ היא ישות משפטית נפרדת בפני עצמה, ובמקרים בהם חברה נקלעת לקשיים, נושי החברה לא יכולים לפנות לבעל המניות אלא החברה היא שחשופה לסיכון. 

יש את נושא המיסוי, ברמות הכנסה גבוהות עדיף לנו לשקול את המעבר לחברה בע"מ מהסיבה שככזו, היא ממוסה ב-23% ועצמאי ממוסה בשיעורי מס שולי כמו עובד שכיר, שם רמות המס השולי יכולות להגיע ל-50% מס, ולכן ברמות הגבוהות אנחנו נשקול את הנושא למעבר של חברה בע"מ".  

דווקא בתקופה זו מתחדדת החשיבות של ליווי צמוד של רואה חשבון מקצועי לעסק שלכם. עם הליווי של רואה החשבון דודי נגר תהיו בטוחים שהעסק שלכם בידיים טובות.

 

אתר

טלפון: 052-6001951