SHOETZ | שוטז - נעליים בעיצוב אישי

אנחנו תמיד אוהבים למצוא את אנשי האמנות הכי מיוחדים, כאלה שיודעים לחשוב מחוץ לקופסא ולהציג לראווה יצירות שרק לאחר מכן אנו תופסים את הראש ואומרים לעצמנו "איך לא חשבו על כך קודם?" - צוקית שובל מחברת shoetz היא אחת מהן

זמן צפייה: 04:04

מוגש מטעם: צוקית שובל

אחת מאותם אמנים ייחודים היא צוקית שובל, ציירת מחוננת שנכנסה לתודעה בשנה האחרונה, בזכות היכולת שלה לצייר על כל חומר אפשרי, החל מנעליים, דרך בדים ועד חומרי עץ.

מפיקה חברת המערכת פגשה ושוחחה עם צוקית, על מנת לגלות יותר על הראש היצירתי שלה, על כך ועוד בכתבה הבאה.

צוקית שובל – אף פעם לא מאוחר להגשים את הכישרון

 צוקית שובל, בת 29 מחדרה, נהגה לצייר מאז שלמדה להחזיק עיפרון בידה.

עד היום היא שומרת בביתה ציורים ואיורים שנהגה לקשקש על מחברות הלימודים לאורך השנים, ולמרות שהסביבה הקרובה לה תמיד דחפה אותה לעשות משהו עם הכישרון המולד, היא מעולם לא חשבה לקחת זאת לנקודה מקצועית, עד אשר הגיעה משבר הקורונה, על כך היא סיפרה:

"כל החיים נהגתי לצייר בשביל הנפש והכיף שלי, בלי לחשוב על האפשרות להפוך זאת לעניין מקצועי לכל דבר, אבל, כפי שקרה לרבים אחרים בשנה האחרונה, גם מבחינתי שנת הקורונה היתה הזדמנות טובה להביט אל תוך עצמי ולשאול מה באמת אני רוצה לעשות בחיים, והתשובה היתה חד משמעית - לצייר".

shoetz - נעליים בעיצוב אישי
shoetz - נעליים בעיצוב אישי | צילום: נועם שובל

shoetz - נעליים בעיצוב אישי
shoetz - נעליים בעיצוב אישי | צילום: נועם שובל

צוקית שובל – לצייר מחוץ לקופסא

צוקית סיפרה לי כי באחת מאספות ההורים בבית הספר, כאשר אמא שלה ניגשה לשוחח עם המורה ולשמוע כיצד היא לומדת ומה עושה בזמן השיעורים, המורה לא אמרה דבר, אלא הראתה לה את "יצירת האומנות" האחרונה של הבת שלה.

את שולחן בית הספר לידו ישבה, צוקית קישטה בעשרות ציורים שונים, ועל מנת לשמור על אלו, דאגה לניילן את השולחן.

"תמיד הייתי בן אדם שמחפש לעשות דברים ייחודים, ודרך הציור יכולתי לעשות זאת לא פעם ולא פעמיים.

בזמן שכולם ציירו על דפים, אני חיפשתי לצייר גם על כל דבר אפשרי מסביב. את הדבר הזה בדיוק בחרתי להביא היום אל קהל הלקוחות שלי", הוסיפה צוקית על מהות העסק אותו הקימה בשנה האחרונה, SHOETZ"".

SHOETZ – המתנה המושלמת

" SHOETZ הוא עסק שבו אני מציגה את היכולת שלי לצייר על כל דבר שנקלע בדרכי, נעליים, בגדים, שולחנות, קירות, ארנקים, פשוט כל דבר.

על מנת לעשות זאת כמו שצריך, חקרתי לעומק, למדתי ועשיתי ניסויים, כיצד ניתן להתאים כל חומר איתו ניתן לצייר, כך שהתוצאה תהיה בולטת, יפה ותחזיק מעמד.

למשל, אם מדובר בציור על בדים, בדקתי כיצד כל בד מגיב לכביסות לאורך זמן, כך שהצבע לא ידהה.

בין היתר אני עובדת עם חומרים על בסיס אקריל שמותאמים לצביעה על חומרים של עור, קנבס, בדים, כמו כן אני דואגת לשים הרבה שכבות של חומרי ציפוי, כאלו שימנעו חדירה של נוזלים ושריטות כדי לשמר את היצירה", סיפרה צוקית על העסק יוצא הדופן שהקימה.

בחנות המקוונות של SHOETZ, ניתן לראות ולהתרשם מכל האפשרויות השונות שצוקית מציירת עליהם.

לא יכולתי שלא לשאול את השאלה המתבקשת, האם היא לא מפחדת כי היצירה שלא תאבד מערכה ומהיפוי שלה תוך כדי שימוש, נניח בכל הנוגע לציור על נעליים בעור, היא חייכה והשיבה:

"בסופו של יום, האינטרס שלי כי היצירה תישמר כמו שצריך, גדול יותר מאשר הלקוחות שלי, כי אני זו שמשקיעה את הזמן, את הראש והדמיון, אז עושה הכל על מנת שכל ציור ישמור על עצמו לאורך תקופה ארוכה".

3sx Zq
צילום: נועם שובל

4wwukw

צוקית שובל – השפעות אמנותיות

למרות שכבר ביצעה עבודות ציור על קירות גדולים, הקו שמאפיין את עיקר היצירות של צוקית הם ציורים קטנים, על המקומות והאנשים מהם שואבת רעיונות היא סיפרה:

"מאחר ורוב העבודות שלי הן עבודות אישיות, אני שואבת את מרבית הרעיונות שלי משיח עם הלקוחות עצמם.

למשל, במידה ובעל מבקש להפתיע את אשתו עם מתנת יום הולדת ייחודית, אני מנסה לדלות את כל הפרטים הכי קטנים שהוא יכול לספר לי, על מנת להפוך את הציור לסיפור של ממש ולהגיע למתנה המושלמת.

למען האמת, המחשבה והמאמץ לגלות את הפרטים החשובים, גדולים יותר מאשר הציור עצמו, אבל אני אוהבת את התהליך הזה, הוא מרתק בעיניי.

לא פעם אני לומדת המון מהלקוחות שלי בלי קשר לציור שאני מכינה עבורם, כי כל בן אדם מגיע עם דעה מגובשת משלו על כל נושא שבעולם, וזה מפתח לי את הדמיון, כי ביחד עם המוח המשוגע שלי, אני מגיעה למחוזות שלא הייתי יכולה להגיע אליהם בעצמי".

SHOETZ – תוכניות לעתיד

לפני סיום הפגישה, שאלתי את צוקית לאן ממשיכים הלאה, היא חייכה ואמרה:

"השלב הבא כולל בתוכו כמה דברים, הראשון, אני רוצה לצייר גם על מכוניות, והרעיונות שיש לי בראש הולכים לשגע את הנהגים.

מעבר לזה, יש לי תוכניות להקים קורס לאמנים, כאלו שחיים ונושמים את עולם הציור.

בקורס הזה אני אלמד את טכניקות הציור שלי, כיצד למרוח את החומרים בצורה נכונה, איך לקבל תוצר מדויק, היכן ניתן לצייר ועל מה לא, איך משמרים את היצירה לטווח ארוך ועוד.

צוקית שובל – יצירת קשר

היתה לי פגישה יוצאת דופן עם ציירת מיוחדת, אמנית חכמה שעוד תגיע רחוק בזכות ראש משוגע שלא יודע גבולות.

על המשך פועלה של צוקית שובל אני אמשיך לעקוב ולדווח, ועד אז, מי שמבקש לעצמו למצוא מתנה לא רגילה, מוזמן לקפוץ אל החנות שלה ולהתרשם בעצמו: https://shoetz.online/

טלפון: 050-302-9357

פייסבוק

אינסטגרם

טיק טוק