אורי לפיד האקטואר שיבדוק את הפנסיה, והסכומים העתידיים שאתם אמורים לקבל

אורי לפיד - אקטואר ורואה חשבון מוסמך, נותן מענה לדבר שאתם אולי לא יודעים שאתם בכלל צריכים. הגיע הזמן לעשות סדר בזכויות המגיעות לכם, כדי שלא תפסידו עשרות אלפי שקלים ואפילו יותר

אורי לפיד בצילומי תדמית

מוגש מטעם : אורי לפיד-אקטואר ורואה חשבון

האם אתם בטוחים כי המעסיק מפריש בצורה נכונה וכחוק את הכספים המגיעים לכם לקרנות הפנסיה? האם אתם משוכנעים שחלוקת הנכסים ביניכם לבין בני הזוג שלכם במקרה של גירושין, לא עלינו, מבוצעת בצורה מדויקת?
אורי לפיד, אקטואר מוסמך מטעם אגודת האקטוארים בישראל (F.IL.A.A), רואה חשבון מוסמך (CPA), מנהל סיכונים וחבר באגודת מנהלי הסיכונים הבינלאומית (CERA), מומחה מהשורה הראשונה בתחומו בארץ ובעולם, עושה סדר ומסביר בצורה מקצועית וברורה, מדוע האותיות הקטנות כל כך חשובות, ואיך השילוב של רואה חשבון ואקטואר מוסמך, יכול לתת לכם ביטחון לעתיד, ואף לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים או יותר.

מהי החשיבות של אקטואר מוסמך?

כדי להבין את החשיבות של אקטואר מוסמך, וכיצד הוא יכול לעזור לכם לחסוך בזמן, כסף ולכלכל נכון את צעדיכם העתידיים ואת ניהול הסיכונים, כדאי להכיר מקרוב את מקצוע האקטואריה. לפי אגודת האקטוארים הישראלית, מדובר במדע העושה שימוש בטכניקות מתמטיות, לפתרון בעיות כלכליות וחברתיות, המשלבות מצבי אי ודאות. קיימים כיום 3 סוגי אקטוארים: אקטואר ביטוח חיים, אקטואר ביטוח כללי ואקטואר פנסיה. האקטוארים אחראים לקביעת תעריפי ביטוח, תכנון תנאי הפנסיה, הכנת מאזנים וחיזוי מצבים כלכליים.

"אקטואר במעמד מוסמך מטעם אגודת האקטוארים הישראלית עובר מסלול הכשרה אינטנסיבי, יסודי ומעמיק, שבסופו מקבל הכרה בינלאומית על ידי אגודות אקטוארים רבות ברחבי העולם!", מסביר לפיד ומפרט את התנאים הקשיחים לקבלת מעמד של אקטואר מוסמך: "המסלול כולל שנים של בחינות, ופרקטיקה בתפקידים שונים בשוק הפנסיה והביטוח ועוד. לצורך קבלת חוות דעת אקטוארית, חשוב ביותר לשכור את שירותיו של אקטואר מיומן ומנוסה וכמובן מוסמך, מטעם אגודת האקטוארים.

"חשוב לי להסביר את החשיבות של קבלת הסמכה למקצוע האקטואר וכי לא כל רואה חשבון יכול לתת מענה מסוג זה", מסכם לפיד.

צילום: צילום :

כיצד ניתן לפתור בעיות במצב של אי ודאות?

"למעשה, האקטואר פותר בעיות הכוללות מצבי אי ודאות, על בסיס מחקרים שעוסקים בתחזיות כלכליות, נתונים סטטיסטיים ודמוגרפיים, כדוגמת שיעורי תמותה צפויים בעתיד, הריביות הצפויות בשוק, מצבו של העמית או החברה ועוד", מסביר לפיד ומדגיש מדוע חשוב כל כך מענה של רואה חשבון שהוא גם אקטואר מוסמך: "רואה חשבון אחראי על עריכת הדוחות הכספיים, אשר בחברות ביטוח, מבוססים על חישובים אקטואריים. לכן, השילוב של רואה חשבון ואקטואר, טומן בחובו ערך מוסף רב".

"מעבר לכך, אקטואר המבצע הערכות שווי של עסקים נדרש להבנה מעמיקה בעולם החשבונאות, ולכן יכול ליהנות מהניסיון וההכשרה שרכש, מעצם היותו רואה חשבון. בשילוב כלים טכנולוגיים מתקדמים יכול האקטואר לחזות קדימה את הרווחיים העתידים, כולל את ריבית ההיוון העתידית ואת שיעור הגידול הצפוי בתזרימי ההכנסות וההוצאות".

אורי לפיד - שנים של ניסיון ורזומה עשיר

בנוסף להיותו רואה חשבון ואקטואר מוסמך, מביא איתו לפיד רזומה מפואר וניסיון רב שנים בתחום. הוא התחיל את דרכו כבוגר אוניברסיטת חיפה, בעל תואר ראשון (B.A) בכלכלה וחשבונאות בהצטיינות. אחרי לימודי תואר שני (M.A) בסטטיסטיקה ואקטואריה, החל את מסלול לאקטואר מוסמך. לפני שהקים משרד לייעוץ אקטוארי ופיננסי, מילא בהצלחה תפקידים בכירים בשוק הפנסיה והביטוח בישראל, כולל כהונה כאקטואר הראשי של קרנות הפנסיה של חברת 'כלל' ואקטואר ממונה ונושא משרה בקרנות, בהתאם להוראות משרד האוצר.
לאחרונה כיהן לפיד כראש צוות היגוי בתחום פנסיה של ועדת הקורונה מטעם אגודת האקטוארים הישראלית, אשר דנה בהתמודדות עם השלכות משבר הקורונה על שוק הפנסיה בישר

צילום: צילום : יח''צ

כל הפתרונות והיתרונות במשרד של אורי לפיד, ועם ערך מוסף

בישראל ישנם פחות מ- 200 אקטוארים מוסמכים, אבל אין אחד כמו אורי לפיד, עם כל היתרונות שהוא מציע:

  • שימוש בפתרונות טכנולוגיים מתקדמים, תוך שילוב הידע המקצועי והניסיון שצבר עם השנים.
  • שימת דגש רב על התקשורת עם הלקוח, החל מהשלב הראשוני של בירור הצורך ובניית תהליך עבודה, ועד לתרגום העבודה האקטוארית המורכבת לפרקטיקה.
  • מחירים הוגנים.
  • יעילות העבודה. חוות הדעת מבוצעות בלוחות זמנים קצרים, תוך מתן משקל לצורך הלקוח, ללא התפשרות על איכות ודיוק העבודה.

מה כוללים שירותי המשרד?

  • בדיקת פנסיה. חישוב נזקים בגין רכישת כיסוי ביטוחי שגוי בקרן פנסיה, בדיקת נכונות גובה פנסיה זקנה, נכות או שארים ובדיקת זכויות מול התקנון.
  • איזון משאבים. גירושין הם דוגמה למצב בו תחשיב אקטוארי יכול לתת מענה נכון ומקצועי. חישוב אקטוארי מדויק, הבנה במדיניות המיסוי ובתקנות הפנסיה חשובים מאוד במקרים של חלוקת נכסים והתחייבויות בין בני זוג שהתגרשו, כגון: חסכון פנסיוני, קופות תגמולים וקרנות, נכסי קריירה, מוניטין, הערכות שווי עסקים ומענקי פרישה.
  • נזקי גוף והפסדי השתכרות. מתן חוות דעת אקטואריות בעניין היוון קצבאות המשתלמות מגופים שונים, היוון הפסדים עקב אובדן השתכרות עתידי וחישוב הפסדי פנסיה.
  • זכויות עובדים. חישוב הפסדי שכר והפסדי פנסיה, חישוב נזק כתוצאה ממעבר מפנסיה תקציבית או ותיקה לפנסיה חדשה, הפסדי פנסיה כתוצאה מאובדן הפרשות או כיסוי ביטוחי, היוון תשלומים מקרן פנסיה ובדיקת כדאיות פרישה מוקדמת.
  • ייעוץ בפרישה. תכנון פרישה נכון, חישוב אופטימלי של פטור ממס בפרישה, נוסחת הקיזוז וקיבוע זכויות.

 

מתגרשים? אל תוותרו על החלק שלכם

אחד מהשירותים הניתנים על ידי לפיד הינו עריכת איזון משאבים בין בני זוג שהתגרשו.
"אולי זה לא נשמע אינטואיטיבי, אבל אקטואר מנוסה יכול לחסוך הרבה מאוד כסף בשלב הלא נעים הזה של חייכם. במקרה של גירושין, לרוב נדרשת חלוקה של הנכסים (וההתחייבויות) שנצברו עם השנים בין בני הזוג, וכאן בדיוק נכנס האקטואר. חשיבות האקטואר עולה במיוחד כשמדובר בנכסים 'עתידיים', כמו חסכונות פנסיוניים, עסקים ואפילו נכסי קריירה (כן, כן, יש דבר כזה)", מסביר לפיד.
"השינוי הקטן ביותר באחת מההנחות האקטואריות בתחשיבים, יכול להשפיע משמעותית על חלוקת הרכוש ולהביא לקיפוח אחד מהצדדים. לכן חשוב מאוד לבחור באקטואר איזון משאבים מנוסה ומיומן, בעל היכרות עם הפרקטיקה."

חשיבות הבדיקה, לקבלת כל הזכויות והתגמולים המגיעים לכם

לפיד מספר כי הוא מקבל לא מעט פניות של לקוחות שקיבלו חוות דעת שכללו טעויות בעלות ערך כספי רב. "דוגמה לכך, הוא דו"ח איזון משאבים שבדקתי שהתבסס על לוח תמותה ישן ולא עדכני. חוות הדעת הנגדית שסיפקתי, המבוססת על לוחות תמותה משופרים, השפיעה דרמטית על התוצאות. דוגמה נוספת היא בדיקה שערכתי לגבי חוסר בהפרשות לקרן הפנסיה מצד המעסיק, כיוון שאלה הופרשו רק על חלק מהשכר. לאחר בדיקה גיליתי כי סכום הנזק לכספי התגמולים שנצברו בעקבות החוסר בהפרשות, הגיע ליותר מ-100 אלף ₪". לפיד גם מדגיש כי חוות הדעת האקטואריות שהוא עורך, תקפות בבית משפט.

אורי לפיד – ההמלצה שלנו!

בנוסף לשירותים שהוא מציע והיותו בעל ניסיון עשיר מעביר אורי לפיד הרצאות והדרכות בנושאים מגוונים בעולם האקטואריה, בין היתר בנושאי פנסיה, נזיקין, איזון משאבים ועוד.
פגישת ייעוץ ראשונה, ללא עלות

 

פרטי יצירת קשר

טלפון ליצירת קשר: 03-6202922

אתר הבית

​דואר אלקטרוני: actuar.cpa@gmail.com

דף הפייסבוק של המשרד לחצו כאן

דף הלינקאדין של המשרד לחצו כאן