לוקחים משכנתא? אדם גרוסמן, מומחה משכנתאות, מימון ופיננסים, על כל מה שאתם חייבים לדעת

משכנתא היא העסקה הגדולה ביותר שרוב האנשים יבצעו בחייהם, ולכן חשוב מאוד להתייעץ עם גורם מקצועי בטרם לקיחתה. אדם גרוסמן, מומחה למשכנתאות ולמימון, מספר לנו על כל מה שכדאי לדעת בתחום

זמן צפייה: 13:04

מה מצב שוק הנדל''ן כיום?

״שוק הנדל״ן בפעילות בעצימות גבוהה ביותר היום; יש משכנתאות בסדר גודל של מעל שבעה מיליארד שקלים בחודש, יש הזדמנויות רבות לאנשים שרוצים להשקיע, יש נהירה של אנשים שחוזרים לשוק הנדל״ן ולכן הפעילות מאוד כדאית היום״. 

האם יש צפי לעליית מחירים בעתיד הקרוב?

״לדעתי יש צפי לעליית מחירים גבוהה יחסית, מכמה סיבות. ראשית, כאמור יש עצימות גבוהה של שוק הנדל״ן ויש הרבה אנשים שנכנסים לתוך התחום. שנית, יש ריבית מאוד זולה, אולי הזולה ביותר שהייתה אי פעם. בנוסף לזה, ישנה מגבלה חדשה של ריבית הפריים, שהוזילה קצת את המשכנתא ולכן נכנסות עוד משפחות לשוק. מעבר לזה, הורידו את המיסים למשקיעים על דירה שניה, שלישית וכן הלאה. לכל אלו יש להוסיף את הגידול הטבעי שקיים בישראל״.

האם זהו זמן טוב לקחת משכנתא?

״בהחלט, זה זמן מצוין. לא סתם יש נהירה של אנשים לתוך השוק. הריבית הכי זולה שהייתה אי פעם. האפשרויות והמסלולים גדלו, והנושא של השינוי של ריבית הפריים מכניס עוד אנשים ומהווה טריגר לעליית מחירים. מעבר לזה, יש אפשרות לחסוך המון כסף באמצעות יועץ מומחה. אצלי למשל, החיסכון הממוצע הוא מעל 100,000 ש״ח, אך הסכומים יכולים להגיע עד 800,000 ש״ח״.

מהו הערך המוסף שמעניק יועץ משכנתאות פרטי לעומת פקיד המשכנתאות שהבנק מציע?

״השוני הוא ב-180 מעלות. הפקיד בבנק הוא נציג הבנק, ותפקידו להשיג לבנק כמה שיותר רווח. לעומת זאת, תפקידו של יועץ משכנתאות או מומחה הוא לחסוך כמה שיותר ללקוח. החיסכון שמייצר מומחה למשכנתאות הוא עצום. צריך להבין שהבנקים, כמו כל עסק, רוצים להרוויח כמה שיותר כסף פר תיק. לכן, צריך ללכת למומחה שידע ליצור תמהיל נכון שיביא לכם את העסקה הזולה ביותר. התחרות ההולכת וגוברת בין הגופים הפיננסיים מאפשרת חיסכון ברמות שלא היו בעבר״. 

מהו ההבדל בין מומחה למשכנתאות לבין יועץ משכנתאות?

״מומחה למשכנתאות זה מישהו בכיר שניהל מוסד כספי, בנק או חברת ביטוח העוסקת במשכנתאות. לעומת זאת, יועץ משכנתאות עבר קורס כלשהו או עבד בבנק. יועצים יש רבים, אך מומחים למשכנתאות יש מעטים״.

האם בתור מי שניהל מוסד כספי למשכנתאות, אתה מגיע עם ניסיון מיוחד?

״אני הייתי מנכ״ל של מוסד כספי למשכנתאות במשך יותר מ-23 שנה, ועקב כך נתקלתי בהמון מקרים מיוחדים; מימון משכנתאות, מחיקת משכנתאות ועשיית משכנתאות, משכנתאות מורכבות, נדל״ן, שמאות ועד האספקט המשפטי. הניסיון הרב שיש לי מאפשר לי לעזור ללקוחות גם כאשר הם נתקלים בקושי, לפתור בעיות בין בעלי המקצוע לבין הבנקים והלקוחות״. 

כאחד שיזם חקיקה שאף התקבלה על ידי הממשלה, שעסק אפילו בייצוג הסקטור מול בנק ישראל, הכנסת ומשרד המשפטים האם אתה מביא משהו מיוחד לתחום הייעוץ?

״כן, אני גם מבין את התהליך מההתחלה ועד הסוף, לרבות שלב החקיקה. אני יודע איך מגייסים כסף, איך מקבלים כסף, גייסתי כספים ואגרות חוב. יש לי את כל הידע של כל התהליך מרמת מהאדם הפשוט ועד לשלב של חקיקה ושל משכנתאות מעוכבות, יש לי את כל הידע הזה כיוון שפשוט עסקתי בכל התחומים האלה ואני מאוד שמח שהשוק התקדם ויש תחרות בזכות יוזמות שעשיתי״. 

מהי הייחודיות שלך כמומחה למשכנתאות?

״כמו שציינתי, יש הרבה ידע מאחורי זה. אני בעצם מנגיש את המשכנתא לאנשים. אני הרבה פעמים מגיע לאנשים שרוצים לקחת משכנתא ובעצם מסביר להם איך השוק עובד, ומדוע אפשר לחסוך כל כך הרבה כסף. זה נראה לאנשים שבאחוזים בודדים קשה מאוד לחסוך כסף, אבל בגלל מבנה השוק ואיך שהוא בנוי, ניתן לחסוך המון כסף. אני מוביל את הלקוחות יד ביד כך שהם ידעו לאן הם הולכים, ולאחר מכן קל יותר לקחת את המשכנתא ולהבין את המושגים, מה כדאי לעשות ואיך לחסוך. לכן, מומלץ לקחת אנשים שבאמת מומחים בתחום ולא רק מי שקורא לעצמו יועץ כזה ואחר״. 

איך אתה מביא את המומחיות שלך לתועלת הלקוחות?

״אני מייצר הבנה אצל הלקוחות מצד אחד, מצד שני חוסך לאנשים הרבה כסף דרך הייעוץ. כך אני בעצם מייצר מצב שהתיק הוא ברור מאוד למוסדות כספיים, לבנקים, חברות הביטוח ולשאר הגופים. ברגע שיש שקיפות מלאה בתיק, באופן שמדבר את השפה של הגופים המאשרים, אני מייצר מצב בו קל לגופים השונים לאשר את הבקשה״. 

אם אתם לקראת לקיחת משכנתא, מומלץ שתעזרו בשירותיו של מומחה למשכנתאות על מנת להשיג את התנאים האופטימליים ביותר עבורכם. 

 

לאתר

טלפון: 054-2233-880‬‬