גם ממחזרים וגם תורמים במקום אחד!

הכירו את מתחם המיחזור המשפחתי של קבוצת עזריאלי בשיתוף ארגון פתחון לב בו ניתן לתרום ולמחזר פריטי לבוש ופסולת אלקטרונית, ובכך לשמור על הסביבה, ואם לא די בכך גם לתרום סלי מזון למשפחות נזקקות. לזה בדיוק מתכוונים שאומרים כלכלה מעגלית!

Qjrmzm
המיכליות שהוצבו במרכז עסקים עזריאלי חולון | צילום: קבוצת פרפל

לכל אחד מאיתנו יש פרטי לבוש, הנעלה או חפצים אלקטרונים ישנים כאלה ואחרים שאינם בשימוש. כחלק מ"פרויקט סביבה" של קבוצת עזריאלי בשיתוף ארגון פתחון לב, הציבור מוזמן למרכזי עזריאלי הנבחרים למחזר את הפריטים הישנים ולהפוך אותם לסלי מזון למשפחות פתחון לב – משפחות נזקקות.

בגדים ונעליים איכותיים יחולקו למקבלי הסיוע של ארגון פתחון לב, או לחילופין יועברו לחנויות 'בזאר מכל הלב' - מיזם של ארגון פתחון לב הכולל חנויות יד שניה המציעות שלל פריטים במחירים סמליים. בגדים ונעליים בלויים ייגזרו וישקלו במפעל המיחזור של פתחון לב, בו מועסקים אנשים עם מוגבלויות, אשר ייצרו מהבגדים סמרטוטים וימכרו לפי קילו לתעשייה, כאשר הכנסות אלה ישמשו לרכישת סלי מזון. פסולת אלקטרונית תועבר למפעל מיחזור ופתחון לב ידאגו  לטפל בדרך בטוחה ועל פי חוק. כלל ההכנסות ישמשו לרכישת סלי מזון למשפחות נזקקות.

במסגרת שיתוף הפעולה בין קבוצת עזריאלי לארגון פתחון לב, בחודש האחרון הוצבו מיכליות בחמישה מרכזי עזריאלי : תל אביב, שרונה, גבעתיים, מרכז עסקים חולון וראשונים בחניון של כל מרכז קיימים שלוש מיכליות המיועדות לביגוד, הנעלה ופסולת אלקטרונית (סוללות, מוצרי חשמל ביתיים ומוצרי חשמל זעירים).

קבוצת עזריאלי פועלת באמצעות "פרויקט סביבה" להפחתת האשפה להטמנה המיוצרת בנכסיה שהינם מרכזים מסחריים רבי שימושיים בכ-50% עד שנת 2025.

במסגרת פרויקט זה, כקבוצה הבונה ומנהלת מרחבי שהייה חווייתיים, המספקת ללקוחות חוויה ייחודית ושירותים חדשניים, נוחים ונגישים ושואפת להוות מודל לחברה הנושאת באחריות לסביבה ולקהילה, עזריאלי מספקים ללקוחותיהם את פתרון הקצה - תוך קידום "כלכלה מעגלית" התואמת לעקרון הפיתוח בר קיימא.

עופר ירום, סמנכ"ל שיווק ודיגיטל קבוצת עזריאלי: "אנו נרגשים וגאים לצאת לדרך עם שיתוף פעולה מבורך זה, יחד עם ארגון פתחון לב, אשר פועל מזה שנים רבות לשבור את מעגל העוני בישראל. פרויקט זה מתקיים כחלק מהערכים עליהם קבוצת עזריאלי מממשת את האחריות התאגידית שלה: הן תרומה לקהילה והן שמירה על הסביבה. הקבוצה מובילה ומקדמת תהליכים של אחריות תאגידית לכל אורך השנה באמצעות פרויקטים המפחיתים את טביעת הרגל האקולוגית בכל מרחבי השהייה החווייתיים של הקבוצה. אני מזמין את הקהל הרחב להשאיר פריטים לתרומה במכלים המיוחדים שהצבנו לתרומה, כלל ההכנסות ישמשו עבור סלי מזון למשפחות ארגון פתחון לב״.

בשנת 2017 הוקם בארגון פתחון לב פרויקט המיחזור החברתי הגדול בישראל בשיתוף חברת אג'נדות, שמטרתו לצמצם בזבוז משאבים בתעשייה על ידי ניצול מירבי של חומרי הגלם והאנרגיה בתהליך הפיתוח והמכירה ובכך לתרום לסביבה, לחברה וגם לכלכלה. פעילות זו מייצרת מקסום של הבגד הכולל שימור חוזר, הארכת חייו וטרנספורמציה של המוצר, השתלבות בעבודה בכבוד, מעבר מנזקקות לנתינה, ולחיים של ממש גם ברמה הפיזית וגם ברמה הרגשית. ללא ספק יש כאן סימביוזה מושלמת בין הצורך להיפטר מבגדים ומוצרים ישנים אל מול הפיכתו לתוצר חברתי במודל בר קיימא.

אלי כהן, מנכ"ל פתחון לב: "כמי שעוסקים כבר 25 שנים בסיוע לאוכלוסיות נזקקות, אנחנו מאמינים, מקדמים ופועלים ליצירת שיתופי פעולה ייחודים ופרויקטים שונים התומכים בכלכלה המעגלית שממנה כולם נהנים – גם מקבלי הסיוע של הארגון בדמות ביגוד והנעלה יד שניים איכותיים או בסלי מזון כתוצאה ממכירתם של המוצרים בחנויות יד שניה שלנו, הציבור הרחב שתורם וכמובן הסביבה שאנחנו שומרים עליה בדרך זו. אני רוצה להודות מקרב לב לקבוצת עזריאלי על קיום שיתוף הפעולה יוצא הדופן הזה, ומאמינים שבעזרתו, נדיבותו של הציבור הרחב והרוח הישראלית, נצליח לדאוג שמי שידם אינה משגת״.

הפרויקט בשיתוף חברת אג'נדות תוכן והפקות בע"מ. 

גם אתם מוזמנים לתרום!

היכן ניתן?

מרכז עזריאלי תל אביב – קומה מינוס 1, ליד שורה 21

קניון עזריאלי גבעתיים – חניון -3 מימין למעליות

מרכז העסקים עזריאלי חולון- בכניסה לחניון מרחוב הרוקמים

קניון עזריאלי ראשונים- קומת חניון -5

מרכז עזריאלי שרונה- בציר הירידה לחניון הצפוני