Lego Batman 2: DC Super Heroes

להרפתקת הלגו השנייה של באטמן מצטרפים שלל גיבורי קומיקס שגונבים מעט מאור הזרקורים. בזכות הדיבוב המשעשע והאקשן המהנה, זו עדיין חוויה מוצלחת

Lego Batman 2: DC Super Heroes
Lego Batman 2: Dc Super Heroes | צילום: יח"צ

סדרת גיבורי הלגו ממשיכה להתרחב. אחרי שתי טרילוגיות מלחמת הכוכבים (עדיין המוצלחים ביותר ממשחקי הלגו לטעמי), שני משחקי הארי פוטר, שניים של אינדיאנה ג'ונס ואחד המכסה את רביעית סרטי שודדי הקאריביים, חוזרים בלגו לגות'אם סיטי ומאווררים את באטמן ורובין לסיבוב נוסף בעיר.

לגו באטמן 2 עובד בדומה לרוב קודמיו: אוספים את העיגולים הקטנים, מפרקים כל דבר שזז, ואם החלקים ממשיכים לזוז - בונים את זה מחדש. אפקטיבי ועובד. המפתחים בחברת Telltale ניסו בכל זאת לחדש מעטו והוסיפו מיני תכונות שלא ראינו עדיין, כמו למשל דיבוב חלקי של הדמויות בסרטוני המעבר. זה משפר לדעתי את רמת ההומור במשחק, שהייתה מוגבלת מעט כל עוד התבססה על הבעות פנים בלבד. הנקודה הזו אומנם מרחיקה את לגו באטמן 2 מעט מהציבור הצעיר יותר (לפחות בישראל), אבל לא נראה שהנסיין בן השש שגויס לצורך הביקורת הוטרד מכך יותר מדי.

 

Lego Batman 2: DC Super Heroes
Lego Batman 2: DC Super Heroes | צילום: יח"צ

סופרמן נגד באטמן

העלילה מקורית ברובה, ונראה שנתפרה בהתאם לכותרת המשנה: DC Super Heroes. אני מודה שהופעת סופרמן מעט מוזרה, בהחלט נראה שהוא יכול להחזיק משחק שלם משל עצמו במקום להשתחל לתוך משחק של באטמן והוא לוקח חלק לא קטן מאור הזרקורים. האביר האפל נלחם ברעים כהרגלו כאשר מופיע לו לקס לות'ר, הארכי-אויב של סופרמן ומשחרר את כולם מהכלא: הפינגווין, הג'וקר, טו-פייס, ביין והרלי קווין בין השאר. מאותו הרגע, האנרכיה חוגגת ועל באטמן ורובין לנקות שוב את הרחובות.

העיר כולה פרושה בפנינו ואפשר לנוע בה בחופשיות ואף לצאת ממנה למספר אתרים (כמו אחוזת וויין, בית המשוגעים ארקהם ועוד). התנועה מתבצעת רגלית או באמצעות רכבים שונים, רגילים או מיוחדים כמו כנף העטלף או הבטמוביל. הרכיבה עצמה קצת פחות אינטואיטיבית ולא מאוד נוחה, אם כי מתרגלים אליה לאחר זמן. העיר עמוסה באטרקציות, אך הניווט בה לא פשוט בגלל זוויות המצלמה הבלתי אפשריות לעתים (מרגישים אותן במיוחד בזמן שסופרמן עף או כשבאטמן קופץ מבניינים). למרות התלונות לגבי המצלמה מדובר בהחלט במשחק הלגו עם הגרפיקה הטובה ביותר עד כה, בעיקר בתחום האפקטים הסביבתיים.

 

מותאם למשחק משותף

ברוב המשחקים הקודמים בסדרת לגו התקיימה הפרדה ברורה בין המשימות, מעין לובי שכזה שנותק מהעלילה. הפעם, העיר גות'אם כולה היא הלובי, ויש לנוע בין מקומות בכדי להגיע למשימות. זו בחירה קצת פחות מוצלחת כי היא עשויה לעייף את השחקן, אבל עדיין לא נוראית כמו לכסות קילומטרים ברגל בין קווסטים במשחק תפקידים המוני ממוצע.

כל כותרי הלגו בנויים היטב למשחק זוגי, ויש שתי דמויות במקביל על המסך. כשחקן יחיד אפשר ללהטט בין הדמויות בהתאם לצורך או פשוט לשחק בקו-אופ (רק באופן לוקאלי, ללא אופציה למולטיפלייר אמיתי). הקו-אופ משופר ומשלב "מסך חצוי" המאפשר משחק משולב באזורים גדולים יותר. בסה"כ החוויה למשחק בשניים מהנה ומתאימה למשחקי הלגו ככפפה ליד.

יש גם דברים מעצבנים יותר. מעבר לשליטה הבינונית מינוס ברכבים ולהסתובבות הרבה הנדרשת בין האתרים, נתקלתי באינטליגנציה מלאכותית שאינה הצ'יפ הכי חד על הלוח, מה שגרם לי להרוג, לדרוס ולחבוט לא פעם בסיידקיק הנאמן. זה רלוונטי במיוחד במשימות בהן החליפה של באטמן יורה טילים. ואם בטילים עסקינן - יש משימה שדרשה לירות אותם מרכב, והכפתור הרלוונטי הגיב רק בעיכוב לא אופנתי. היה די מעצבן להתנהל כך.

 

 

Lego Batman 2: DC Super Heroes
Lego Batman 2: DC Super Heroes | צילום: יח"צ

אולם בסיכומו של דבר בהחלט מדובר במשחק מוצלח, מלא בתוכן שמשדרג אותו (גם אם מרגיש בחלקו לא אפוי לחלוטין). לגו באטמן 2 מהנה ומצחיק גם אם לא נדרשת עבורו אינטליגנציה רבה. בחום הזה שממיס את המוח זו דווקא ברכה. בהחלט תוספת ראויה לסדרה (אם כי הייתי קורא לו לגו DC Heroes), שמותירה למה לצפות בקיץ הבא כשלגו שר הטבעות ינחת בארץ התיכונה.

 

ציון גיימר: 4
ציון גיימר: 4 | צילום: סטודיו