Warhammer Online: Age of Reckoning

זה בהחלט לקח לה לא מעט זמן, אך חברת אלקטרוניק ארטס השיקה סוף-סוף את Warhammer Online, משחק התפקידים ההמוני הגדול והמושקע ביותר שלה, זה שעשוי אפילו לאיים על העולם הווירטואלי של Warcraft. ירון חיימסון ניסה - ונהנה

Warhammer Online (או בקיצור – WAR) הוא משחק התפקידים ההמוני החדש של אלקטרוניק ארטס. הכותר הזה שוחרר באיחור מה, בהשקה מדוברת ומושקעת, מוצלחת בארה"ב - וכושלת למדי באירופה. גם היום, שלושה שבועות לאחר אותה השקה רשמית, יש לא מעט שחקנים שחווים בעיות חיבור ולא מסוגלים להיכנס למשחק. אם תכנסו לפורום הקהילה תוכלו למצוא מספר טיפים ודרכים לפתור את בעיות החיבור שלכם. זהו בהחלט המקום להודות למשתמש Star-Fish על הפתרון שאפשר לי להיכנס בשעה טובה למשחק. אני ממשיך להשתמש בו בכל יום.

מלחמה בין סדר ותוהו

אז מה יש ב-WAR אם מצליחים להיכנס אליו? מכל טוב. מדובר במשחק MMORPG בתשלום חודשי קבוע של כ-13 אירו. הוא מבוסס על משחק המלחמה במיניאטורות Warhammer ומתאר עולם פנטזיה עשיר עם טוויסטים חביבים. זהו עולם ותיק, שקיים בשוק כ-25 שנים, ויש לו כבר כמה גרסאות ממוחשבות (כמו WH: Mark of Chaos הבינוני). הוא נחשב לאחד מהאבות המייסדים של ז'אנר הפנטזיה ומקור השראה למשחקים רבים, World of Warcraft ביניהם. לכן, מסקרן לראות איך המקור מיתרגם לגרסת מחשב אינטראקטיבית.

המשחק מציג עולם "מתמיד" (בהעדר מילה מגניבה ל-Persistent), ובו מתקיימים מספר גזעים הנמצאים במלחמה ביניהם: גמדים, ירוקי העור (גובלינים ואורקים), High ו-Dark Elves, האימפריה וההרס - סדר מול תוהו. כל שחקן יכול לבחור בין 20 מקצועות המחולקים לארבעה טיפוסים: הטנק, Melee, Ranged ותמיכה. המקצועות הללו דומים מאוד למקובל בז'אנר, עם שינויים קלים. יש דברים מגניבים כמו ה-"פיראט", אשר אחת מגפיו הופכת להיות נשק, וצייד המכשפות שמתמחה בכלי ירייה ומסוגל לגרום נזק רב תוך התגנבות.

המקצועות עצמם כוללים שלושה מסלולי התמחויות שונים, שהחל מדרגה 11 מקבלים יתר משמעות. אפשרויות אלה מעצימות את השוני בין הדמויות, ומאפשרות לדוגמא לשחק כ-Healer שמרפא תוך הכאת אויביו. עוד לא דיברנו על התמחויות משניות לאיסוף וייצור כמו שיקויים, קמעות וגידולי צמחים, שהדמות יכולה להתמחות בחלק מהם.

קרבות המוניים

עיקר ההתמקדות במשחק היא על קרבות של שחקנים נגד שחקנים אנושיים (PvP). בכל שרת יש מלחמה בלתי פוסקת בין סדר והרס, וכל האמצעים כשרים. ישנם אזורים בהם מתרחשים קרבות ענק בין עשרות שחקנים המחולקים לחבורות. המראה המדהים של הכאוס המוחלט בעוד עשרות שחקנים חובטים זה בזה מעורר רצון לצפות בהכל מהצד מבלי להתערב, אבל למי יש זמן ליהנות מהנוף כשתכף מגיע איזה אורק לפרק אותך...

המצאה מגניבה למדי ב-WAR היא ה"משימות הציבוריות" (Public Quests), אליהן כל אחד יכול להצטרף. אפשר לסיים אותן לבד, אבל זה לא מהנה במיוחד וידרוש מכם הרבה מאוד עבודה. מידת המעורבות שלכם בפיתרון המשימה הציבורית מכתיבה את ההשפעה שלכם על אזור המשחק (ויש על כך פרס) וכן משפיעה על חלוקת השלל.

יהיו כאלה שיקבלו את הפרס הגדול, כאלה שייקחו הביתה פרס יותר קטן, או סתם כמה גרושים. מה שמגניב בכל המשימות הללו הוא שאפשר פשוט להצטרף באמצע בלי בעיה. נוח מאוד למצוא חברים לשחק איתם על ידי ה-Party Locator, שיאמר לכם מי נמצא בסביבה ומה הוא עושה. ככלל, ממשקי השליטה מאוד נוחים וגמישים לשימוש.

סוג נוסף של משימות משתייך לעלילה הסיפורית, ה-Scenarios. אלה הן משימות המזכירות יותר את זירות המלחמה שבמיטב משחקי התפקידים ההמוניים. הן עשויות היטב, מעניינות ומאפשרות צבירת נקודות ניסיון רבות, אך קשה מאוד להיכנס אליהן. בשרתים עמוסים, לא נדיר להמתין עבורן שעה ויותר. כאשר נכנסים, המשחק מתאם את רמת הדמות בכדי לאזן מעט את הקרב. די מגניב כשזה עובד, אבל לפעמים זה לא ממש מורגש.

מומלץ לחובבי האתגרים

עוד חידוש מעניין שתמצאו ב-WAR הוא ה-Tome of Knowledge, ספר שמתמלא לאיטו במידע על העלילה ועל כל הישגיכם: תארים שבהם זכיתם ומשימות שהשלמתם או נטשתם. זהו כלי נהדר, גם אם מתיש מה – השקעתי באחד הימים כשעתיים רק כדי לקרוא את סיפורי העלילה.

כמובן שיש גם דברים שפחות אהבתי. הדמות, לדוגמה, מוגדרת ומשויכת לשרת. היא יכולה לנוע בין האזורים אבל לא לשרת אחר, שם תאלצו ליצור דמות חדשה. כאמור, אם השרת עמוס, הסיכוי להיכנס למשימות ה-Scenario נעשה נמוך במידה בלתי נסבלת, וזה די מתסכל. מעבר לכך, אם אתם שייכים לכוחות ה"סדר" והשרת מפוצץ באנשי הרס – החיים הווירטואליים שלכם עשויים להפוך לסיוט. כולם יבעטו בכם בכל הזדמנות, ויהיה קשה לעשות משהו בנידון. ריבוי השרתים והשטח הנרחב בו מתרחש המשחק יגרום לכך שלעיתים לא יהיה אף אחד בסביבתכם. זה די מתסכל, כשאתם זקוקים לפרטנרים במלחמה.

Warhammer Online הוא משחק תפקידים איכותי, שמספק לא מעט דרכים להלחם בשחקנים אחרים, וגם לשחק יחדיו נגד יצירי המחשב באופן נוח ואינטואיטיבי. זהו משחק יציב למדי, ולא נתקלתי בבאגים משמעותיים. אני ממליץ עליו בחום לחובבי ה-PvP, אך בינתיים לא מדובר בתחליף איכותי למשחק עם הרפתקה מוצלחת לשחקן יחיד (כמו Guild Wars בשעתו).

יתרונות
עולם עשיר בתוכן

המשימות הציבוריות הן חידוש מגניב, וקל למצוא חבורות לשחקן איתן

הקרבות פשוט ענקיים

חסרונות
קשה מאוד להיכנס לשרתי המשחק האירופאים

אוכלוסיה לא מאוזנת בשרתים יוצרת ריקנות מחד, ותורים ארוכים מאידך באזורים אחרים

בניגוד לכמה משחקי תפקידים המוניים אחרים, השיטוט לבד בעולם של Warhammer חסר כל תכלית

הציון הסופי: 88