הסיפורים שמאחורי קרן הבריאות של "גדולים מהחיים"

בשנים האחרונות, עמותת גדולים מהחיים העבירה את הדגש לפעילות מצילת חיים ומענה מיידי ואקוטי למען הילדים הזקוקים למענה רפואי. את זאת היא עושה באמצעות קרן הבריאות של העמותה

עמותת גדולים מהחיים
עמותת גדולים מהחיים | צילום: עמותת גדולים מהחיים

קרן הבריאות של עמותת גדולים מהחיים, היא קרן ייעודית למימון מגוון רחב של צרכים בריאותיים. החל מתרופות שאינן בסל הבריאות, טיפולים מצילי חיים, ציוד רפואי יקר, בדיקות גנטיות שעלותם עשרות אלפי דולרים, הטסות לטיפולים בחו"ל, תקנים בבתי החולים, מתאמות מחקר אשר מסייעות להכניס ילדים למחקרים קליניים ברחבי העולם ולתת להם תקווה, ועד הדברים הכי בסיסיים כמו הסעות לטיפולים והגעה בטוחה לבתי החולים, למשפחות שאין להן רכב.

לפעמים, בדיקה גנטית שנשלחת למעבדה בחו"ל, יכולה לתת תשובה לטיפול המתאים ביותר שיציל חיים. תרופות שאינן בסל הבריאות, יכולות להיות לפעמים קו הטיפול האחרון וציוד רפואי כמו סד, או כיסא גלגלים, יכולים לשפר את איכות החיים ולסייע בהחלמה.

מדי שנה, עמותת גדולים מהחיים מממנת באמצעות קרן הבריאות, תרופות, טיפולים ומענה רפואי בהיקף של כ-2 מיליון ש"ח, למאות ילדים חולי סרטן. שני סיפורים מתוכם, הם של שליו עמר ושל רומי פוגל.

קרן הבריאות, בוחרים בחיים 2022

שליו עמר, בן 10, מתמודד עם גידול מוחי, ויחד עם אמו שביט, מנסים להסתכל קדימה ולמצוא תקווה. גדולים מהחיים מימנו עבורו בדיקה גנטית, שנשלחה לקנדה ואיפשרה להתחיל טיפול כימותרפי, בתקווה לעצור את הגידול מלצמוח, ולאפשר לשליו להמשיך לחיות כמו ילד רגיל, לשחק כדורגל עם חברים וללכת לבית הספר. עד אז, שליו סופר לאחור את הטיפולים שנשארו ומעודד את אמו להפסיק לבכות ולהיות אופטימית.

רומי פוגל הקטנה, רק בת שנתיים. ימים ספורים לאחר לידתה, אמה אנה הבחינה בגוש חשוד ברגלה ובירור העלה שהיא חולה בסרטן נדיר שדורש מענה מיידי. הבדיקה שגדולים מהחיים שלחו למעבדה בחו"ל, גילתה שניתן להכניס את רומי למחקר ולקבלת טיפול בתרופה הניתנת בסירופ – ללא כימותרפיה, מה שכיווץ את הגידול ואיפשר לנתח אותו. היום רומי בריאה וחייכנית.

צפו כאן >>

עמותת גדולים מהחיים מסייעת לילדים חולי סרטן ולבני משפחותיהם להתמודד עם המחלה ומעניקה להם תקווה... להיות גדולים.

לתרומה לעמותת גדולים מהחיים>> https://bit.ly/3cKEs9C