"גם זוג שרוכש דירה ראשונה בתקציב מינימלי יכול ליהנות מדירה יפה"

היום יש לדניאל מיכאלי משרד צוות של אדריכלים, מעצבי פנים ועשרות פרויקטים פעילים בארץ ובחו"ל. הוא מטפל בבתי מלון יוקרתיים באירופה, אבל גם בדירות בוטיק ובתים פרטיים מאילת ועד הצפון

כדי להגיע למקום שבו הוא נמצא היום, הוא עבד קשה מאוד, והחל בגיל שבו רובנו בילינו בין ספרי הלימוד ומסכי המחשב.
"כשהגענו לארץ, הגענו בלי כלום," נזכר דניאל, שעלה מאוקראינה בגיל 10. "אמא שלי הייתה בזמנו חד-הורית, והתגורר איתנו דוד שלי, חולה אפליפסיה. מהר מאוד הבנתי שאני חייב לעזור בכלכלת הבית, ובגיל 15 כבר יצאתי לעבוד. סחבתי בלוקים ומלט ביום, ובלילה הייתי די-ג'יי באירועים ובמועדונים. המשכתי ככה עד גיל 23, כשהתחלתי ללמוד."
"את כל הידע שלי אני נותן ללקוח"
מאז עבודת הגבס הראשונה שלו בגיל 15 ועד היום, צבר דניאל קילומטרז' מכובד למדי. הוא נרשם לקורס כדי לשלוט בתוכנת ההדמיות, ואף פתח סטודיו להדמיות אדריכליות. לאט לאט החל להרחיב את הידיעה ואת קהל היעד שלו: "התחלתי לקחת פרויקטים לעיצוב, לרוב במחירים לא רווחיים, בעיקר כדי ללמוד."
גם שם דניאל לא עצר. "יש לי הבנה בבנייה, בסאונד, בהדמיות וגם בתאורה. במשך שנים הייתי מתקין גופי תאורה, ולקחתי גם קורס יזמות לנדל"ן. את כל מה שחוויתי ולמדתי הפכתי למשרד, ואת כל הידע שלי אני נותן ללקוח".
הידע שלו, מסתבר, הוא ידע רחב מאוד והוא ניכר היטב בכל פרויקט. הוא מעניק תשומת לב רבה לכל פרט קטן, בוחר בקפידה את חומרי הגלם הטובים ביותר, ומשלב בין סגנונות שונים כדי להבטיח תוצאה אסתטית ומרשימה שקשה להישאר אדישים בפניה.

צילום: שרון צרפתי

צילום: שרון צרפתי

"אני לא מגדיר את עצמי כמעצב של דירות יוקרה"
עם פרויקטים בארץ ובחו"ל, דניאל מיכאלי בוחר לפרוץ גבולות ולעבוד גם על פרויקטים גדולים ומפוארים – וגם על פרויקטים שבהם התקציב מוגבל הרבה יותר. "אני לא מגדיר את עצמי כמעצב של דירות יוקרה," הוא מסביר. "חשוב לי שגם זוג שרוכש דירה ראשונה ויש לו תקציב מינימלי יוכל ליהנות מדירה יפה. בסופו של יום מדובר על משחק בחומרי גלם, על סטנדרטים גבוהים ועל חשיבה יצירתית."

צילום: שרון צרפתי

נדמה שהיצירתיות היא אכן לב העניין, ומבחינת דניאל לא היה לו מעולם ספק שהיצירה תהיה זו שתנחה אותו. "תמיד ידעתי שאתעסק ביצירה, רק לא ידעתי אם זו תהיה יצירה מוזיקלית או ציור. למשל, כשעבדתי בגבס זה תמיד היה בקונספט הכי מטורף, והייתי מעצב בידיים. זה תחום שתמיד משך אותי אליו. החלטתי שאני עושה את זה, נרשמתי למכללה, פיצלתי למליון תשלומים ועשיתי את זה בהצטיינות."

צילום: ליאור טייטלר

"אם עושים דברים נכון אין סיבה שלא יישארו לנצח"
הקעקוע על זרועו של דניאל מתמצת את תפיסת העולם שלו במשפט אחד קצר ומדויק: If you do it right it will last forever (אם תעשה את זה נכון, זה יישאר לנצח). "אני באמת מאמין בזה," הוא מדגיש. "אם לקוח מנסה לחסוך ולקצץ, זה התפקיד שלי להחזיר אותו לקרקע ולהזכיר לו שאם הוא בוחר להשקיע, עדיף להשקיע נכון ולעשות את זה כמו שצריך."
לביקור באתר הבית - https://daniel-m.co.il/

צילום: ליאור טייטלר