איך אדם הופך לערוץ תקשורת מהפכני שסוחף אחריו מיליונים?

מידי יום עולים ליוטיוב יותר מ-82 שנים של וידאו. כן שנים! אז איך איך מתבלטים מעל השאר והופכים לערוץ תקשורת מהפכני?

Animated Image

הכתבה נכתבה בשיתוף תומר ג'רבי – שותף מייסד בסטודיו Laserbee

ה"טלוויזיה" של היום מורכבת ממיליוני ערוצים, אין לה "לוח שידורים" והיא נגישה לכולם. במקביל, יש לנו בכיס את כל הכלים הנחוצים לצילום ועריכת וידאו ברמה מקצועית. אלו כנראה התנאים הטובים ביותר שהיו לאדם בהיסטוריה בשביל להשמיע את קולו ולסחוף אחריו אחרים.

יכולת השפעה כזו הייתה שמורה לראשי-ממשלה ולהקות רוק, אך כעת האפשרות לגייס את הכוח הזה מצמיחה גיבורים מסוג חדש, כמו גרטה טונברג, או דוגמה מקומית כמו נוסייר יאסין (נאס דיילי), אלו אנשים שסרטון אחד שלהם סוחף אחריו מיליונים ורותם אותם לפעולה. כוחם נישא על פני הרשת אל כל העולם והם משתמשים בו לקדם מטרות שממשלות נכשלות לטפל בהן, ומצד שני - ללא שימוש בוידאו, בכלל לא בטוח שהיינו שומעים עליהם.

אז איך אדם הופך לערוץ תקשורת מהפכני? במקרה של גרטה היא "רק צריכה להופיע" וצוותי צילום דואגים לתעד, לערוך ולהעלות הכל. אבל במקרה של נוסייר הוא עושה כמעט את כל העבודה בעצמו, ומהבחינה הזו הוא משמש דוגמה שיותר קל לנו להתחבר אליה, מכיוון שלא לרבים יש גישה לאנשי המקצוע המתאימים אך כן סביר שאפילו כבר יש לכם את הכלים והכישורים הבסיסיים לפחות הנחוצים בכדי להפיק סרטון.

עם זאת, גם אנשי המקצוע נגישים משאולי ניתן לדמיין. אלו שיתקדמו מעט בדרך הזו יגלו מהר גם שיש בארץ קהילה מאוד חמה ותומכת של יוצרים, עורכים ואנשי-פוסט אשר לא מהססים לשתף ידע ולעזור לאחרים לפתור בעיות, בין אם הם בתחילת הדרך או במהלכה. רוב השיחות ושיתופי הידע מתרחשים בקבוצות פייסבוק, אבל ההזדמנות הטובה ביותר להיחשף אל התחום ולאנשים שעושים אותו היא בכנס input השנתי מתקיים זו השנה העשירית בסינמטק תל אביב. הכנס מיועד לצלמי וידאו, עורכי וידאו וסאונד, אנשי תוכן, ניו מדיה, מפיקים, במאים, מעצבים, סטודנטים ותלמידי קולנוע, חובבים ומקצוענים כאחד. המרצים בכנס הינם אנשי עשיה מהארץ והעולם.

השנה גם אני ארצה בכנס ואחלוק את תהליך היצירה של קליפים שביימתי עבור חנן בן-ארי, קרן פלס ואמיר דדון, והמטרה שלי היא לעורר מוטיבציה והשראה אצל מי שמדגדג לו להשמיע את קולו, אבל אולי חשש לעשות זאת.

הכנס שיתקיים בין ה-3-4 בדצמבר כולל שלושה מסלולים הפקה (צילום), עריכה וצבע, עיצוב ופוסט. סך הכל 30 הרצאות. לאתר הכנס>>