כמה זמן לוקח להטעין רכב חשמלי

במאמר זה נסביר לכם כל מה שאתם רוצים לדעת על משך טעינת רכב חשמלי ועל האפשרויות השונות שעומדות בפניכם כבעלי רכב חשמלי

Man Plugging Charger Into Elec
רכב חשמלי | צילום: freepik

שוקלים לרכוש רכב חשמלי? מעבר ליתרונות הרבים, הסביבתיים והאישיים, חשוב לדעת שזמן הטעינה משתנה מדגם לדגם ותלויה רבות גם בדרך שבה בחרתם להטעין את הרכב, לדוגמא משקע ביתי רגיל, עמדת טעינה ביתית (AC ) או עמדת טעינה מהירה ( DC ) אשר נמצאת לרוב בדרכים. הזמן הממוצע לטעינה משקע חשמלי רגיל יכול להגיע עד לעשרים שעות, עמדת טעינה ביתית תארך בין חמש לתשע שעות, וטעינה מהירה תמלא לכם את הסוללה עד לרמה של 80% במהירות של עשרים דקות עד חצי שעה. במאמר זה נסביר לכם כל מה שאתם רוצים לדעת על משך טעינת רכב חשמלי ועל האפשרויות השונות שעומדות בפניכם כבעלי רכב חשמלי.

רכב חשמלי בישראל
בשנים האחרונות תחום הרכבים החשמליים צובר תאוצה אדירה בישראל וזאת בזכות השיפורים והאמינות הרבה בביצועי הרכב ומשך זמן הפעילות של הסוללה. המהלך הזה מבורך מאחר והוא מאפשר לנו לצעוד צעד ענק קדימה לעבר אויר נקי יותר בערים הצפופות, חיסכון אסטרונומי באנרגיה, שימוש בחומרים הרבה פחות מזיקים לסביבה וגם אפשרויות רבות יותר בשימוש חוזר בחלקים שונים של הרכב, כולל הסוללה עצמ. אין ספק שאיכות הסביבה מרוויחה בגדול מן המעבר האיטי אך היציב של התחבורה האישית והעירונית ( באמצעות אוטובוסים חשמליים ומוניות חשמליות ) וגם הארנק שלנו אומר לנו תודה עם עלויות נמוכות בהרבה על אחזקת רכב חשמלי שאינו דורש את מה שרכב המבוסס דלק דורש. למידע נוסף אודות דגמי רכב חשמליים ומהירויות הטעינה שלהם, מידע רלוונטי רב על עמדות טעינה ביתיות לבתים פרטיים וגם לבתים משותפים, הכנסו לאתר הבית של  איוי אנרג'י ולמדו אודות היתרונות הרבים של העדפת רכב חשמלי על פני רכב בעל מנוע רגיל.

כמה זמן לוקח להטעין רכב חשמלי?
כיום בישראל קיימות שלוש שיטות עיקריות להטענת רכב חשמלי:

· טעינה משקע חשמלי ביתי רגיל

· טעינה מעמדת טעינה ביתית

· טעינה מעמדת טעינה מהירה הנמצאת בדרך כלל בתחנות דלק וחניות ציבוריות.

להלן טבלה המדגימה את נתוני מהירות הטעינה בכל אחת מן האפשרויות הללו בממוצע. זכרו כי יש משמעות גדולה גם לנפח הסוללה, ההספק של עמדת הטעינה וההספק של דגם המכונית שרכשתם. כל אלו הינם פרמטרים שיכולים להשפיע רבות על משך הטעינה. בנוסף, יכול להיות הבדל גדול בין דגם מכונית אחד למשנהו בשל פערים טכנולוגיים שונים בין החברות, ולכן לפני שאתם פונים לרכוש מכונית חשמלית, רצוי לעשות סקר שוק מקיף על הדגמים המוצעים למכירה ולבחור בדגם המתאים לכם ביותר מבחינת מהירות הטעינה, המרחק שתוכלו לעבור וחיי סוללה.

2023 09 28 091702

ההבדלים בין AC ל- DC
AC ( Alternativ current) הינו זרם עקיף בעודDC  ( Direct current  ) הינו זרם ישיר. אלו הן שתי שיטות שונות להעברת זרם חשמלי ולכל אחת מהן יתרונות וחסרונות הקשורים להתחממות סוללה, שמירה על אורך חיי הסוללה ומהירות ההטענה. בדרך כלל, עמדות הטעינה AC יהיו העמדות האיטיות אך היציבות אשר יכולות למלא את הסוללה עד לרמה של 100% ואילו העמדות המהירות הניצבות בשולי הדרכים, בתחנות דלק ובחניונים גדולים וציבוריים יהיו עמדות הטעינה המהירות העובדות בשיטת DC. שימו לב כי העמדות המהירות טוענות בקצב מהיר רק עד ל- 80% מן הסוללה ולאחר מכן מהירות הטעינה יורדת על מנת לשמור על חיי סוללה ארוכים ולמנוע התחממות יתר שלה. כך שאם אתם מאד ממהרים, נתקו את המכונית מן הטעינה ברמה זו והמשיכו בדרככם. עם שמונים אחוז סוללה סביר להניח שתגיעו למחוז חפציכם, ואם לא, תוכלו לעצור לעשרים דקות נוספות של התרעננות כדי למלא אותה מחדש. שימו לב כי לא כל המכוניות החשמליות מסוגלות להטען בשיטת DC, הקפידו למלא אחר הוראות היצרן לבטיחותכם ולחיי סוללה ארוכים.

עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי
חברת EV Energy מספקת פתרונות טעינה לרכבים פרטיים עבור בתים פרטיים, בתים משותפים ובתי עסק המעוניינים בעמדת טעינה AC במקום העבודה במחירים משתלמים במיוחד ובמקצועיות רבה. אף על פי שניתן לחבר את הרכב החשמלי לשקע חשמלי ביתי רגיל, הדבר אינו מומלץ על פי הנחיות חברת החשמל לאורך זמן. עמדת טעינה חשמלית יכולה לאפשר לכם לטעון את הרכב מידי לילה, בזמן שאתם עובדים, או לאפשר לאורחים שלכם לטעון את המכונית שלהם בזמן שהם מתארחים אצלכם. בדרך זו תמיד תוכלו לטעון את המכונית בדרך בטוחה, זולה ויעילה. עמדות טעינה לרכב חשמלי המותקנות בצורה מקצועית ואמינה הן הדרך הבטוחה, הזולה והכדאית ביותר לרכב חשמלי למענכם ולמען הסביבה.

Plugged Charger Into Electric
רכב חשמלי | צילום: freepik

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי
בין אם גרים בבית פרטי ובין אם בדירה בבית משותף, תוכלו להזמין התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי עבורכם, או עבור הבניין כולו. ניתן וגם מומלץ לרכוש עבור בניינים משותפים עמדות טעינה משותפות אשר מחלקות את החשבון בצורה קוהרנטית בין כל הדיירים וזאת על פי שימושם הפרטי, כולל הנפקת חשבוניות ודוחו"ת עבור וועד הבית. במידה ותהיו מעוניינים בכך, אפשר לבצע התקנה סמויה אשר מסתירה את הכבלים בתוך הקירות או הרצפה ובכך מאפשרת אסטתיקה רבה יותר בבניין. ההתקנה הסמויה דורשת מעט שינויים קוסמטיים ולכן היא מומלצת בזמן שיפוץ כללי של נראות הבניין או במהלך בנייה חדשה.

מטען לרכב פרטי
יש לכם רכב חשמלי אבל מעוניינים לצאת לטיול שטח במדבר יהודה או לערוך קמפינג על חוף הים? אין שום בעיה. ניתן לרכוש בעלות סבירה מטען לרכב שיסייע לכם לטעון את הרכב מחניון לילה בשטח הפתוח המאובזר בשקעי חשמל, או מכל מקום שיש בו גישה לתקע חשמלי רגיל. מטען זה יכול להוות הצלת חיים של ממש בנסיעה פתאומית ולא צפויה או נסיעה שהתארכה יתר על המידה. עם זאת, חשוב להדגיש כי המטען הנייד מתחבר לשקע חשמלי סטנדרטי ולכן יש להקפיד היטב על כל כללי הזהירות ולמנוע התחממות יתר.

לסיכום
ככל שחולפות השנים כך הופכות המכוניות החשמליות לאטרקטיביות, פופולאיות ויעילות הרבה יותר. כל דגם מביא עימו חידושים ושיפורים שמעלים את חיי הסוללה, משך זמן הנסיעה ומקצר את מהירות הטעינה. אין ספק שבעתיד מכוניות מונעות בדלק ודיזל יחלו להעלם מהנוף ולהפוך להיסטוריה, כאשר גם תחבורה ציבורית כגון מוניות ואוטובוסים ואפילו משאיות הופכות חשמליות. כמעט בכל תחנות הדלק כבר ניתן למצוא עמדות טעינה מהירות, וחלק גדול ממקומות העבודה כבר הבינו את הצורך בהתקנת עמדות אלו עבור ציבור העובדים וציבור הלקוחות. חברת EV Energy  מספקת פתרונות טעינה ביתיים הן לבתים פרטיים והן לבתים משותפים על מנת שגם אתם תוכלו לקחת חלק במהפיכה התחבורתית הירוקה ולנסוע אל העתיד.