עו"ד ליאור וימן: "לחולל שינוי לטובה בחיים של לקוחותיי, זה הייעוד שלי"

הכירו את עורך הדין ליאור וימן, בעלים של משרד עורכי דין ותיק העוסק בכל סוגי תביעות הנזיקין

Pic Lior
עו"ד ליאור וימן | צילום: באדיבות המצולם

למעלה מ-17 שנה הוא מייצג בדיני נזיקין וביטוח. הוא מבין את חברות הביטוח, שעושות הכל כדי לשלם כמה שפחות – אבל כשהוא מטפל בתיקים, הוא נלחם עד שהוא משיג את הפיצוי הראוי באמת ללקוחות שלו. ההגדרה שלו להצלחה אינה קשורה לכסף ובקריירה שלו הוא מוצא שליחות. הכירו את עורך הדין ליאור וימן.

שם: עו"ד ליאור וימן.

תחום מומחיות: דיני נזיקין וביטוח.

מצב משפחתי: נשוי + 2.

מקום מגורים: חיפה.

1. עו"ד וימן, אתה כבר 17 שנים עורך דין בתחום דיני הנזיקין והביטוח. מה הוביל אותך לטפח קריירה דווקא בתחום זה?

את ההתמחות שלי עשיתי במשרד מאוד מוכר בחיפה, העוסק בנזיקין, אשר ייצג בעיקר חברות ביטוח, אותם גופים אשר אני מתמודד מולם כיום. בעל המשרד הפך עבורי למנטור וממנו למדתי את כל רזי המקצוע, ועל הדרך גיליתי שמדובר בתחום מעניין ורווי בסוגיות משפטיות רבות. עובדת בונוס: כל הלקוחות שלי נפגעו באירוע נזיקי, ששינה להם את החיים, וכאשר אני נכנס לתמונה, אין מאושר ממני לראות כיצד הטיפול שלי עוזר בתיקון המעוות, והשבת מסלול החיים של הנפגע לסדרם.

2. עו"ד וימן, ידוע שחברות הביטוח עושות את הכל "כדי לא לשלם" – אתם מסכים עם האמירה הזו?

חשוב מאוד לדעת שבראש ובראשונה, חברות ביטוח הן גוף כלכלי, אשר בבסיס קיומן, הן צריכות להציג רווח ולכן, הן מנסות לעשות כל שביכולתן כדי לשלם סכום נמוך (אם בכלל). כאן אני נכנס לתמונה, ועושה כל שביכולתי כדי להגדיל את סכום הפיצוי על מנת שיהלום את גובה הנזק.

3. מהי ההצלחה המשפטית שאתה גאה בה יותר מכל?

במהלך הקריירה המשפטית שלי טיפלתי במאות תיקים עד להצלחה, והייתי שותף לחידושים משפטיים, ויחד עם זאת, מקרה שאותו אני מגדיר כהצלחה הוא תוצאה מצוינת ללקוח שלי. קחו לדוגמה את אייל, בשנות החמישים לחייו, אובחן כסובל מסרטן בריאות. שנתיים לפני שהגיע אליי, הוא נלחם בקרן הפנסיה על מנת שתשלם לו פנסיית נכות. הוא הגיע אליי מותש, ולאחר שלושה חודשים של טיפול, התבשרנו על ידי קרן הפנסיה שישולם לאייל מענק בסך כ-150,000 ₪ עבור גמלאות פנסיית נכות – ממועד האבחון ועד היום, וכן תשולם לו קצבה חודשית עד לגיל הפרישה.

4. עו"ד ליאור וימן, אני מניח שלא תמיד אתה מנצח. מתי אתה בוחר להמליץ ללקוח לערער על החלטה משפטית?

נכון, לעיתים, קורה שתביעות נדחות. במקרים בהם נסיבות המקרה והתיעוד הרפואי מדברים בעד עצמם, ומנגד, החלטת בית המשפט אינה משקפת את הנזקים שנגרמו ו/ או אינה עולה בקנה אחד עם המציאות העובדתית, אמליץ ללקוח לערער.

5. כיצד מתאפיינים יחסי העבודה שלך עם הלקוחות שבוחרים בך?

יחסי העבודה מאוד מקצועיים ויחד עם זאת, במסגרת טיפולנו, אנחנו נחשפים ישירות לאנשים ובהתאם, הטיפול הופך להיות מאוד אישי, ובמקרים רבם אינטימי ואנו, מעבר לפן המקצועי, נדרשים לאמפתיה רבה ומשמשים מעין "חומה" לתחושות ורגשות. כמו כן, כלל לקוחותינו יודעים, עוד במעמד הפגישה הראשונית, שברגע שאני נכנס לתמונה, אעשה הכול כדי להוביל אותם "לחוף מבטחים" ולכן, הם סומכים עליי באופן מלא. התוצאות מדברות בעד עצמן.

6. מהי ההגדרה שלך להצלחה?

בעיניי, הצלחה לא נוגעת לכמות הכסף שאתה עושה, אלא בשינוי שאתה עושה בחיים של אנשים. במקרים בהם אני משיג תוצאה טובה ללקוח שלי, מול חברות ביטוח, קרן הפנסיה וביטוח לאומי, הרגשת הסיפוק היא הדלק שלי.

7. מה הלקוחות שלך לא יודעים עליך?

שיש לי תחביב סודי – אני מת על המטבח, ובמיוחד, לבשל לתאומות שלי כל יום.

8. אם היית צריך לבחור בקריירה אחרת, היכן היינו מוצאים אותך היום?

רופא, גיליתי שאני מצוין בקריאת תיעוד רפואי, ועל הדרך, הייתי מגשים לאמא שלי את החלום.

9. בשעות הפנאי:

אוהב לבלות עם המשפחה, טיולים בארץ ובחו"ל. אוהב ללכת לחדר הכושר.

10. היכן עו"ד ליאור וימן יהיה בעוד 7 שנים מהיום?

פוסע לאיטי בשאנז אליזה עם כוס קפה מהביל, נהנה מהנוף... סתם, לא באמת, בבתי המשפט השונים ובוועדות בביטוח לאומי, נלחם עבור הלקוחות שלי. משם מגיעה הרגשת הסיפוק האמיתית – הידיעה שהצלחתי לחולל שינוי בחיים של אחרים.

 

*עורך הדין ליאור וימן, בעלים של משרד עורכי דין ותיק העוסק בכל סוגי תביעות הנזיקין.