כל האמת על חברות למימוש זכויות רפואיות בביטוח לאומי

הידעתם? קמו במדינת ישראל מספר גופים עסקיים שמטרתם היא לעזור לאזרחים להתמודד מול ביטוח לאומי. כל הפרטים בכתבה

33342b
אילוסטרציה | צילום: freepik

יש אנשים רבים שעבורם מימוש זכויות רפואיות הוא פרויקט שהם לא מצליחים להתמודד איתו. למרות אינספור שיפורים במערך מתן השירות של המוסד לביטוח לאומי עדיין אין זה פשוט לצעוד במבוך הבירוקרטי ועדיין יש לא מעט פעולות או תהליכים שעובדים בצורה מסובכת ומיושנת שגורמת להרבה אזרחים לוותר על מימוש הזכויות שמגיעות להם. בעקבות כך, קמו במדינת ישראל מספר גופים עסקיים שמטרתם היא לעזור לאזרחים להתמודד מול ביטוח לאומי. כל הפרטים בכתבה.

חברות למימוש זכויות רפואיות

על מנת להקל על האזרחים במדינה (וכמובן גם ממניעים עסקיים), אפשר למצוא כיום לא מעט חברות חיצוניות שמבצעות את התהליך עבור האזרחים וחוסכים להם את ההתעסקות בזה. עובדים בהן אנשי מקצוע מתחומי הרפואה והבריאות שמכירים את הוועדות של הביטוח הלאומי, יודעים מה הזכאויות השונות במצבים מגוונים ויודעים גם איך לוודא שכל הזכויות ניתנות וממומשות. העבודה שלהן מבוצעת תמורת עמלה ובזכותן הרבה יותר אזרחים יכולים ליהנות מהזכויות שמגיעות להם.

איך פועלים עם חברה חיצונית למימוש זכויות רפואיות?

חשוב להכיר את החברות הפועלות בתחום זה ומציעות שירותים במיקור חוץ. מומלץ להיפגש עם הנציגים (ישנם מקרים שבהם הם יגיעו לביתו של אותו אדם על מנת להקל עליו או במקרים שבהם אין הוא יכול או מסוגל להתנייד), יראו את המסמכים שיש בידו, יבינו לעומק מה המצב הבריאותי שלו ומתוך ההכרות המעמיקה שלהם עם תקנות ונהלי המוסד לביטוח לאומי ימליצו איך להתקדם ומה הדרך הכי טובה לפעול.

הדבר הראשון הוא לוודא שכל המידע הרפואי החשוב מעודכן בחלונות הדרושים של אתר ביטוח לאומי אזור אישי, על מנת שהמסמכים יהיו חשופים לעיניהם של פקידי המוסד. שנית, צריך לבדוק מה הסטטוס של בקשות שונות שנמצאות בתהליך. למשל – האם אותו אזרח כבר הופיע בפני ועדה רפואית? אם כן – האם יש החלטה מעודכנת באזור האישי של אתר ביטוח לאומי? האם אותו אדם קיבל זכאות לאחוזי נכות? יכול להיות שהוא נמצא באמצע התהליך וצריך עזרה לסיים ויכול להיות שהוא רק בשלב איסוף המסמכים ולא יודע איך להגיש בקשה להופיע בפני הוועדה הרפואית. בשני המצבים יכולים עובדי החברות החיצוניות לסייע לו ולהקל עליו.

אילו חברות קיימות לצורך סיוע במימוש זכויות רפואיות?

יש חברות מוכרות יותר או פחות ויש אפילו לשכות של המוסד לביטוח לאומי שאפשר להתוודע בהן לפרסומות של חברות אלה, אם בגלוי ואם בנסתר. לבנת פורן היא חברה שמרבה לפרסם את עצמה באמצעי התקשורת והרבה אנשים מכירים את השם הזה, יש את זכותי וכמוני וחשוב מאד שלא להתבלבל בין חברות שהעיסוק שלהן הוא מימוש זכויות רפואיות של הלקוחות שלהן לבין פורטלים שבהם אפשר להתוודע לזכויות השונות ומסייעים בהבנת החוקים והתקנות. גם חברת לרווחה עומדת לרשות הלקוחות של המוסד לביטוח לאומי וכמובן שכל חברה תציג את המקרים המוצלחים שבהם היא הצליחה להשיג ולמצות את הזכויות של הלקוחות שלה ואף מעבר לזה.

לפעמים הלקוח יגיע עם ידע חלקי שקשור במה מגיע לו ואילו הטבות הוא אמור לקבל מהמוסד לביטוח לאומי אך כאשר איש מקצוע מטעם החברה יעבור על המסמכים ויבין לעומק את המצב הבריאותי הוא ימצא בעצמו שייתכן ויש הטבות נוספות שאותו אדם יהיה זכאי להן ויעשה את כל מה שצריך על מנת למצות עבורו עד תום ולהשיג עבורו את המקסימום שהוא יכול.

היתרון של פנייה אל חברות חיצוניות לצורך מימוש זכויות רפואיות

יש אנשים שלא מסתדרים עם רשת האינטרנט ועם הטכנולוגיה המתקדמת עד כדי כך שאפילו זימון תור ביטוח לאומי לא נוח להם לבצע. יש גם אנשים שהמצב הפיזי שלהם לא מאפשר להם לצאת מהבית על מנת לעשות בעצמם את הסידורים הנדרשים בכל מה שקשור למוסד לביטוח לאומי.

אז קודם כל, כאשר יעשה את זה עבורם איש מקצוע שבקיא בנהלי המוסד ויידע בדיוק איך הדברים צריכים להתבצע – כבר יהיה להם יותר נוח. השלב הבא יהיה לבצע את כל התהליך ממש מן ההתחלה על מנת שהם לא יפסידו שום דבר ואכן יצליחו בסופו של דבר ליהנות מההטבות שמגיעות להם. הצפי הוא שעם הזמן ההתעסקות וההתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי תהיינה קלות ונוחות יותר אך כל עוד זה עדיין לא קורה – טוב שיש חברות שאפשר לפנות אליהן ולקבל מהן את השירותים החיוניים האלה של מימוש זכויות רפואיות.

מידע נוסף וחשוב על הדרכים להתמודד מול ביטוח לאומי תמצאו באתר מרכז הידע. מוזמנים להגיע, להתרשם ולקבל ערך מוסף בנושאים אלו.