ניר דובדבני מסביר: איך להפוך כל עסק למותג?

ממש עכשיו היועץ העסקי ניר דובדבני יסביר איך בעצם אפשר להפוך עסק למותג, ולמה בכלל זה כל כך חשוב. המשיכו לקרוא ותקבלו את כל השיטות להרים את העסק שלכם, ואת עצמכם, הכי גבוה שאפשר

 656
ניר דובדבני | צילום: לנס הפקות

תמיד חלמתם לפתוח עסק משלכם. היה לכם ויז'ן, רעיון, ראיתם את העסק שלכם לפרטי פרטים ואחרי צפייה גדולה והתרגשות ענקית פתחתם עסק משלכם. היום, אחרי שהחלום שלכם הפך למציאות והעסק שלכם פועל כבר כמה שנים – הגיע הזמן להפוך אותו למותג. ממש עכשיו היועץ העסקי ניר דובדבני יסביר איך בעצם אפשר להפוך עסק למותג, ולמה בכלל זה כל כך חשוב. המשיכו לקרוא ותקבלו את כל השיטות להרים את העסק שלכם, ואת עצמכם, הכי גבוה שאפשר.

 למתוח את המותג
עסק הוא בדיוק כמו פרח, אם לא נדאג שהוא יגדל ויצמח הוא פשוט ינבול, והעסקים שלנו לא יכולים לצמוח אם אנחנו לא נצמח. ניר דובדבני אומר שכל עסק, אפילו הקטן ביותר, צריך להתייחס לעצמו כאילו הוא חברה ציבורית, כאילו הוא חברת ענק. ועולה השאלה איך נעשה את זה? איך נצליח לצמוח, איך נצליח להתייחס לחברה שלנו כחברה גדולה? התשובה לכך לפי ניר דובדבני היא למתוח את המותג שלכם. כדי שאנחנו נצמח אנחנו חייבים למתוח את עצמנו כל הזמן, אבל בסינרגיה לעסק. הכוונה היא למתוח את עצמנו מבלי לשכוח את המותג שלנו ואת הנכסים הדיגיטליים שלנו מאחור.

לא רק תאוריה – הלכה למעשה
אוקיי, להשתמש במילים גדולות כולנו יכולים, אבל מה זה בעצם אומר למתוח את המותג שלנו? איך עושים זאת הלכה למעשה? היועץ העסקי ניר דובדבני מציג את הצעדים חשובים:

צרו לכם סטייט אוף מיינד נכון
אין לנו אופציה לא לצמוח! עסק חייב להישאר צעיר ורלוונטי לנצח כדי לצמוח. דאגו תמיד למתוח את המותג ואם צריך תוציאו על זה כסף. ניר דובדבני אומר שאסור לנו לפחד להוציא כסף כדי למתוח את המותג שלנו, כי רק ככה נוכל לשמור עליו עדכני ונכון. בזמן שאנחנו מוציאים כסף על הצמיחה שלנו או של העסק, וזה לא משנה אם מדובר בקורס התפתחות אישית או בהקמת תוכנית עסקית, אנחנו בונים בית שיש לו בסיס יציב וחזק ולא מגדל גבוה אבל רעוע. כשאנחנו מוציאים כסף על העסק, אנחנו מחזקים את השיווק שלנו, מה שיוביל בהכרח להבאת לידים ולמכירות – להחזרת ההשקעה וליצירת רווחים.

צרו לכם דירקטוריון חיצוני
אנחנו חייבים ליצור קבוצה של אנשים שיסתכלו על המותג מבחוץ. דירקטוריון חיצוני הוא נכס לכל חברה גדולה, ומה שטוב לחברות הגדולות טוב גם למותג שלנו. הרכיבו צוות של שניים עד שלושה אנשים, למשל רואה החשבון שלכם, שידעו להסתכל על העסק ולדאוג לצמיחה שלו – גם אם הקמת צוות כזה כרוכה בהוצאת כסף ראשונית.

656
ניר דובדבני | צילום: לנס הפקות

צרו לכם מכונת לידים
המחשבה הראשונה שצריכה להיות לכל עסק היא איך ליצור מכונת לידים, וזה יכול להיות הדירקטוריון החיצוני שבניתם. המשמעות של מכונת לידים היא שהלקוח תמיד רואה אותי, הוא מקבל ממני תוכן באופן קבוע ומכיר את מוצרי החדירה שלי – כשהמנגנון הזה פועל, אנחנו נשארים בתודעה של הלקוח והופכים למנהיגי קהילה בתחום שלנו, קהילה של לקוחות שסומכים עלינו ועל המותג שלנו, של לקוחות משלמים. ניר דובדבני מבטיח שאם מסע הליד שלנו יהיה מדויק יותר והלקוח ידע "על מה הוא חותם בסופו של דבר" וירגיש שיש לו ביטחון, הוא יקנה.

צרו לכם אוטומציה
העולם השתנה. אנחנו יכולים היום ליצור ללקוח חוויית מכירה מושלמת בכמה דקות ואסור לפחד מזה. ושוב, הסטייט אוף מיינד שלנו חשוב, אנחנו חייבים להשקיע כסף כדי למתוח את העסק ואותנו.

השתמשו במערכת CRM
מערכת כזו שווה בהכרח למתיחה של העסק. המערכת עוקבת אחרי לקוחות ומה שיעזור לנו לשמר לקוחות קיימים ולמשוך לקוחות שכבר מתעניינים. אבל עם כמה שמערכת כזו חשובה, הסטייט אוף מיינד שלנו חשוב עוד יותר – אל תפחדו להוציא כסף על מערכת כזו, ועוד יותר אל תפחדו "למכור ללקוח" שכבר מתעניין במוצר. ניר דובדבני מדגיש שחשוב לדבר בסימן קריאה אחרי סימן שאלה ובאסרטיביות. אם הבנו את הבעיה של הלקוח, אנחנו נחליט מה המסלול הנכון בשבילו. אנחנו יודעים בדיוק מה הם צריכים מתוך מגוון המסלולים והמוצרים שלנו. "אני מוותר על הלקוח הרבה אחרי שהוא מוותר על עצמו", אומר ניר דובדבני. אנחנו צריכים לחשוב בגדול בשביל הלקוחות שלנו, גם אם הם חושבים בקטן – זה בדיוק מה שיהפוך את העסק שלנו למותג – הלקוח יודע שאנחנו יודעים טוב יותר ושאפשר לסמוך עלינו.

תמתחו את עצמכם ואל תשכחו את הנרטיב מאחור
כמו שאמרנו בהתחלה, חשוב שהמותג, המסרים והנכסים הדיגיטליים יימתחו ביחד איתנו, שהנרטיב של המותג ישתנה איתנו ולא יעמוד על תילו. אם הנרטיב לא ישתנה בהתאם ייווצר בלגן גדול, הלקוח יקבל את המסרים החדשים שלנו, אבל כשיבקר בנכסים הדיגיטליים שלנו יקבל את המסרים הישנים – כך הוא יישאר מבולבל ובסופו של דבר לא יקנה. במקרה כזה צריך לבנות מהתחלה הכול כדי שהנרטיב והנכסים שלנו ידברו באותה השפה. ניר דובדבני אומר שאין צורך לפחד מריברנדיג, לא לפחד למתוח את המותג, למתוח את משפכי השיווק, למתוח את עצמכם, אבל תמיד לדאוג שהכול נמתח בהלימה.

צרו לכם אסטרטגית X+1
זמן שווה כסף, אבל בסופו של דבר הוא שווה שחיקה. דברים שעשינו בהתלהבות בשנים הראשונות של העסק לא בהכרח ילהיבו אותנו בעוד חמש שנים, ורגע לפני שאנחנו מגיעים לנקודה הזאת אנחנו צריכים ליצור אסטרטגית X+1. ניר דובדבני ממליץ – תנו למישהו אחר לעשות את הפעולות שאתם לא אוהבים. גייסו עובד אחד או שניים שיתעסקו באדמיניסטרציה, בתפעול ובשירות לקוחות ותנו לעצמכם מרווח נשימה לעשות את מה שאתם אוהבים, את מה שנותן לכם את הדרייב לקום כל בוקר ולמתוח את עצמכם.

לסיכום
כל עסק יכול להפוך למותג, ובאמת שכאן הגודל לא קובע. ניר דובדבני מבקש מכם לשנות את הפוקוס וליישם את הדגשים האלה כדי להצליח להפוך את העסק שלכם למותג – אוטומציה זה מיתוג, משפכי שיווק זה מיתוג, איך העסק נראה זה מיתוג. חשבו תמיד איך הלקוחות חווים אתכם בעסק, כמותג, ושנו את המחשבה שלכם, אל תחשבו כמו מנכ"ל – תחשבו כמו בעלים, ותראו איך העסק שלכם משתנה פלאים.