גיא שימלא אתכם בחוסן שיוצר שינוי משמעותי בחייכם

ישנם אנשים שעבודתם מוגדרת ככזו השואפת לעשות שינוי משמעותי וחיובי בחייהם של אנשים. כזה הוא גיא שטולץ המתמחה בהובלת אנשים וארגונים ליצירת פריצת דרך בביצועים ובאיכות החיים שלהם

Whatsapp 2024 08 28 09.47.42
גיא שטולץ | צילום: לידור עראקי

בכתבה שלפניכם תוכלו להכיר את גיא שטולץ וללמוד מקרוב אודות עיסוקיו השונים כמנטור אישי וקבוצתי. גיא, שהחל לפעול כמנטור עוד ב-2016 רואה עצמו, יחד עם קולגות ואנשי מקצוע נוספים בתחום האימון והטיפול, כמי שמעוניין ושואף "לסייע לכמה שיותר אנשים, ארגונים וחברות להיות חזקים בתקופה הנוכחית".

ממנטור לובש מדים למנטור של ארגונים ומסגרות באזרחות

בכתבה אודות גיא, אנו למדים כי מדובר במנטור ומפקד מוביל עוד בתקופת שירותו הצבאי, כששירות זה הוביל אותו לקריירת קצונה של קרוב ל-25 שנים.

גיא שטולץ מספר כי בראש מעייניו כמפקד וקצין "היו אנשים, חיילים, לוחמים. ככל שהתקדמתי בתפקידים, כך יכולתי להשפיע על יותר אנשים, יותר מפקדים. עם הזמן נוכחתי לראות בכל אדם עולם שלם ולעזור לאנשים להתמודד עם החיים וגם להשיג את המטרות שלהם".

בתוך אותה קריירה צבאית, מספר גיא, כי הרגיש שהגיע לתקרת זכוכית. "ניסיתי להתקדם, ולא הצלחתי לאורך ארבע שנים ברציפות ולא הבנתי למה". בתוך השירות הצבאי מצא עצמו גיא בסדנא לאימון, כשזו מבחינתו שינתה את חייו.

Whatsapp 2024 08 28 09.48.14
גיא שטולץ | צילום: לידור עראקי

באותה סדנא, הבין גיא כי הצלחתו והתקדמותו איננה תלויה בגורמים חיצוניים. "זה אני, עם המחשבות שלי, האמונות שלי, אני לא מאפשר לעצמי להתקדם. בעזרת המנטור שהיה לי שיניתי את האמונות שלי מאמונות מגבילות של 'לא מגיע לי' ו'אני לא מספיק טוב', לאמונות מקדמות של 'אני טוב כפי שאני' ויותר מכל 'אני מיוחד'. משם, למעשה, פרצתי דרך, פרחתי ועשיתי דברים שאף אחד לא עשה לפניי, גם בצבא וגם אחרי זה. הקמתי מסגרות ותפקידים חדשים בצבא, יצרתי מיזמים 'משפחה מודעת' ו'משפחה ספורטיבית' ברמה ארצית. זו הייתה באמת פריצת דרך וכפי שאני עשיתי את זה, רציתי לעזור ולעשות הבדל בחיים של אנשים. אחרי שהשתחררתי, לא הייתה לי שאלה מה אני הולך לעשות. כך הגעתי ללימודים ולאחר מכן להנחיית קאוצ'ינג ו-NLP".

למוטיב החוסן, עליו שם דגש גיא בתוך עשייתו המקצועית, יש לגיא מפגשים בצמתים מרכזיים בחייו, כשהחוסן האישי שצבר לאורך שנים שזור באתגרים רבים אותם חווה, בין אם מדובר על עלייתו ארצה מברה"מ, בהתמודדות עם שכול ובמאבק מוצלח במחלת הסרטן. הדבר המשיך גם בהתמודדות עם מצב המלחמה הנוכחי, כשבשביעי לאוקטובר הוקפץ בצו שמונה למילואים, במקביל להקפצתו של בנו הבכור שמשרת באחת מיחידות המיוחדות של צה"ל.

כיום, יודע גיא להעיד כי התבקש להמציא עצמו מחדש לאחר קריירת הקצונה בצה"ל, כשלצד זאת משמעות המילה חוסן עבורו היא הפיכת כל אתגר להזדמנות של ממש ליצור שינוי בחיינו.

חיבור האדם לעצמו בכדי להוביל אחרים

חלק ניכר מעבודתו של גיא היא בליווי דרגי ביניים בארגונים ומסגרות שונים. גיא, מדגיש, כי מדובר ב"עובדים מצוינים שקידמו אותם ונתנו להם אחריות, אך לא לכולם יש מיומנויות ניהול ומנהיגות מולדים".

עם אותם עובדים בעבר בדרגי הביניים, מבצע גיא עבודה הנחשבת בעבורו לאתגר משמעותי ורחב. אתגר שבו הופכים את אותם עובדים לשעבר למנהלים, כשתהליך זה נחשב לאתגר מנטלי משמעותי עבורם.

Whatsapp 2024 08 28 09.47.58
גיא שטולץ | צילום: לידור עראקי

באמצעות תהליך הכולל עבודה מנטלית ואימוני קואוצ'ניג, תהליך בו שואף גיא, קודם כל, להוביל כל מנהל שקוּדַּם "להכיר יותר את עצמו, להבין לעומק את עצמו, לקבל את עצמו, את הדברים הנהדרים שיש ובו ודברים אחרים. כך מתאפשר לו לדעת ולהכיר איזה טמפרמנט יש לו, מה נרכש אצלו ומה מולד. בהכרת הנכסים שלו, החוזקות, ההליכים הפנימיים, סגנון הניהול שלו, סגנון המנהיגות שלו, אני בעצם מחבר אותו לעצמו ורק אז הוא יוכל להוביל, להנהיג ולנהל אחרים".

ההבדל בין ליווי אישי לקבוצתי

גיא מצביע על ההבדל בעבודתו בין ליווי אישי של אדם אחד לבין ליווי של קבוצה. "כשאני עם בן אדם בתהליך אישי, אני כולי שם - מאה אחוז איתו. התהליך הוא יותר אינטימי, אפשר יותר להיפתח כשזה אחד על אחד. אפשר להספיק יותר וללמוד יותר".

במקרים בהם מדובר על בליווי של קבוצה, מציין גיא את היתרון בכך שמתאפשר לאותם מנהלים להבין "שהם לא לבד, שזה בסדר ולגיטימי לא להיוולד סופר מנהיג ומנהל על". יתרון נוסף עליו מצביע גיא, בליווי של קבוצות, היא העובדה שכל פרט בקבוצה לומד יותר גם מהסובבים אותו, כשלמידה מניסיונם של אחרים מהווה כלי מכפיל כוח, כל זאת לצד בחינת תפקודו שלו בתוך הקבוצה.

קידומן ביתר שאת של תוכניות חוסן לארגונים למול התקופה הביטחונית בה אנו נמצאים

לאחר מתקפת הטרור בשביעי לאוקטובר, מתקפה שזעזעה והשפיעה על אנשים, משפחות, ארגונים ועל החברה הישראלית בכללותה, הפכה עבודתו של גיא כמנטור אישי למשמעותית עוד יותר.

גיא הספיק לשרת כקצין במילואים ליותר ממאה ימים מאז השביעי לאוקטובר, כשישנה "השפעה רבה של האסון הלאומי שקרה לכולנו בשביעי לעשירי. אני חושב שכולנו בטראומה, ברמות שונות. כולנו, כעם, כארגון, כצוות, כבן אדם - כולנו בטראומה. זו רק שאלה של זמן, עד כמה ואיך זה יבוא לידי ביטוי אצל כל אחד. ישנה חשיבות איך אנחנו מטפלים בנושא הזה, בתקופה הלא פשוטה הזאת. לכן, בעיניי צריך להכין מראש את 'ארגז הכלים' שהוא רלוונטי לתקופה הנוכחית. אני קורא לזה לבנות תוכנית חוסן של הארגון".

תוכנית החוסן שגיא מוביל בימים אלו לאותם ארגונים ומסגרות מהווה תוכנית פרטנית לכל עובד, זאת לצד עבודה גם ברמה הצוותית והמחלקתית. "כל ארגון יבחר איך לטפל בזה, אבל אין ספק שצריכה להיות תוכנית חוסן כזאת, מה עוד שהמצב לא יסתיים, שאנחנו עדיין שם".

Whatsapp 2024 08 28 09.46.58
גיא שטולץ | צילום: לידור עראקי

הצעדים הראשונים שחשוב לנקוט בכל ארגון, מבחינתו של גיא, הוא מיפוי מצבם של העובדים. "מי היה במילואים, אצל מי במשפחות של העובדים קרה משהו וכיוצא בזה". את המיפוי, מציע גיא, ניתן לבצע באמצעות שאלונים פשוטים, כשאלו יאפשרו ללמוד, בין היתר, על רמת החרדה של העובדים ומכאן להצליח לבנות תוכניות טיפול שונות, לדעת מה דורש טיפול דחוף ומיידי, למה להתייחס ברמה האישית והצוותית ובאילו כלים להשתמש, בין אם מדובר על הרצאות, סדנאות, פעילויות חוץ ופנים, טיפולי מיינדפולנס ועובדה אחד על אחד.

הצלחות עבר שדוחפות קדימה

הצלחותיו של גיא כמנטור אישי וקבוצתי מהוות קטליזטור מרכזי ומוטיבציה לעבודתו. עוד חשף גיא אודות ליווי שביצע למנהלת משנה בעבור הקניית כלי מנהיגות וניהול הנדרשים במסגרת תפקידה החדש.

במפגש איתה "התברר איזשהו מקרה שבכלל היה קשור לילדות. ברגע שפתחנו את זה ועבדנו על איזושהי אמונה מגבילה שהשתחררה אצלה והעובדה שהיא טובה כמו שהיא, משהו השתחרר אצלה. שינוי זה, לצד הקניית כלים ומיומנויות ניהול ומנהיגות הוביל לפריצת דרך אמיתית במקום העבודה. היא פשוט פרחה, זה היה נפלא לראות. קיבלתי פידבקים מעולים גם ממנה וגם מהמנהלים שלה".

מקרה נוסף שאותו הוביל גיא יחד עם מנהל משנה, היה האתגר של אותו מנהל לעבוד עם שלושה מנהלים שונים מעליו (חברה גלובלית שבה חלק מהמנהלים מחו"ל), כשהוא נדרש לתמרן בין כל השלושה. כאן הוחל תהליך "דרך חיבור לערכים של אותו מנהל, דרך בירור של מה הם הערכים של הארגון גם בארץ וגם בחו"ל, דרך הקניית מיומנויות של ניהול שיח, כלים של NLP, סגנונות ניהול, ניהול קונפליקטים וכלים נוספים. לאחר כמה חודשים אותו מנהל, לא רק הצליח לתפקד כמו שצריך, הוא פשוט קוּדַּם, וזה היה נהדר".

שיתוף פעולה עם מסגרות מקצועיות אחרות

כמי שרואה עצמו מנטור ומלווה אישי המעוניין להגיע לכמה שיותר אנשים ומסגרות, חשף גיא כי לצד עבודתו כמנטור ומלווה אישי, הוא משמש כמרצה לקאוצ'ינג במכללת יוזמות. מכללה הפועלת מעל לשני עשורים בתחום הכשרת מאמנים אישיים וה-NLP.

במכללה מוביל גיא יחידה ללימודי אימון ו-NLP לסטודנטים ישראלים ובינלאומיים, הלומדים בשפה הרוסית. חלקם הגדול הם עולים חדשים, שדרך שילובם בלימודים מוצאים, לא רק מסגרת להכשרה מקצועית, אלא גם בית חברתי ראשון, חם ומפתח בישראל.

בנוסף לעבודתו כמרצה, פתחה מכללת יוזמות בהובלתו מרכז סיוע ראשוני לנפגעי המלחמה. מדובר במרכז סיוע בשפה הרוסית, כשגיא מסביר כי בישראל יש "יותר ממיליון אנשים דוברי רוסית. חלקם נפגעו, גם בדרום, גם בצפון וככה הקמנו מרכז לסיוע נפשי ראשוני".

לצד זאת, שואף גיא לקדם פרויקט נוסף יחד עם המכללה. פרויקט בו יוכלו להעניק לאנשי HR "ללמוד ולסייע לעובדים שלהם, גם בקורסים שלנו, גם בסדנאות והרצאות של אימון אישי, של NLP ושל כלים אחרים".

גיא שטולץ | מאמן אישי וקבוצתי, מנחה NLP, מנטור ומרצה

052-9256327 | guyshtolz@gmail.com

ניתן לבקר ברשתות החברתיות:

פייסבוק

לינקדאין

אינסטגרם

יו טיוב