הכי רחוק מהסטנדרט - כך הפכה דירת קבלן לדירת יוקרה מפוארת

מאיה קדם מתמחה בתכנון ועיצוב פנים של בתים פרטיים, דופלקסים, פנטהאוזים ודירות גן כבר למעלה מ- 15 שנה, וכל מי שרואה פרויקט שלה לא מאמין שמדובר בדירת קבלן בדיור למשתכן

5aoffs
תכנון ועיצוב פנים: מאיה קדם | צילום: אלעד גונן

כך נראה מהפך גדול בתוך מערכת של אילוצים: רוכשי דירות במסגרת תכנית "מחיר למשתכן" אינם יכולים לשנות דבר במפרט עד לאחר מסירת הדירה, לכן זמן קצר לאחר שהמשפחה קיבלה לידיה את המפתחות לדופקלס פנטהאוז, מעצבת פנים מאיה קדם התמודדה עם לא מעט אתגרים תכנוניים ועיצוביים שיצרו שינוי דרמטי והעניקו המון פתרונות פונקציונליים ומענה לצרכי הלקוחות.

1kozjg
תכנון ועיצוב פנים: מאיה קדם | צילום: אלעד גונן

הדירה: פנטהאוז דופלקס במסגרת פרויקט 'מחיר למשתכן'

מיקום גיאוגרפי: יבנה

הדיירים: זוג + 3 בנות

שטח הדירה: קומת כניסה – כ-95 מ"ר

מרפסת שמש קומת כניסה כ-40 מ"ר

קומה עליונה כ-30 מ"ר

מרפסת שמש קומה עליונה כ-90 מ"ר

תכנון ועיצוב פנים: מאיה קדם

את העבודה על בית זה קיבלה מאיה קדם עוד בשלבי הבנייה. "התחלנו משלבי תוכניות עבודה וחיכינו למסירת המפתח על מנת להתחיל לעבוד. מבחינתי הבית מתחיל מתכנון נכון והקשבה לצרכים של הלקוחות שלי. בשיחות הראשונות האישה שיתפה כי החלום של אב המשפחה, שמתחזק בדת, הוא ספריית קודש המסמלת טוהר וקדושה וקמין שיהפוך את האווירה סביב השולחן לחמה ומשפחתית. בדרך כלל התכנון והעיצוב שלי מתחיל מהמטבח והפעם דווקא התחלתי בספריית קודש."

מיקום הספרייה והקמין תוכנן בקומה הראשונה, בחלל המרכזי של הבית, סמוך לפינת האוכל. "ביטלנו חדר אחד מתוך 3 חדרי שינה בקומה הראשונה שהיה צמוד לסלון והגדלנו את כל החלל המרכזי שיש בו מטבח מאוד גדול עם אי אכילה גדול, ספריית קודש, קמין, פינת אוכל וסלון.

בהתחלה לא ידענו אם נצליח להוריד את הקיר של חדר השינה שבוטל, עקב קיר תומך שלא ניתן להוריד. בשיתוף קונסטרוקטור, הצלחנו להוריד את הקיר ולעשות חיזוקים במקום אחר.

כך נוצרה הספרייה - על ידי עיצוב ותכנון ונגרות שביצעתי מאפס, כדי שיהיה מקום גם עבור ספרי קודש וגם עבור כלי הגשה לפינת אוכל לאירוח ולימי שישי, כשכולם אוכלים יחד. דרך הווטרינות רואים את ספרי הקודש שמהדרים אותה ולמטה תכננתי מקום אחסון לכלי הגשה.

בנוסף, צמוד לפינת אוכל מיקמנו את הקמין, סביבו המשפחה יושבת בימי שישי, כאשר ברקע נשמעות זמירות של שבת."

2lluxg
תכנון ועיצוב פנים: מאיה קדם | צילום: אלעד גונן

במקום מטבח וסלון מאוד קטנים - מקום של כבוד לספרי קודש ויצירת אווירה משפחתית מול הקמין

תוצאה שתשרת את הדיירים ותכנון נגרות עד הפרטים הקטנים

"בהתחלה, בשיחה הראשונית, בעלת הבית ציינה שהיא רוצה בית בעיצוב מודרני ונקי. תוך כדי בירור צרכים ושיחות עמה, קיבלתי את ההבנה שזה בכלל לא סגנון מודרני, אלא יותר סגנון אירופאי קלאסי, עם ידיות זהב ובקשה שלא יהיה שימוש בצבע על הקירות.

אז נולד כל הרעיון של החיפוי בנגרות, שנותן מענה לצורך בהרבה מקומות אחסון וכן הסתרה של כל מיני דברים שלא רצינו לראות כגון מיזוג וארונות החשמל והתקשורת. תכננתי בקפידה את כל הנגרות, עד השלבים הקטנים, על מנת להעניק את הפתרון הפונקציונלי והעיצובי המתאים ביותר עבור לקוחותיי."

3dudor
תכנון ועיצוב פנים: מאיה קדם | צילום: אלעד גונן

שחור שיוצר שינוי מהיר ומהותי

הגוון השחור מתחבר עם עולמות דרמטיים ואלגנטיים, ולכן השימוש בו הופך כל חלל לכזה המקרין תחכום, בסגנון מוקפד ואלגנטי.

מעצבת פנים מאיה קדם עשתה שימוש מרכזי בגוון השחור בדירה, הן בחלל המגורים והן בחלל השינה של ההורים והמקלחות. תוספת מדודה של גוון מוזהב מעצימה את המראה האלגנטי, אבל כדאי לשים לב שהשימוש בזהב הוא בקווים מאוד עדינים, מה שמכניס מקצב צעיר ופחות כבד לחלל.

Image 6
תכנון ועיצוב פנים: מאיה קדם | צילום: אלעד גונן

 

במגע ידיה המסוגנן של מאיה, הפכה קומת הכניסה הלא פונקציונלית לקומת כניסה מרשימה, הכוללת חלל מרכזי מרווח, חדרי שינה עבור הילדות, חדר רחצה מפנק ושירותי אורחים בגוון זהוב.

בקומה עליונה היו אמורים להיות 2 חדרי שינה, מקלחת ושירותים מאוד מאוד קטנים. "הרסנו את כל הקומה, את כל הקירות הפנימיים, יצרנו חדר שינה הורים אחד גדול עם פינת עבודה ושירותי הורים מאוד מפנקים עם מקלחת זוגית גדולה, לעומת סטנדרט קבלן מאוד קטן, ובעזרת פרטי נגרות הכנו דלתות מעוצבות שנפתחות הצידה לצדדים, ממש כמו פעם.

5aoffs
תכנון ועיצוב פנים: מאיה קדם | צילום: אלעד גונן

מהו סגנון העיצוב המועדף עלייך?

"אני באופן אישי מאוד אוהבת את הסגנון המודרני, החם, וזה רוב הלקוחות שלי. עם זאת מגיעים אליי גם לקוחות שמתחברים לסגנונות אחרים, כמו הפנטהאוז הזה לדוגמא.

מבחינתי מעצב טוב, זה מעצב שיודע להקשיב ללקוחות שלו ולהגשים להם את החלום מבחינת העיצוב ומבחינת התכנון. לכן בשיחה הראשונה מאוד חשוב להבין למי מעצבים - למשפחה, לזוג, לאנשים השלישי עם ילדים או בלי ילדים, ועוד."

מה הדבר הכי חשוב בתכנון ועיצוב הבית?

"כל בית מבחינתי מתחיל מתכנון נכון ואחר כך מתלבש עליו העיצוב. תכנון הפנים מתבצע טרם תחילת השיפוצים או במהלך בניית דירת קבלן וכולל בתוכו מגוון החלטות כגון ביטול חדרים, הגדלת חללים וחדרי רחצה ועוד. ממש סט תוכניות עבודה של בנייה, חשמל, תאורה, אינסטלציה וכן פיקוח בשטח בעת ביצוע העבודות."

לסיכום, כל מי שרואה את הבית הקלאסי, האירפואי הזה לא מאמין שמדובר בדירת קבלן בדיור למשתכן.

מאיה קדם מתמחה בתכנון ועיצוב פנים של בתים פרטיים, דופלקסים, פנטהאוזים ודירות גן כבר למעלה מ- 15 שנה, וגם בפרויקט זה היא הוכיחה שאפשר אחרת, והצליחה להפוך את דירתם של הזוג ושלוש בנותיהן מגנרית לעדכנית, שיקית ומטופחת - הכי רחוק שרק אפשר מהסטנדרט.

לצפייה בעבודות נוספות של מאיה קדם ויצירת קשר, בקרו באתר או בעמוד האינסטגרם.