ההפתעות של גוגל

אם אתם פריקים של תכנות או סתם אוהבים לגלות דברים מוזרים בגוגל, הכתבה הזו היא בשבילכם. על דברים שלא ידעתם שאפשר לחפש ולמצוא בגוגל.

google-spin

הפתעות והודעות חבויות של מתכנתים ומעצבי תוכנה נקראים גם Easter Eggs (ביצי פסחא). אחת מביצי הפסחא הראשונות התחבאה במשחק אטארי בשם Adventure: כאשר השחקן היה לוקח קובייה בלתי נראית ומוביל אותה למקום מסוים, היה נפתח חדר מיוחד עם שמו של המתכנת הראשי, וורן רובינט.

רובינט עשה זאת במחאה על כך שאטארי לא הייתה מוכנה לתת קרדיט למתכנתים שלה ולכן השתמש בתחבולה הזו כדי להערים עליה, ובדרך עשה היסטוריה.
מאז עברו לא מעט אחדים ואפסים במחשבים שלנו ו"ביצי הפסחא" מצאו את דרכן לעוד מקומות שונים ומשונים, החל במערכת ההפעלה חלונות (עם סימולטור טיסה סודי בתוך אקסל) ועד לסרטי DVD.

באופן לא מפתיע מאוד, גם המתכנתים של גוגל לא טמנו את ידם בצלחת ובמשך השנים נוצרו עשרות בדיחות פנימיות ותעלולים אחרים שאפשר להגיע אליהם דרך הקלדה של כמה מילים במנוע החיפוש או כניסה לכתובות מיוחדות.

הנה רשימה של שנים עשר "ביצי הפסחא" הכי מגניבות שמצאנו בגוגל ועדיין עובדים.

אם אתם רוצים לנסות אותן בעצמכם, שימו לב:
• השתמשו בגוגל בגרסה הרגילה (לא בנייד)
• בחרו בשפה האנגלית מתחת ללוגו של גוגל

 

גלגל אותי ברכות

אם תקלידו "do a barrel roll", המסך של גוגל יעשה סיבוב ב-360 מעלות. אתם יכולים גם לרשום "Z or R twice" שהם הכפתורים באמצעותם מבצעים תנועת התחמקות במשחק הווידאו Star Fox 64 של נינטנדו.
ואם בא לכם סתם לראות תוצאות עקומות בלי להרוס את המסך, פשוט הקלידו: askew.

askew תוצאות עקומות בגוגל

 

סביבון סוב סוב סוב

לא ברור למה אין לביצה הזו גרסה בעברית, אבל אם תקלידו "play dreidel", תוכלו לשחק בסביבון:

dreidel לשחק בסביבון בגוגל

 

פסטיבוס כהלכה

פסטיבוס (Festivus) הוא חג פיקטיבי שכל חובב סיינפלד מושבע מכיר. במסגרת החג שמים מוט מתכת במקום עץ האשוח ומקיימים קרב האבקות. לכן, אם תקלידו Festivus בגוגל, תוכלו לראות את המוט לאורך כל תוצאות החיפוש:

festivus

 

גללו את זה כאילו אתם ב-98'!

גם היום גוגל לא נחשב לאתר יפה במיוחד, אבל אם תקלידו "Google in 1998", תוכלו לראות איך גוגל נראה בגרסה הראשונה שלו.

תוצאות החיפוש בגוגל 1998

 

בדיחות מתכנתים

אם תקלידו Recursion, גוגל ישאל אתכם שוב ושוב האם באמת התכוונתם ל-Recursion. לא מדובר בבאג : הפירוש של המילה רקורסיה היא פונקציה שקוראת לעצמה ולכן גוגל מכניס אתכם ללולאה אינסופית.

recursion

אתם גם יכולים לשאול את גוגל אם יש בעיה בזמינות שלו (?Is Google Down) ותקבלו את התשובה No...

 

סוניק או מריו?

את מי אתם אוהבים יותר? השרברב האהוב של נינטנדו או הקיפוד הכחול של סגה? עם גוגל לא תצטרכו לבחור: תוכלו להקליד "Sonic the Hedgehog" וללחוץ על הדמות המפוקסלת בשביל לראות אותו מבצע את תנועת הסיבוב המפורסמת שלו. אם תעשו זאת 25 פעמים תקבלו הפתעה שמיועדת לשחקנים המושבעים. אם תקלידו Super Mario Bros תקבלו את סימן השאלה הידוע ותוכלו להקפיץ מטבעות.
גם כאן יש הפתעה, אבל תצטרכו להקליק 100 פעמיים בשביל למצוא אותה...

sonic, סוניק

 

הספינר של גוגל

יש הרבה דרכים להגיע לדודלים האינטראקטיביים של גוגל, אבל אתם יכולים לקבל אחת אקראית אם תקלידו ” Google birthday surprise spinner".
אם אתם רוצים לראות ספינר של ממש, תוכלו להקליד פשוט Spinner ולקבל סחרחורת מתי שרק תרצו.

google-spin

 

מהי משמעות היקום?

המחשבון של גוגל יכול להציג כמה תשובות יוצאות דופן. לדוגמה, אם תשאלו אותו מהי התשובה למשמעות היקום, החיים וכל השאר ("the answer to life the universe and everything"), תקבלו את התשובה 42.
המספר 42 הוא רפרנס ברור לספר המד"ב הקלאסי "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה". בספר התשובה 42 ניתנה על ידי מחשב ענקי שעיבד אותה במשך 7 וחצי מיליון שנים. מה שמעלה את ההשערה שאולי לגוגל יש שיגעון גדלות...

42, the answer to life the universe and everything

 

עוד דודלים

אם תנסו ללחוץ על "יותר מזל משכל" (I am Feeling Lucky) בלי שום טקסט בתיבת החיפוש, תגיעו לארכיון של הדודלים ממדינות שונות.

כפתור יותר מזל משכל בגוגל

אפשר כמובן גם לגלוש לארכיון ישר משורת הכתובת של הדפדפן, אבל למה להסתבך?

ארכיון הדודלים של גוגל

 

השפות הסודיות של גוגל

אפשר להורות לגוגל להציג את עצמו בכל שפה שאתם רוצים (בלי קשר למדינה בה אתם נמצאים), אבל יש כמה שפות יוצאות דופן שלא בטוח שתמצאו במילון:

עד כמה שידוע לנו, אין את גוגל בדות'ראקית, עדיין.

קלינגונית

 

להסתכל בקנקן ולמזוג את מה שיש בו

הטריק הזה עובד במחשב, אבל גם בחלק מהניידים: היכנסו לכתובת https://www.google.com/teapot ותקבלו גרסה מיוחדת של עמוד השגיאה הידוע של גוגל, רק עם קנקן במקום רובוט. אם תלחצו על הקנקן או תסובבו את המכשיר, תוכלו למזוג תה לתוך הכוס... אגב, המספר 418 הוא בעצמו מתיחה של אחד באפריל הכוללת תקן פיקטיבי ברשת לשליטה על כוסות קפה.

teapot 418

 

הכותב הינו דניאל זריהן, משווק אינטרנט ונותן שירותי קידום בגוגל לעסקים מעל 10 שנים.